بومی‌سازی و تعویض کامل یکی از دیسک‌های واحد گندله‌سازی

۱۳۹۶/۱۲/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۹۰۵۸

مدیر ناحیه‌ آهن‌سازی گفت: برای نخستین ‌بار یکی از دیسک‌های(05A14) واحد گندله‌سازی فولاد مبارکه با اتکا به تجربه و دانش فنی کارشناسان فولاد مبارکه و با همکاری شرکت‌های توانمند سازنده‌ داخلی به طور کامل بومی شد و در جریان تعمیرات سالانه این واحد جایگزین تجهیز فرسوده شد.

رحیم عبدی با بیان اینکه در خط تولید واحد گندله‌سازی فولاد مبارکه ۸ دیسک نصب شده است، افزود: از ابتدای راه‌اندازی این واحد که حدود ۲۵سال پیش بوده است، این دیسک‌ها تمام وقت درحال کار بوده‌اند که این امر به مرور فرسودگی یکی از این تجهیزات و بروز عیوبی مانند خرابی چرخ دنده‌های محرک، خرابی بیرینگ اصلی، پوسیدگی بدنه و اجزا همچنین دفرم شدن بدنه را به همراه داشت و تعویض آن را اجتناب‌ناپذیر کرده بود.

در همین خصوص فرهنگ دباغ‌نیا، کارشناس تعمیرات واحد گندله‌سازی افزود: با توجه به شرایط دیسک، پروژه‌ ساخت آن از طریق واحد بومی‌سازی تعریف شد و فرآیند ساخت و نصب آن با همکاری یکی از شرکت‌های صاحب تجربه در این زمینه در دستور کار قرار گرفت. در ادامه برای اجرای صحیح تمامی مراحل ساخت، ایستگاه‌های بازرسی تعریف شد و روند ساخت به صورت دایم رصد شد و پس از اتمام کار، تجهیز در کارگاه شرکت سازنده پیش مونتاژ و راه‌اندازی اولیه شد و بعد از حصول اطمینان از کارایی آن جهت نصب به فولاد مبارکه حمل شد.

 

ارسال نظر