اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۱/۱۴ - ۰۰:۲۹:۱۲
کد خبر: ۱۱۹۱۴۰

 بیش از 12.6 میلیون نفر وارد خراسان‌رضوی شدند

مشهد| سخنگوی ستاد خدمات سفر خراسان‌رضوی گفت: از 25 اسفند پارسال تا پایان (دوازدهم فروردین)، 12میلیون و 683 هزار مسافر نوروزی به این استان سفر کردند. مهدی فروزان افزود: شمار مسافران نوروزی امسال خراسان‌رضوی بیش از 12.6 میلیون نفر بود که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 11درصد افزایش دارد. او گفت: در این مدت یک میلیون و 15 هزار نفر با اتوبوس، 347 هزار نفر با قطار، 224 هزار نفر با هواپیما و 11 میلیون و 95 هزار نفر با خودرو شخصی به این استان سفر کردند. او میانگین ورود مسافر به این استان را در این مدت روزانه 746 هزار و 61 نفر اعلام کرد و گفت: 7میلیون و 496 هزار نفر از مسافران نوروزی خراسان‌رضوی وارد مشهد شده‌اند. فروزان افزود: میانگین ورود مسافر به مشهد نیز طی این مدت روزانه 440 هزار و 954 نفر بوده است. او اظهار کرد: 759 هزار نفر از مسافران نوروزی مشهد با اتوبوس، 6 میلیون و 165 هزار نفر با وسیله نقلیه شخصی و بقیه نیز با قطار و هواپیما وارد مشهد شده‌اند.

 سهم آب اصفهان و یزد کاهش می‌یابد

اصفهان| استاندار اصفهان گفت: باتوجه به کاهش شدید بارش‌ها در سال 96 سهم آب آشامیدنی استان‌های اصفهان و یزد از حوضه آبریز زاینده‌رود 10درصد کاهش می‌یابد. محسن مهرعلیزاده در جریان سفر به شرق اصفهان در جمع مردم ورزنه (در 110 کیلومتری شهر اصفهان) اظهار کرد: مقرر است که امسال، سهم صنعت از آب حوضه آبریز زاینده‌رود به میزان 25درصد کاهش یابد. وی با بیان اینکه میزان بارش‌ها در سال گذشته افزون بر 65درصد در حوضه آبریز زاینده‌رود کاهش داشته است، افزود: بنابراین تخصیص آب برای کشاورزان شرق اصفهان میسر نشد و همین موضوع می‌طلبد که تمهیدهای ویژه‌یی برای مردم و کشاورزان این منطقه اندیشیده شود.

 شورای اقتصاد نرخ گندم و کلزا را اعلام کند

مشاوران وزیر جهاد کشاورزی و مجریان طرح گندم و دانه روغنی کلزا از شورای اقتصاد درخواست کردند تا قیمت خرید تضمینی این دو محصول راهبردی را

هر چه زودتر اعلام کند. مجری طرح گندم کشور و مشاور وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه برآورد اولیه تولید گندم در سال جاری 13 میلیون تن است، گفت: نخستین برداشت گندم در منطقه «سرباز» استان سیستان‌وبلوچستان سه روز پیش آغاز شده است. اسماعیل اسفندیاری‌پور با بیان اینکه در حال حاضر علی‌الحساب گندم توسط دولت خریداری می‌شود، اظهار داشت: با وجود کم بارشی در تمام مناطق کشور، اما وضعیت رویشی گندم مطلوب و رضایت‌بخش است. وی با تاکید بر این نکته که دولت باید از طریق شورای اقتصاد قیمت تضمینی را اعلام کند، گفت: نرخ پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی برای خرید تضمینی امسال با 10درصد افزایش از قرار هر کیلوگرم، یک‌هزار و 430 تومان است.

