اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۱/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۹۸۹۳

 خسارات آب گرفتگی‎‎های اخیر به خسارت‎‎دیدگان پرداخت می‎شود

بافق| شهردار بافق با اشاره به افزایش ۴۰درصدی بارش بهاری در این شهر گفت: آب گرفتگی‌های ناشی از این‌ بارش منجر به هیچ خسارت جانی نشده و خسارات مالی نیز طبق پوشش بیمه‌یی شهر از سوی شهرداری قابل جبران است و به خسارت‌دیدگان پرداخت می‎شود. سید علی نوروززاده با اشاره به بی‎‎سابقه بودن بارش‌های اخیر شهرستان بافق در ۲۰سال گذشته اظهار کرد: معمولا این میزان بارش و حتی کمتر در فصول پاییز و زمستان در زمان طولانی‌تری حاصل می‎‎شده و از طرفی این‌ بارش‌ها افزایش بیش از ۴۰ درصدی را در سال زراعی جاری به خود اختصاص داده است. او افزود: اقداماتی مانند حفر چاه‎‎های جذبی، هدایت آب به سمت معابر خروجی و ایجاد ایستگاه پمپاژ برای نقاط کور از شدت آب ‎‎گرفتگی‌ها و خسارات بیش از حد آن کاست.

 برگشت «فاضلاب» داخل منازل کرمانشاه کرمانشاه| مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی کرمانشاه از 25 مورد عملیات رفع آب گرفتگی منازل طی سه روز گذشته خبر داد. آتشپاد غلامرضا رضایی با اشاره به بارندگی‌های پیاپی روزهای اخیر گفت: در سه روز گذشته 25مورد برگشت فاضلاب داخل منازل گزارش شد که نیروها بلافاصله به محل اعزام و رفع آب گرفتگی انجام شد. او تصریح کرد: این موارد عمدتا در خانه‌های مستقر در بافت‌های فرسوده است که لوله‌ها گنجایش حجم آب را ندارد و سیستم قدیمی است.

 وضعیت آب اصفهان از مرز بحران گذشته است

اصفهان| دبیر خانه کشاورز شهرستان اصفهان گفت: وضعیت آب اصفهان از مرز بحران گذر کرده است. حسینعلی میراحمدی در خصوص تجمعات اخیر کشاورزان و تشدید بحران آبی اصفهان اظهار کرد: درست است که اکنون آب پشت سد زاینده‌رود نیست با وجود این کشاورزان با انتقال آب برای مصرف شرب به دیگر شهرها مخالف نیستند اما در شرایطی که امروز با مشکلات بسیاری همچون انواع بیماری و فقر دست به گریبان هستند با انتقال آب از اصفهان به یزد برای مصارف دیگر همچون کشاورزی یا صنعت مخالف هستند. او با انتقاد از فعالیت فولاد سپیددشت در شهرکرد و طرح‌های توسعه فولاد و ذوب آهن در شرایط بحران آبی اصفهان گفت: استاندار به تنهایی قادر به حل معضل آب اصفهان نیست و حل مشکل زاینده‌رود عزم ملی می‌خواهد نه عزم استانی، چرا که متاسفانه بسیاری از مدیران استان همراه با برنامه‌های آقای مهرعلیزاده نیستند. او گفت: کشاورزان هم‌اکنون معتقد هستند اگر امروز آبی نیست نباید برای همه باشد و باید سهم انتقال آب به یزد، صنعت، فولاد و ذوب آهن و... نیز کاهش یابد. او با تاکید بر اینکه عدم کنترل برداشت از آب‌های زیرزمینی معضل بزرگ کشور و استان شده است، تصریح کرد: در این شرایط دیگر آبی برای چاه‌هایی با عمق 10 تا 12متر باقی نمی‌ماند و آنها خشک شده‌اند.

