برنامه عملیاتی سرمایه‌گذاری خوزستان به سایر استان‌ها ابلاغ شد

۱۳۹۷/۰۱/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۰۱۳۱

با دستور رییس‌جمهور، برنامه عملیاتی توسعه و سرمایه‌گذاری خوزستان به‌عنوان یک الگو به سایر استان‌ها ابلاغ شد.

 به گزارش ایسنا، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، در این خصوص گفت: این برنامه پس از ارائه به ریاست‌جمهوری مورد توجه وی قرار گرفت و براساس دستور وی بنا شد به‌عنوان الگویی برای توسعه در اختیار سایر استان‌ها قرار داده شود.

او بیان کرد: با برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات صورت گرفته، برنامه عملیاتی توسعه و سرمایه‌گذاری استان خوزستان با هدف ایجاد شکوفایی اقتصادی در مناطق مختلف استان تدوین شد.

 او ادامه داد: پس از برگزاری جلسات متعدد با معاونت سرمایه‌گذاری خارجی وزارت اقتصاد و امور دارایی، تصمیم بر این شد که به‌صورت پایلوت مطالعه‌یی جامع در 70 نقطه از استان خوزستان انجام شود.  شریعتی افزود: با همکاری و تعامل سازنده و موثر میان معاونت سرمایه‌گذاری خارجی وزارت اقتصاد، شورای اقتصاد و سرمایه‌گذاران و باتوجه به مکان‌یابی‌های انجام شده و همچنین شرایطی که مشاور، پیش‌بینی و پیشنهاد کرده است به‌دنبال اجرای این طرح هستیم. استاندار خوزستان اظهار کرد: در این برنامه، سرمایه‌گذاری در هر حوزه بستگی به نظر و پیشنهاد مشاور و همچنین آمایش سرزمینی خواهد داشت.

او با اشاره به آثار و نتایج اجرایی شدن این طرح، ابراز امیدواری کرد با اجرایی شدن آن، تحول اقتصادی بزرگی در استان ایجاد شود و در نتیجه تولید ناخالص در استان و کشور افزایش پیدا کند.

 

ارسال نظر