 کشتی گندم هندوستان وارد چابهار شد

زاهدان| معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان‌وبلوچستان گفت: هفتمین کشتی گندم ترانزیتی با نام «آرزو» حامل 600 دستگاه کانتینر 20 فوت از هندوستان به مقصد افغانستان وارد بندر چابهار شد. حسین شهدادی اظهار کرد: 4 هزار و 200 دستگاه کانتینر از محموله گندم ترانزیتی اهدایی هندوستان به افغانستان از سال گذشته تاکنون وارد بندر چابهار شده است. نخستین محموله ترانزیتی گندم اهدایی هندوستان به افغانستان شامل 640 دستگاه کانتینر به میزان 15 هزار تن، هفتم آبان 96 از بندر «کاندلای» هندوستان به مقصد چابهار بارگیری و وارد این بندر شد. او گفت: 110 هزار تن گندم اهدایی هندوستان در مجموع از راه بندر شهید بهشتی چابهار انتقال پیدا می‌کند که قرار است با بیش از پنج هزار دستگاه کامیون به افغانستان حمل شود. معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان‌وبلوچستان ادامه داد: تردد این کامیون‌ها علاوه بر ایجاد اشتغال سبب رونق مجتمع‌های خدمات رفاهی طول مسیر چابهار- ایرانشهر-خاش-زاهدان-میلک هیرمند نیز می‌شود.

 کشف ۹۰ هزار لیتر گازوییل قاچاق در بندرعباس

بندرعباس| ماموران دریابانی هرمزگان ۹۰ هزار لیتر گازوییل قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال کشف کردند. فرمانده مرزبانی هرمزگان گفت: این محموله سوخت قاچاق از سه فروند قایق در ساحل بندرعباس به دست آمد. سرهنگ علی‌اصغر خرم‌روی افزود: قاچاقچیان قبل از رسیدن مرزبانان با استفاده از شناورهای تندرو از محل متواری شدند.

 تاق بستان رکورد‌دار بازدیدهای نوروزی مسافران

کرمانشاه| مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: در نوروز امسال بیش از 93هزار میهمان و مسافر نوروزی از مجموعه تاریخی تاق بستان بازدید کردند. جلیل بالایی با بیان اینکه در نوروز 97 نیز همچون سال‌های گذشته مجموعه تاریخی تاق بستان در صدر بازدیدهای نوروزی استان کرمانشاه قرار دارد، اظهار کرد: تا پایان یازدهمین روز از نوروز جمعا 93 هزار و 830 میهمان و گردشگر نوروزی از مجموعه تاریخی تاق بستان بازدید داشته‌اند. او ادامه داد: در طول ایام نوروز 97 سعی کرده‌ایم با اجرای برنامه‌های شاد و متنوع، خاطره‌یی خوب از استان کرمانشاه را برای گردشگران رقم بزنیم. مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه تصریح کرد: برپایی دهکده عشایری در محوطه تاریخی تاق بستان با عرضه سوغات، آش‌ها و شیرینی‌های محلی و نیز پخت نان ساجی از جمله این برنامه‌ها است.

 معدوم کردن بیش از ۳۰۰ کیلوگرم گوشت غیرمجاز در آران‌و‌بیدگل

کاشان| رییس شبکه دامپزشکی آران‌وبیدگل گفت: با تلاش و همکاری عوامل انتظامی از توزیع و مصرف بیش از ۳۰۰ کیلوگرم گوشت غیرمجاز در سطح شهرستان جلوگیری به عمل آمد. امیرحسین شفیعیان درخصوص این اتفاق، اظهار کرد: در گشت ماموران پرتلاش آگاهی آران‌وبیدگل یک خودرو مشکوک متوقف می‌شود و در بازرسی یک لاشه گاو که به نظرشان غیرطبیعی بوده کشف و ضبط می‌شود و با رییس اداره دامپزشکی جهت بررسی سلامت حیوان تماس گرفته می‌شود. وی افزود: در بررسی مشاهده شد لاشه گاو به‌صورت غیرمجاز حمل می‌شده و این گاو دچار لاغری مفرط بوده و تب داشته است و از شهرهای اطراف وارد شهرستان شده تا در خلوتی و سکوت شهر بین مصرف‌کنندگان توزیع شود.

 

ارسال نظر