اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۱/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۹۵۶۵

 افزایش ۱۲ درصدی تحویل محصولات فولاد مبارکه در سال ۱۳۹۶

اصفهان| در سال ۱۳۹۶ فولاد مبارکه ۷میلیون و ۳۲هزار و ۷۰۵تن از محصولات تولیدی خود را به بازار داخلی و جهانی تحویل داد که این میزان تحویل محصول رشد ۱۲درصدی داشته است. این خبر را محمود اکبری، معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه اعلام کرد و با تاکید بر اینکه در سال گذشته با توجه به نیاز بازار داخلی صادرات محصولات شرکت ۱۷درصد کاهش یافته است، گفت: از این میزان محصول ۸۲درصد به بازار داخلی و ۱۸درصد به بازارهای جهانی عرضه شده است. او افزود: در سال ۱۳۹۶ به میزان ۵ میلیون و ۷۴۰هزار و ۵۵۴ تن انواع محصولات شرکت به بازار داخلی عرضه شده که رشد ۲۲درصدی نسبت به سال ۹۵ داشته است؛ ضمن اینکه در بازه زمانی مذکور تناژ ثبت سفارش شده با ۱۲درصد رشد به ۷میلیون و ۲۰۷هزار تن و حمل ریلی محصولات با رشد ۶ درصدی به یک میلیون و ۱۲۹هزار تن افزایش یافته است. اکبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رشد کیفی محصولات فولاد مبارکه گفت: نظرسنجی انجام شده از مشتریان در انتهای سال نشان می‌دهد، میزان رضایتمندی مشتریان نسبت به مدت مشابه سال قبل به میزان ۲درصد افزایش یافته که این امر نشان دهنده موثر بودن تلاش مدیریت و کارکنان فولاد مبارکه در سال گذشته برای تولید و عرضه محصولات کیفی و مطابق نیاز مشتریان است.

 پروازهای فرودگاه اصفهان از سر گرفته شد

اصفهان| روابط عمومی فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان اعلام کرد: با بهتر شدن شرایط جوی و دید افقی، پروازهای این فرودگاه که پیش از ظهر یک‌شنبه متوقف شده بود از سر گرفته شد. صبح دیروز با کاهش دید افقی در فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان به کمتر از 200متر برخی از پروازهای ورودی و خروجی این فرودگاه به طور موقت متوقف شده بود. روابط عمومی فرودگاه اصفهان در همین حال از افرادی که قصد سفر هوایی دارند خواست پیش از عزیمت به سمت فرودگاه شهید بهشتی اصفهان با شماره 199 تماس بگیرند یا از طریق https: //isfahan.airport.ir از وضعیت پروازهای خود مطلع شوند. این منبع همچنین تصریح کرد: هموطنان عزیز از دیگر شهرستان‌ها نیز می‌توانند برای آگاهی از وضعیت پروازهای اصفهان با شماره 35275200 تماس بگیرند.

 کوچ بهاره بیش از 11 هزار خانوار عشایری لرستان

خرم‌آباد| مدیرکل امور عشایر لرستان از آغاز کوچ بهاره عشایر استان خبر داد. حاجی‎مراد بیرانوند اظهار کرد: عشایر با آغاز فصل بهار و گرم شدن مناطق قشلاقی به سمت مناطق سردسیر و ییلاقی استان کوچ می‎کنند. او اضافه کرد: در کوچ بهاره، عشایری که 6 ماه از سال را در شمال خوزستان، شرق ایلام و جنوب لرستان بوده‎اند به ییلاق برمی‎گردند. بیرانوند بیان کرد: در کوچ بهاره 11هزار و 200خانوار از جمعیت 14هزار خانواری عشایر لرستان به مناطق سردسیر می‎روند. مدیرکل امور عشایر لرستان گفت: به عشایر توصیه می‎شود برای جلوگیری از بروز حوادث جاده‎یی از ورود به مسیر تردد وسایل نقلیه در جاده‌ها و شهرها خودداری کنند. او اظهار کرد: تامین امکانات و حداقل‌های زندگی عشایر سرمایه‌گذاری‌ای است که می‌تواند در بهبود وضعیت اقتصادی کشور نقش بسزایی داشته باشد. بیرانوند تصریح کرد: باید با افزایش سیستم‌های تشویقی و تسهیلات در راستای افزایش تولید به عشایر کمک کرد.

