تصویر روشنی از تاثیر تلگرام بر بیکاری وجود ندارد

۱۳۹۷/۰۱/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۹۸۰۴
تصویر روشنی از تاثیر تلگرام بر بیکاری وجود ندارد

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان فنی و حرفه‌ای گفت: هم اینک تصویر روشنی از آثار و پیامدهای تاثیر فیلتر تلگرام بر بازار کار و بیکاری عده‌یی که از این طریق به کسب و کار مشغولند، وجود ندارد.

سلیمان پاک‌سرشت دیروز در حاشیه افتتاح کارگاه آموزشی پوشاک ویژه زنان سرپرست خانوار در جمع خبرنگاران در مشهد اظهار کرد: در خصوص اشتغال ایجاد شده از طریق تلگرام آمارهای مختلفی وجود دارد، اما شکی نیست که حجم قابل توجهی از کسب و کارها الکترونیکی و به ویژه متکی به تلگرام است.

او بدون اشاره به آماری در این زمینه در خصوص بیکاری احتمالی عده زیادی با فیلتر شدن تلگرام افزود: طبیعتا با فیلتر کردن این نرم‌افزار با بیکاری عده زیادی مواجه خواهیم شد و به راحتی کوچ کسب و کار این عده از تلگرام نمی‌تواند، محقق شود.  او تصریح کرد: باید آثار و عواقب اقتصادی فیلتر شدن این نرم‌افزار را کاملا پیش‌بینی کنیم و به‌طور حتم باید تصویر روشنی از تاثیر فیلترینگ تلگرام روی حجم بیکاری و درآمد شمار فراوانی از شهروندان از این ناحیه داشته باشیم که هنوز چنین تصویری وجود ندارد و فکر کردن به فیلتر کردن تلگرام در چنین شرایطی تصمیمی عجولانه محسوب می‌شود.

او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت حمایت از اشتغال زنان سرپرست خانوار تاکید کرد: نباید صرفا به آموزش در این بخش بسنده کرد بلکه در توافق انجام شده با شورای اجتماعی کشور در حوزه زنان سرپرست خانوار، برنامه‌های مختلفی را در استان‌ها مورد پیگیری و هدف‌گذاری قرار داده‌ایم.

او در ادامه با اشاره به فعالیت 586مرکز دولتی آموزش فنی و حرفه‌ای در کشور گفت: در برآوردها و رهگیری‌های انجام شده از آینده شغلی جویندگان کار مهارت دیده در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای روشن شد که بین 30 تا 40درصد این افراد یعنی 1.7 از هر 3 نفر که به قصد اشتغال‌پذیری اقدام به مهارت‌آموزی داشته‌اند، موفق به پیدا کردن شغل شده‌اند.

رییس سازمان فنی و حرفه‌ای ادامه داد: با تدوین آیین‌نامه اجرایی قانون نظام جامع آموزش مهارتی و فنی در سال جاری شاهد تقویت صلاحیت حرفه‌یی مهارت‌آموزان سازمان فنی و حرفه‌ای خواهیم بود.

پاک‌سرشت با بیان اینکه رویکرد مهارتی‌سازی آموزش‌ها را با وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری آغاز کرده‌ایم، افزود: اجرای طرح ایران مهارت با هدف آشنایی دانش‌آموزان در حین تحصیل با فضای کار و طرح آموزش دانشجویان در رشته‌های کارگاهی و گذراندن دوره‌های کارآموزی در این کارگاه‌ها دو محور اصلی مهارتی‌سازی در حوزه آموزش‌های امسال است.

 

 

ارسال نظر