 شهر بندر انزلی مجموعا به محدوده منطقه آزاد الحاق شود

رشت| فرماندار انزلی گفت: شهر بندر انزلی مجموعا به محدوده منطقه آزاد الحاق شود و اگر محدودیت‌های قانونی و موانع اجرایی وجود داشته باشد، نقاطی از شهر یا شهرستان به صورت لکه‌بینی به محدوده تحت حاکمیت منطقه آزاد الحاق و از مزایای آن بهره‌مند شود. میرشمس مومنی زاده در خصوص استفاده از ظرفیت‌های منطقه آزاد انزلی به خبرنگاران گفت: بی‌تردید شروع فعالیت منطقه آزاد یک ظرفیت‌سازی جدید و بزرگی بود که در خدمت توسعه استان و شهرستان بندر انزلی قرار گرفت. او به نقش آیت الله هاشمی در شروع این طرح اشاره کرد و گفت: جا دارد، یاد کنیم از شخصیت بزرگ انقلاب و نظام حضرت آیت‌الله هاشمی که این طرح را شروع زدند و قدردانی کنیم از دولت تدبیر و امید و جناب آقای روحانی که به این کار شتاب بخشیدند.

 پایان فصل صید ماهیان در دریای خزر

ساری| صید ماهیان استخوانی دریای خزر که از ۲۰ مهر ۹۶ در سواحل استان‌های شمالی آغاز شد پس از ۶ ماه دیروز به پایان رسید.  سرپرست اداره کل شیلات مازندران با بیان اینکه صیادان مازندرانی در این مدت 2700تن انواع ماهیان استخوانی صید کردند؛ ارزش اقتصادی این میزان ماهی صید شده را 70میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: ارزش ریالی این میزان صید در مقایسه با پارسال 35درصد بیشتر است. محمدزاده بیشترین گونه ماهیان صید شده را به ترتیب ماهی سفید، کفال و کپور دانست و افزود: شرایط مناسب آب و هوایی به ویژه در روزهای پایانی صید و دمای متعادل آب شرایط را برای صید امسال مناسب کرد. مازندران با دارا بودن 4200 صیاد و 54 شرکت صید و صیادی بیشترین سهم صید در استان‌های شمالی کشور را به خود اختصاص داده است.

 کارخانه الکل‌سازی خرمشهر پلمب شد

آبادان| با دستور دادستان خرمشهر کارخانه الکل‌سازی فناوران در خرمشهر پلمب شد. دادستان خرمشهر در همین خصوص گفت: شرکت الکل‌سازی فناوران اروند در خرمشهر به علت انتشار آلودگی هوا با دستور این مقام قضایی پلمب شد. علیرضا باوی در خصوص علت این آلودگی افزود: پساب‌های این شرکت در محیط اطراف آن تخلیه شده است و با وزش باد فعل و انفعالات و عکس‌العملی از خود نشان می‌دهد و همین امر موجب پدید آمدن بوی نامطبوع در سطح خرمشهر و حاشیه شهرستان می‌شود. او خاطرنشان کرد: اکنون منبع تولید این بوی نامطبوع پلمب شده است و از بین رفتن این پساب‌های تخلیه شده نیازمند ایجاد یک نشست علمی و کار کارشناسی است.

 نجات 54نفر گرفتار در سیلاب خراسان جنوبی

بیرجند| 54نفر گرفتار در سیلاب خراسان‌جنوبی طی شبانه‌روز گذشته توسط عوامل امدادی نجات یافتند.مدیرکل مدیریت بحران استانداری گفت: در بارندگی‌های شدیدی که از عصر روز گذشته تا صبح امروز باعث وقوع رواناب و سیلاب در مناطق کوهپایه‌یی و ییلاقی شده بود، 54 نفر در سیل گرفتار شدند که توسط عوامل امدادی نجات یافتند. میرجلیلی با بیان اینکه خوشبختانه با توجه به رگباری بودن بارش‌های بهاری میزان خسارت وارده ناچیز گزارش شده است، افزود: آب شستگی شانه راه‌های فرعی و روستایی، تخریب ایل ره‌های عشایری و خسارت به مزارع و باغ‌ها از جمله خسارات ناشی از بارندگی‌های شبانه‌روز گذشته است. وی از مردم خواست با توجه به پیش‌بینی هواشناسی استان مبنی بر بارش‌های شدید رگباری طی روز دوشنبه و سه‌شنبه، اطلاعیه‌ها و اخطاریه‌ها را جدی گرفته و از قرار گرفتن در مسیر رودخانه‌ها و حاشیه سیلاب‌ها خودداری کنند همچنین از سفرهای غیرضروری در این ایام بپرهیزند.

 

 

ارسال نظر