 پاکسازی حریم راه در هزار کیلومتر از محورهای مواصلاتی ‌اردبیل

‌مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌یی استان اردبیل از انجام منظرآرایی و پاکسازی حریم راه در هزار و 80کیلومتر از محورهای مواصلاتی این استان طی دو ماه گذشته خبر داد. علی رحمتی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در آستانه تعطیلات نوروزی و پس از آن علاوه بر این شست‌وشوی علائم عمودی به تعداد 16هزار و 200مورد انجام شده است، افزود: احیای کانال‌های طرفین محورها و هدایت آب‌های سطحی در 3هزار و 120کیلومتر، لایروبی 189دستگاه پل و لکه‌گیری رویه راه‌ها با آسفالت سرد به میزان هزار و 200تن انجام شد. او با اشاره به نصب 6 هزار و 300مورد علائم مورد نیاز جاده‌ها گفت‌: در 5 هزار و 850 مورد نیز تعمیر علائم انجام شده است.

 صادرات خرمای خوزستان به ۱۷ کشور

 اهواز| براساس اعلام مسوولان وزارت جهاد کشاورزی خوزستان، خرمای خوزستان به بیش از ۱۷کشور جهان ازجمله عراق، حوزه خلیج فارس، ایتالیا و اسپانیا صادر می‌شود. خرماهای صادراتی استان کبکاب، برحی و استعمران از ارقام صادراتی خرمای خوزستان هستند که به کشورهایی همچون عراق، حوزه خلیج فارس، ایتالیا و اسپانیا صادر می‌شود.

 مصرف زیاد نوبرانه‌ها مضر است

یزد| عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد و متخصص طب ایرانی گفت: مصرف زیاد چاغاله موجب سستی و رخوت می‌شود و در بیماران مبتلا به عارضه میگرن می‌تواند تشدید علائم را به دنبال داشته باشد. سیدکاظم کاظمینی با اشاره به شروع فصل مصرف نوبرانه‌هایی چون چاغاله بادام اظهار کرد: به صورت کلی مواد غذایی نارس مفید نیستند و خواصی که از آنها انتظار داریم، برآورده نمی‌شود به طور مثال مزاج بادام رسیده به سمت گرمی است اما چاغاله خواص و طبع سردی دارد. وی در مورد مصرف چاغاله بیان کرد: چاغاله، خواص و مضراتی دارد هر چند که توصیه می‌شود حتی برای منافع آن هم باید به میزان محدود مصرف شود.

 گرانی گوشت در بازارهای گیلان

رشت| قیمت گوشت قرمز در بازارهای گیلان حدود 15درصد افزایش یافته است. قیمت گوشت گوسفند و گوساله در قصابی‌های گیلان حدود 15درصد افزایش یافته است.  در زمان کنونی گوشت گوسفند 38هزار تا 43هزار تومان و قیمت گوشت گوساله 36هزار تا 40هزار تومان فروخته می‌شود. سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با تایید افزایش قیمت گوشت قرمز در گیلان گفت: قیمت گوشت قرمز از نیمه دوم سال ۹۶ به دلیل افزایش 17درصدی قیمت جهانی نهاده‌های دامی به ویژه جو به تدریج افزایش یافت اما در زمان کنونی این قیمت ثابت است. اکبرنژاد افزود: برای ثبات قیمت گوشت در بازارهای گیلان ۱۵تن گوشت قرمز منجمد آماده توزیع در بازار است.  حدود یک میلیون و 800 هزار واحد دامی در گیلان نگهداری می‌شود.

 

ارسال نظر