اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۱۲/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۹۰۵۹

 مهمانان نوروزی شهر اهواز در چه مکان‌هایی اسکان می‌یابند؟- اهواز|  معاون خدمات شهری شهرداری اهواز تمهیدات شهرداری برای اسکان مهمانان نوروزی در سطح شهر را تشریح کرد. علیرضا عالی‌پور با بیان اینکه محل نمایشگاه بین‌المللی خوزستان و پارک لاله اهواز از سوی شهرداری اهواز جهت اسکان مهمانان نوروزی در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: ظرفیت 400چادر در محل نمایشگاه بین‌المللی خوزستان و 300چادر در پارک لاله برای اسکان مهمانان نوروزی تامین شده است. او با تشریح امکانات موجود در محل اسکان مهمانان نوروزی افزود: نمایشگاه بین‌المللی خوزستان به صورت سرپوشیده و مجهز به سرویس بهداشتی، فضای پارکینگ، نمازخانه و دستگاه عابربانک است همچنین نیروی انتظامی و پزشک عمومی در این مکان

حضور دارند. معاون خدمات شهری شهرداری اهواز تصریح کرد: معرفی مناطق گردشگری اهواز و اجرای برنامه‌های فرهنگی نیز در نمایشگاه بین‌المللی انجام می‌شود.

 بازگشایی راه ارتباطی 5 هزار روستای چهارمحال و بختیاری- شهرکرد| راه ارتباطی 5 هزار روستای چهارمحال و بختیاری با همت راهداران و نیروهای امدادی بازگشایی شد. فرماندار شهرستان کوهرنگ گفت: با تلاش نیروهای امدادی و راهداران گردنه چری که به علت بارش برف و کولاک بسته شده بود، بازگشایی شد.

مرتضی زمانپور گفت: این گردنه به دلیل بارش برف و کولاک از نیمه آذر ماه امسال مسدود شده بود.

زمانپور افزود: با بازگشایی این گردنه پس از ماه‌ها ارتباط هزار خانوار با حدود 5 هزار نفر جمعیت 15روستا در دهستان موگویی با مرکز شهرستان کوهرنگ فراهم و خدمات‌رسانی به 3هزار عشایر کوچ‌رو از استان خوزستان به این شهرستان مهیا شد. همزمان با مسدود شدن مسیر ارتباطی این دهستان ساکنان این منطقه از مسیر بزنوید در استان لرستان تردد می‌کردند.

 تسریع کلزاکاران در سمپاشی مزارع- گرگان| کارشناسان کشاورزی به کلزاکاران توصیه کرده‌اند زودتر مزارع خود را سمپاشی کنند.

 رییس اداره پنبه و دانه‌های روغنی جهادکشاورزی گلستان از کلزاکاران خواست با مشورت کارشناسان کشاورزی میزان و نوع مصرف قارچ‌کش مورد نیاز مزارع خود را مشخص کنند. علی موسی‌خانی گفت: استفاده از 200کیلوگرم سولفات آمونیوم در هکتار توصیه می‌شود. او افزود: همچنین استفاده از کود پتاسه و ازته میانگین تولید محصول را 20درصد بیشتر می‌کند. کشاورزان استان گلستان در 61 هزار هکتار از زمین‌های خود کلزا کاشته‌اند و هم‌اکنون در مرحله گل‌دهی قرار دارند.

صادرات 184 میلیون دلار کالا از گلستان- گرگان| مدیرکل گمرکات گلستان گفت: 240هزار تن کالا به ارزش 184میلیون دلار امسال از گلستان صادر شد. حسینی افزود: بیشتر این کالاها شامل پنیر، خوراک دام و طیور، پلی استایرن و میلگرد به مقصد عراق، ترکمنستان و افغانستان صادر شد. او همچنین از افزایش 62 درصدی صادرات چمدانی از گلستان خبر داد و گفت: مسافران از مرز اینچه‌برون هزار و 300تن کالا به ترکمنستان بردند که ارزش این میزان کالا 4میلیون دلار بود.

 صادرات بیش از 13 میلیارد دلار کالا از استان بوشهر- بوشهر| رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ‌بوشهر گفت: در 11ماه امسال 34میلیون و 125هزار تن کالا به ارزش 13میلیارد و 388میلیون دلار از بنادر این استان به خارج از کشور صادر شده است.

سیدحسین حسینی‌محمدی بیان کرد: اقلام عمده کالاهای صادراتی شامل میعانات گازی، گازهای نفتی، الکل‌های غیرحلقوی و مشتقات هالوژنه، پلیمر اتیلن، کودهای معدنی، نفتا، روغن صنعتی، سیمان و کلینکر بوده که به کشورهای چین، جمهوری کره، امارات، هند، ژاپن، اندونزی، تایوان و قطر صادر شده است.

او با اشاره به رشد 235درصدی صادرات غیرنفتی از استان بوشهر به کشور قطر در 11ماه امسال افزود: درحالی که در سال گذشته در این مدت حدود 19میلیون دلار کالا به قطر صادر شده بود این میزان امسال به بیش از 65 میلیون دلار افزایش یافته است. رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ‌بوشهر با بیان اینکه از ابتدای امسال تا پایان بهمن بیش از یک میلیون تن کالا از طریق گمرکات استان بوشهر وارد کشور شده است، تصریح کرد: این کالاها شامل موز، لوازم یدکی خودرو، لاستیک، برنج، چای و اسباب‌بازی به ارزش 2.1میلیارد دلار بوده است.

 آغاز برداشت گل بید مشک در کاشان- کاشان| برداشت گل بید مشک از 70هکتار باغ‌های شهرستان کاشان آغاز شد. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کاشان گفت: بیش از    800 تن گل بیدمشک برداشت و در بیش از هزار کارگاه گلابگیری سنتی و 20کارخانه صنعتی در شهر کاشان به عرق بیدمشک تبدیل می‌شود. مجید کافی‌زاده افزود: از این میزان گل بیش از 4هزار و 500 لیتر عرق بیدمشک درجه یک استحصال و علاوه بر عرضه در بازارهای داخلی به کشورهای اروپایی و حاشیه خلیج ‌فارس صادر می‌شود. او گفت: درآمد حاصل از فروش عرق بید مشک در شهرستان کاشان بیش از 140میلیارد ریال است.

 

ارسال نظر