اختصاص جایزه بهره‌وری معادن و صنایع معدنی به فولاد مبارکه

۱۳۹۶/۱۲/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۵۸۴
اختصاص جایزه بهره‌وری معادن و صنایع معدنی به فولاد مبارکه

در پنجمین همایش جایزه بهره‌وری معادن و صنایع معدنی ایران که با شعار «بهره‌وری بنیان رقابت‌پذیری در اقتصاد مقاومتی» در دانشگاه تربیت مدرس تهران برگزار شد، پروژه «بومی‌سازی و جایگزینی ۱۶ عدد پایه هیدروژنی و اتوماسیون صنعتی» ناحیه نورد سرد شرکت فولاد مبارکه به‌عنوان پروژه برتر در زمینه بهبود بهره‌وری انتخاب شد و رتبه اول و لوح تقدیر این همایش را به خود اختصاص داد.

 صنعت فولاد در سال ۹۶ رکورد خوبی داشته است

و تولید ۲۱ میلیون تن را ثبت می‌کند

به گزارش «تعادل» به نقل از خبرنگار فولاد در این همایش مهدی کرباسیان رییس هیات عامل ایمیدرو، علی‌اکبر اولیا رییس سازمان بهره‌وری ایران و دیگر فعالان و مدیران حوزه معدن و صنایع معدنی حضور داشتند، رییس هیات عامل ایمیدرو پس از اهدای لوح برتر این همایش به نماینده فولاد مبارکه با بیان اینکه جایزه بهره‌وری جایگاه خود را پیدا کرده است، اظهار کرد: بهره‌وری امر بسیار حساسی است، اما کشور ما در این شاخص ضعیف است؛ زیرا به این حوزه کم‌توجهی شده است. البته نه تنها در معدن، بلکه در همه حوزه‌های صنعت چنین است. این موضوع دلایل متفاوتی دارد و یکی از دلایلش آن است که اقتصاد کشور وابستگی جدی به درآمدهای نفتی داشته است. وی ادامه داد: بخش معدن و صنایع معدنی در تولید ناخالص ملی، نقش ۵ تا ۶درصدی دارد؛ اما همین بخش در صادرات غیرنفتی سهم ۲۳درصدی دارد؛ درنتیجه آینده خوبی برای بخش معدن و صنایع معدنی قابل تصور است. وی با اشاره به موضوع وضع تعرفه ۲۵درصدی امریکا برای واردات فولاد افزود: با این کار چین و اروپا دچار تلاطم می‌شوند.

کرباسیان اظهار کرد: در برنامه ششم توسعه، میزان رشد صنعت 9.3درصد و بخش معدن 8.8درصد پیش‌بینی شده است. امیدواریم یک‌سوم این رقم برای بخش معدن از بهره‌وری ایجاد شود.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت آموزش تصریح کرد: باید پذیرفت علم ما نسبت به دنیا کم است و فاصله زیادی با دیگران در زمینه فناوری داریم؛ درنتیجه باید تعامل خود را با جهان بیشتر کنیم؛ اما با این منابع نمی‌توان رشد 8.8درصدی را محقق کرد؛ بنابــراین جذب منابع خارجی در چارچوب برنامه ششم توسعه یک ضرورت جدی است.

 

ارسال نظر