اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۱/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۰۰۵۸

 شورای شهر استعفای شهردار کرج را پذیرفت

کرج| سخنگوی شورای شهر کرج از پذیرش استعفای اصغر نصیری توسط اکثریت اعضای شورا در جلسه غیرعلنی خبر داد. رحیم خستو در این خصوص گفت: پس از اعلام شهردار کرج برای کناره‌گیری از این سمت، اکثریت اعضای شورای شهر کرج در جلسه غیرعلنی روز دوشنبه 27 فروردین، با استعفای اصغر نصیری موافقت کردند. خستو افزود: محمدرضا احمدی‌نژاد، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری کرج نیز به‌عنوان سرپرست شهرداری کرج انتخاب شد.

 مشکل قطع آب و برق کرج

کرج | در شرایطی که مردم کرج صبح روز دوشنبه را با قطع برق و در مرحله بعد قطع آب آغاز کردند، مسوولان ستاد مدیریت بحران این شهر اعلام کردند که این مشکل در نخستین فرصت حل می‌شود. بارش برف سنگین و شکسته شدن درختان و سنگین شدن برخی شاخه‌ها باعث اتصال کابل‌های برق و وارد شدن خسارت به خطوط انتقال برق شد و از صبح دیروز برخی مناطق کرج با قطع برق روبه‌رو شدند. اعضای کمیته اضطرار مدیریت بحران استان البرز باتوجه به طولانی شدن قطع برق با تشکیل جلسه‌یی اضطراری در استانداری البرز به بررسی وضعیت پرداختند. اسکندری مدیرعامل شرکت توزیع برق استان البرز در این جلسه گفت: بیش از 80 گروه در نقاط مختلف شهر مشغول بازسازی شبکه برق هستند. موسوی گفت: هفت گروه امدادی نیز از استان‌های همجوار تهران و قزوین برای کمک به کرج آمده‌اند.

 دعوت از صنعتگران آلمانی برای همکاری مشترک با آذربایجان‌شرقی

تبریز| رییس اتاق بازرگانی تبریز از صنعتگران و سرمایه‌گذاران آلمانی جهت همکاری مشترک و ارتقای تکنولوژی صنایع تبریز دعوت کرد. صمد حسن‌زاده در سمینار بازرگانی ایران و آلمان با حضور هیاتی از فعالان اقتصادی ایالت زاکسن آلمان با اشاره به توانمندی‌ها و جایگاه آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: تبریز از گذشته با صنعت آلمان آشنا بوده و امروزه نیز تکنولوژی بیشتر واحدهای تولیدی از کشور آلمان است. او ادامه داد: حدود 70 سال پیش مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای به نام هنرستان صنعتی آلمان در تبریز افتتاح شده بود که توسط اساتید آلمانی تدریس انجام می‌گرفت. حسن‌زاده با بیان اینکه پتروشیمی تبریز یکی از بزرگ‌ترین واحد تولیدی تمام پلیمرهای پلاستیکی است، عنوان کرد: صنایع پلاستیکی و فرآورده‌های پلاستیکی در زمینه پلی‌اتیلن و پلی‌پروپیلن و همچنین مواد اولیه سایر پلاستیک‌ها در تبریز تولید می‌شود و از سویی نیز اتیلن از تبریز به‌صورت مستقیم به پارس‌جنوبی منتقل می‌شود.

 درآمد میلیاردی با تولید نهال گل‌محمدی

آران‌وبیدگل| بزرگ‌ترین گلخانه تولید نهال گل‌محمدی کشور در آران‌و‌بیدگل سالانه ۳میلیون اصله نهال تولید می‌کند. مرتضی زمانی کشاورز و کارآفرین آران‌وبیدگل است که موفق شده سالانه بیش از سه میلیون اصله نهال گل‌محمدی در گلخانه‌های خود تولید و سالانه بیش از یک‌میلیارد تومان درآمدزایی داشته باشد. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آران‌وبیدگل گفت: تولیدات این گلخانه به سراسر کشور ارسال می‌شود. حسین فتاحی با بیان اینکه این نهال در تمام فصول سال برداشت می‌شود، افزود: این واحد زمینه اشتغال 10نفر را فراهم کرده است. او گفت: دولت به‌ازای هر هزار متر گلخانه صدمیلیون تومان با کارمزد 6درصد به کشاورزان تسهیلات ارائه می‌دهد.

