ابراز علاقه هندی‌ها برای سرمایه‌گذاری در ایران

۱۳۹۶/۱۲/۲۳ - ۰۰:۴۷:۵۲
کد خبر: ۱۱۸۷۳۹
ابراز علاقه هندی‌ها برای سرمایه‌گذاری در ایران

رییس هیات اقتصادی هندوستان علاقه‌مندی این کشور را برای سرمایه‌گذاری در زمینه گردشگری در ایران اعلام کرد.

به گزارش روابط‌عمومی استانداری خراسان رضوی، «راج‌شاه» که در راس هیاتی از تجار و سرمایه‌گذاران هندی با معاون هماهنگی و با حضور جمعی از تجار و سرمایه‌گذاران هندی در مشهد دیدار کرد با ابراز علاقه برای سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری خراسان رضوی افزود: این سرمایه‌گذاری می‌تواند در قالب ساخت هتل پنج ستاره، مراکز خرید و تفریحی و همکاری با شهرداری مشهد باشد.

او با اشاره به سرمایه‌گذاری اعضای این هیات در بخش خانه‌سازی و تولید برق در کشورهای سوریه و عراق گفت: مدیریت پسماند و تصفیه آب به روش پلاسما، صنایع معدنی و گوگرد، رنگ‌سازی و تولید رنگدانه نیز از دیگر بخش‌های مورد علاقه سرمایه‌گذاران هندی در ایران است.

رییس هیات اقتصادی هندوستان برای سرمایه‌گذاری در بخش انرژی‌های بادی و خورشیدی، معدن، ‌آی‌تی، صنایع رنگ‌سازی و ساخت سد، طرح‌های نیروگاهی، راه‌آهن و خطوط انتقال انرژی نیز ابراز علاقه‌مندی کرد.

راج‌شاه با ابراز علاقه به ایران افزود: برای سرمایه‌گذاری در ایران علاقه بسیار داریم و در صورت رفع دیوان‌سالاری و فراهم شدن اطلاعات لازم برای سرمایه‌گذاری، امضای قرارداد همکاری به سرعت انجام خواهد شد. معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی هم در این دیدار با اشاره به سرمایه‌گذاری 580میلیون دلاری خارجیان امسال در این استان گفت: این سرمایه‌گذاری خارجی با مشارکت شرکت‌های فرانسوی و چینی انجام شده است. علی رسولیان افزود: با توجه به مشکل کمبود آب در خراسان رضوی برای همکاری سرمایه‌گذاران هندی در حوزه کشاورزی و تصفیه آب و فاضلاب و استقبال از سرمایه‌گذاران هندی در حوزه تولید برق از انرژی خورشیدی و بادی و نیز صنعت آی‌تی آماده هستیم.  او گفت: هجدهمین شریک تجاری خراسان رضوی و ششمین شریک تجاری ایران به حساب می‌آید. معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با اشاره به میزبانی مشهد از 30میلیون گردشگر و زائر در سال گفت: خراسان رضوی محور ترانزیت کالا به افغانستان و آسیای مرکزی است.

رسولیان با برشمردن ظرفیت‌های خراسان رضوی از جمله تولید سالانه 650هزار تن گوگرد در پالایشگاه گاز خانگیران سرخس و صدور300هزار تن از این تولیدات، وجود بیش از 6 هزار واحد صنعتی پیشتاز در صنایع غذایی، مصالح ساختمانی، فرش و موکت و صنایع خودرو، دارا بودن رتبه‌های ممتاز در زعفران، پسته و گیاهان دارویی و وجود بیش از 44ماده معدنی در این استان آمادگی خراسان رضوی را برای همکاری با تجار و سرمایه‌گذاران هندوستان اعلام کرد.

 

 

ارسال نظر