ایرانشهر

۱۳۹۷/۰۱/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۹۸۱۹

 257 نفر در سقوط هواپیمای الجزایری کشته شدند

شبکه خصوصی الجزایری «النهار» روز چهارشنبه اعلام کرد: شمار قربانیان حادثه سقوط هواپیمای نظامی ارتش این کشور از نوع ایلوشین در 25 کیلومتری جنوب الجزیره (پایتخت) 257نفر است.

به گزارش ایرنا، شبکه النهار به نقل از وزارت دفاع الجزایر گفت: 10 نفر از کشته شدگان، خدمه هواپیما و 247نفر دیگر مسافر آن بودند. این آمار هنوز به‌طور رسمی از سوی مقامات الجزایری تایید نشده است. سازمان دفاع مدنی الجزایر پیش‌تر شمار سرنشینان این هواپیما را 220 و تعداد قربانیان حادثه را 181 نفر اعلام کرده بود. این هواپیما از نوع ایلوشین که از فرودگاه نظامی «بوفاریک» عازم استان «تندوف» (1400کیلومتری جنوب غرب الجزیره) بود، کمی پس از برخاستن از فرودگاه دچار آتش‌سوزی شد و در زمین‌های کشاورزی آزادراه بوفاریک- بلیده سقوط کرد. هنوز دلیل سقوط این هواپیما مشخص نشده است. قاید صالح جانشین وزیر دفاع الجزایر پس از این حادثه دستور تشکیل ستاد بحران و کمیته تحقیق برای بررسی علل سقوط هواپیما را صادر کرد. 70 آمبولانس و 20 خودرو آتش‌نشانی به محل اعزام شده است و اکنون 300 نیروی امدادی در این محل حضور دارند.

اتصال 5 مرکز استان به شبکه ریلی کشور

خیرالله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی از اتصال 5 مرکز استان به شبکه ریلی کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، خادمی اظهار کرد: سالانه براساس منابع اعتباری که تخصیص داده می‌شود بین 1000تا 1200کیلومتر از این محورها در استان‌های مختلف به صورت 4خطه ایجاد و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند که بخشی از آن در لرستان درحال احداث است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه 3410کیلومتر مسیر ریلی در برنامه کاری داریم، گفت: همچنین 1170کیلومتر آزادراه در دست احداث داریم که یکی از پروژه‌های بسیار مهم در محور شریانی آزادراه‌ها، خرم‌آباد- بروجرد- اراک بوده که بخشی از کریدور آزادراهی شمال به جنوب و در حد فاصل بندر امام- تهران است. او گفت: سال 96 در بحث توسعه مسیرهای ریلی جهش خوبی داشتیم و توانستیم دو مرکز استان را به شبکه ریلی کشور متصل کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: امیدواریم در نیمه اول سال 97 هم 3مرکز استان دیگر را اتصال دهیم. خادمی عنوان کرد: در قالب اعتبارات سال 96 تا پایان سال مالی امسال 5 مرکز استان را به شبکه ریلی متصل می‌کنیم که یکی از اقدامات خوب و منحصر به فرد در طول سال‌های توسعه ریلی کشور است.

 

سفر نوروزی 16.2 میلیون نفر با حمل و نقل عمومی

آمارهای منتشر از صورت وضعیت و اسناد سفرهای نوروزی از 24 اسفند ماه سال گذشته تا 15فروردین ماه امسال بیانگر سفر بیش از 16میلیون و 200هزار نفر از طریق حمل و نقل عمومی با ناوگان هوایی، ریلی، جاده‌یی و دریایی است.

به گزارش ایرنا با توجه به صورت وضعیت صادره از پایانه‌های مسافری در سطح کشور در این مدت 7میلیون و 445هزار و 844 نفر برای انجام سفرهای نوروزی خود از ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌یی استفاده کردند. همچنین طبق گزارش وزارت راه و شهرسازی در این 20روز 35هزار و 931 نشست و برخاست هواپیما در فرودگاه‌های کشور انجام شده که در مجموع 3میلیون و 212هزار و 858 مسافر با هواپیما در مسیرهای داخلی و بین‌المللی جابه‌جا شدند.

در حوزه سفرهای دریایی کشور هم در این مدت 3میلیون و 435هزار و 932مسافر از بنادر مسافری کشور برای سفر به جزایر مختلف به ویژه جزایر جنوبی ازجمله قشم و کیش در آب‌های کشور تردد کردند.

در مدت یاد شده در مجموع یک میلیون و 931هزار و 651 نفر با قطار در مسیرهای مختلف شبکه ریلی با ایمنی کامل سفر خود را انجام دادند.

اطلاعیه سازمان هواپیمایی اروپا درباره پرواز به شرق مدیترانه

همزمان با افزایش تنش نظامی درباره سوریه، سازمان هواپیمایی اروپا به خطوط هوایی هشدار داده است که به دلیل احتمال حمله موشکی به سوریه در 72ساعت آینده از پرواز بر فراز شرق مدیترانه خودداری کنند.

‌ به گزارش فارس، این سازمان در بیانیه خود آورده است: به دلیل احتمال حمله نظامی به سوریه با موشک‌های کروز و موشک‌های هوا به زمین در 72ساعت آینده و احتمال تداخل امواج رادیویی، بررسی‌ها و اقدامات لازم در این زمینه مورد نیاز است. در همین رابطه مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی درباره اطلاعیه سازمان هواپیمایی اروپا در حوزه محدودیت پرواز هواپیماهای مسافری بر فراز شرق مدیترانه گفت: معمولا اطلاعیه‌های هوانوردی در حوزه بی‌خطری و ایمنی پرواز توسط سازمان‌های هواپیمایی کشورها دریافت می‌شود. رضا جعفرزاده گفت: معمولا نوتم(اطلاعیه‌های هوانوردی) بین‌المللی که در راستای بی‌خطری و ایمنی پروازهای مسافری صادر می‌شود و مربوط به بخش مسافری است را همه دریافت می‌کنند.

راه‌اندازی خط 7 مترو در خرداد

رییس کمیسیون حمل و نقل ترافیک شورای شهر گفت: خط 7 مترو در خرداد افتتاح می‌شود؛ درحال حاضر کار کند است چراکه در تامین اعتبارات مشکل داریم.

محمد علیخانی درخصوص راه‌اندازی مجدد خط 7 مترو گفت: ایمن‌سازی این خط حدود 6 ماه زمان نیاز داشت و مسوولان شهرداری وعده دادند اوایل خرداد ماه این خط آماده راه‌اندازی مجدد می‌شود. وی با بیان اینکه درحال حاضر کار در این خط درحال انجام است، گفت: ‌کار کند پیش می‌رود چراکه نیازمند اعتبارات و منابع هستیم و درحال حاضر در تامین منابع مشکل داریم. به گفته علیخانی کمک می‌کنیم تا کار سرعت بیشتری بگیرد و در خرداد ماه این خط آماده بهره‌برداری شود. وی درخصوص دلایل تعطیلی این خط گفت: برخی کارشناسان معتقد بودند عدم وجود سامانه علامت‌دهی و سامانه کنترل حفاظت خودکار و عدم نصب هواکش در تونل‌ها ازجمله مشکلات این خط بوده است. رییس کمیسیون حمل و نقل ترافیک شورای شهر ادامه داد: درحال حاضر درصدد رفع مشکلات هستیم تا بتوانیم خطی ایمن تحویل دهیم.

 

ارسال نظر