 سرریز شدن سدهای ایلام و کنگیر ایوان در پی بارش‌های اخیر

ایلام | معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌یی ایلام گفت: سدهای چم گردلان ایلام و کنگیر ایوان در پی بارش‌های مطلوب بهاری سرریز شده‌اند. احسان یارمحمدی با اعلام این خبر گفت: آب موردنیاز برای استفاده زمین‌های کشاورزی پایین‌دست سدهای «کنگیر» ایوان و «چم گردلان» ایلام از طریق بارش‌های مطلوب بهاری تامین شده و دیگر نیازی برای تخلیه و رها‌سازی آب این سدها نبود. او با بیان اینکه از بیستم تا بیست و پنجم فروردین ماه میزان ورودی آب به سدهای ایلام 15 و نیم میلیون مترمکعب، کنگیر دو میلیون مترمکعب و سد دویرج دهلران نیز یک میلیون مترمکعب بوده است، یادآور شد: میزان حجم نهایی سد دویرج دهلران 205 میلیون مترمکعب است که بیش از 137میلیون مترمکعب آن معادل 67 درصد پر شده است. یار محمدی از رها‌سازی آب سد دویرج دهلران جهت استفاده زمین‌های کشاورزی پایین‌دست خبر داد و افزود: بیشترین حجم آب مصرفی سدهای سه‌گانه استان ایلام در بخش کشاورزی است.

 پیش‌بینی خرید ۱۰ میلیون تن گندم

خرم‌آباد| مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی گفت: برآورد امسال ما خرید ۱۰ میلیون تن گندم از کشاورزان در کشور است. اسماعیل اسفندیاری‌پور با تاکید بر اینکه کاهش بارندگی‌ها در تولید گندم کشور تاثیری نخواهد داشت، اظهار کرد: خوشبختانه اقداماتی مانند اجرای پروژه «ایکاردا» و اقدامات فنی، تولید گندم نوسانات تغییرات اقلیمی را تحمل می‌کند و مشکلی در تولید نداریم. او با بیان اینکه در سال زراعی ۹۶ و ۹۷ نسبت به سال زراعی ۹۴ و ۹۵ تولید گندم 8 ‌تا ۱۰درصد افزایش پیدا کرده است، گفت: این امر نتیجه اقدامات فنی بوده که انجام داده‌ایم. مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی در ادامه سخنان خود با اشاره به افزایش تولید بذر در سطح قابل‌قبولی در کشور، ادامه داد: افزایش بذور اصلاح‌شده ارقام جدید، به ارتقای کیفیت و تولید محصول کمک زیادی می‌کند. اسفندیاری‌پور با تاکید بر اینکه امسال به میزان کافی کشاورزان گندم تولید می‌کنند، گفت: نیاز کشور درنهایت رفع می‌شود و به‌طور قطع مانند سال گذشته امسال کل گندم موردنیاز مصرف داخلی تامین است و بخشی از گندم برای سال ۹۸ باقی می‌ماند.

 بهره‌برداری از فاز اول طرح فاضلاب سیرجان

کرمان| پیمانکار مجری طرح فاضلاب سیرجان گفت: ادامه عملیات اجرایی طرح فاضلاب سیرجان نیازمند همکاری مردم برای ایجاد زیرساخت‌های این طرح است. پیمانکار مجری طرح فاضلاب سیرجان گفت: فاز اول طرح به طول 88 کیلومتر از سال گذشته بهربرداری از فاز اول طرح فاضلاب سیرجان آغاز شده است و تا نیمه اول امسال به اتمام می‌رسد. مدیرعامل شرکت جهادنصر سیرجان گفت: در این طرح که قادر است بخش عظیمی از آب صنایع معدنی را تامین کند، 300 نفر کارگر مشغول به کار شدند. سلطانی استفاده از پساب فاضلاب در صنعت و کشاورزی، جلوگیری از آلودگی آب‌های زیرزمینی و ارتقای سطح بهداشت را از مزایای این طرح عنوان کرد و گفت: در اجرای طرح، مردم باید همکاری کنند تا بتوان زیرساخت‌های لازم را هنگام تخریب معابر و خیابان‌ها به وجود آورد.

 

ارسال نظر