اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۱۲/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۵۰۵

 راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی بجنورد قبل از هفته دولت سال 97

بجنورد| استاندار خراسان شمالی گفت: با استقرار گمرک، منطقه ویژه اقتصادی بجنورد قبل از هفته دولت سال 97 افتتاح می‌شود. محمدرضا صالحی ضمن ابراز رضایت از روند پیشرفت منطقه ویژه اقتصادی بجنورد گفت: منطقه ویژه اقتصادی بجنورد فرصتی برای ترقی و توسعه مرکز استان است. او ضمن ابراز رضایت از روند پیشرفت این منطقه افزود: با استقرار گمرک در منطقه ویژه اقتصادی بجنورد همه تلاشمان را می‌کنیم این منطقه قبل از هفته دولت در سال 97 به بهره‌برداری برسد. گفتنی است، خراسان شمالی دارای 15 ناحیه و منطقه صنعتی است که منطقه ویژه اقتصادی بجنورد جزو مصوبات هیات دولت در سال 87 بوده و عملیات اجرایی فاز نخست آن در مساحت 49هکتار از سال 93 آغاز شده است.

 نابودی 10 هزار هکتار از گندمزارهای امیدیه

اهواز| مدیر اداره جهاد کشاورزی امیدیه گفت: 10هزار هکتار از محصول گندم پاییزه شهرستان به دلیل خشکسالی و کم‌آبی دچار خسارت 100درصدی شدند و از بین رفتند. سیدداوود علوی‌فر اظهار کرد: امسال به دلیل خشکسالی، عدم مدیریت منابع آبی رودخانه زهره توسط وزارت نیرو و برداشت‌های بیش از حد از این رودخانه در بالادست، بخشی از اراضی پاییزه این شهرستان دچار خسارت 100درصدی شده‌اند. او افزود: مزارع گندم آبی بخش مرکزی امیدیه که از طریق رودخانه زهره تامین آب می‌شوند در سطح 10هزار هکتار به دلیل خشکسالی و عدم مدیریت منابع آبی در این رودخانه توسط وزارت نیرو و برداشت‌های غیرمجاز و بیش از حد در حوزه‌های بالادستی به ویژه استان کهگیلویه و بویراحمد، خسارت 100درصدی دیدند و کاملا از بین رفتند.

 افزایش کشف کالای قاچاق در مازندران

ساری| دبیر کمیسیون قاچاق کالا و ارز مازندران گفت که کشف کالای قاچاق در این استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 25درصد بیشتر شد. علی پیرفلک روز شنبه در مصاحبه با خبرنگاران در ساری، ارزش کالاهای قاچاق کشف شده در سال جاری را 370میلیارد ریال اعلام کرد. او افزود که در مدت مشابه سال پیش 290میلیارد ریال کالای قاچاق در مازندران کشف و ضبط شده بود. پیرفلک علت رشد کشفیات قاچاق کالا را تعامل و هماهنگی مناسب نیروهای انتظامی، امنیتی و سایر دستگاه‌های مرتبط در برخورد با قاچاقچیان برشمرد.

 تامین سیب مصرفی شب عید در آذربایجان غربی

ارومیه| مدیرکل تعاون روستایی آذربایجان غربی گفت: نیمی از سیب مصرفی شب عید کشور توسط آذربایجان غربی تامین می‌شود. شهریار حیدری در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: با خرید ۱۰هزار تن سیب شب عید کشور از باغداران آذربایجان غربی توسط دولت، استان تامین‌کننده نصف سیب شب کشور است. حیدری با اشاره به تامین میوه شب عید استان تصریح کرد: برای شب عید استان هزار و ۷۶۰تن پرتقال و ۸۰۰ تن سیب خریداری شده است. مدیرکل تعاون روستایی آذربایجان غربی اظهار کرد: طرح تنظیم بازار از ۲۵ اسفند شروع و تا ۱۵فروردین ۹۷ در۴۶۰مرکز توزیع در آذربایجان غربی و ۹۰مرکز در ارومیه ادامه خواهد داشت.

 گلریزان برای آزادی زندانیان نسوان در استان کرمان

کرمان| ۸ زندانی نسوان جرایم غیرعمد دیروز با کمک خیران از زندان‌های کرمان آزاد شدند. مدیرکل زندان‌های استان کرمان گفت: جشنواره گلریزان همزمان با ولادت حضرت زهرا(س) با همکاری ستاد دیه و امور بانوان و خانواده استانداری کرمان برگزار شد. امیری افزود: با برگزاری این جشن ۸ زندانی نسوان با اعتباری بالغ بر 131میلیون تومان آزاد می‌شوند. مدیرکل زندان‌های استان کرمان از حضور بانوان خیر در این جشن و اعطای کمک برای آزادی زندانیان نسوان خبر داد. امیری افزود: با آزادی این زنان، زندانی نسوان بدهکار مالی و جرایم غیرعمد در زندان‌های کرمان وجود ندارد.

 

ارسال نظر