اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۱۲/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۱۱۸

 غول بروکراسی راه سرمایه‌گذاری و تولید را سد کرده است-اصفهان|  بروکراسی زاید در استان اصفهان پای ارباب رجوع و سرمایه‌گذار را سست کرده و به مهم‌ترین مانع سرمایه‌گذاری و تولید تبدیل شده است.

به گزارش ایرنا، «محسن مهرعلیزاده» استاندار اصفهان که از آبان ماه گذشته سکان مدیریت استان اصفهان را به دست گرفته است، در چهارماه گذشته 14 بار از بروکراسی یا کاغذ بازی به عنوان مهم‌ترین مشکل سرمایه‌گذاری این استان یاد کرده و بر ضرورت تسهیل در روند سرمایه‌گذاری و تولید تاکید کرده است.

مهرعلیزاده وجود کاغذبازی‌ها و بروکراسی منفی در اصفهان را «‌ام‌الامراض» مشکلات، سرمایه‌گریزی‌ها، عدم پیشرفت منطبق بر ظرفیت‌ها و توانایی‌های موجود و دیگر مشکلات این استان عنوان کرده است.

واژه بروکراسی نخستین بار در قرن هیجدهم (سال 1745) توسط اقتصاددان فرانسوی به نام «وینست دوگورنی» مطرح شده است. او به واژه فرانسوی «bureau» به معنی میز تحریر، دفتر و اداره، پسوند «cracy» به معنای حکومت را افزود.

 ۶۰هزار هکتار از زمین‌های ملی در آستانه بیابان شدن است-همدان| مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با بیان اینکه در ایجاد فضای سبز برای ورودی شهرها مقام نخست کشور را داریم، گفت: از ابتدای سال تاکنون ۶۵۵پرونده به مساحت ۶۴۴هکتار از زمین‌های ملی رفع تصرف شده است. اسفندیار خزایی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار داشت: نخستین روز هفته یعنی 15 اسفند روز ملی «درختکاری» نام دارد که در این روز جشن درختکاری و کاشت نهال در مرکز آموزش و تحقیقات کشاورزی استان و شهرستان‌ها برگزار و 130 هزار اصله نهال از در بین مردم می‌شود. خزایی بیان کرد: دومین روز هفته «منابع طبیعی، رسانه فرهنگ‌سازی و مسوولیت اجتماعی» نام دارد که در این روز مراسم کاشت نهال با حضور جوامع محلی، سمن‌ها و مردم با همکاری سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری انجام می‌شود. وی از حضور کارشناسان منابع طبیعی در مدارس و صحبت درباره اهمیت منابع طبیعی و جذب همیار طبیعت از بین دانش‌آموزان خبر داد و گفت: 6 هزار و 500 همیار طبیعت در استان وجود دارد.

 کشف بزرگ‌ترین محموله بذر خشخاش در کشور-زاهدان| بزرگ‌ترین محموله بذر خشخاش کشور در سیستان و بلوچستان کشف و ضبط شد.

به گزارش روابط‌عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی جنوب شرق سپاه اعلام کرد: این محموله 13 تنی در اقدامی غافلگیرانه و ضربتی در انباری در مناطق مرکزی شهر زاهدان کشف و ضبط شد.

در این عملیات تعدادی از قاچاقچیان نیز دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

 ممنوعیت برداشت «کرفس کوهی» در چهارمحال و بختیاری-شهرکرد| برداشت گونه گیاهی «کرفس کوهی» در چهارمحال و بختیاری ممنوع است. مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان افزود: این ممنوعیت برای مراقبت کرفس کوهی به عنوان گونه گیاهی کمیاب و کمک به ذخیره ژنتیکی تا پایان تابستان اعمال می‌شود.

علی محمدی‌مقدم با اشاره به اینکه دامنه‌های زاگرس در چهارمحال‌وبختیاری مهم‌ترین رویشگاه این‌گونه گیاهی است، افزود: با توجه به تخریب وسیع گونه نادر و مرتعی کرفس از سوی سودجویان در سال‌های گذشته ‌با متخلفان این امر برخورد جدی می‌شود. او بوته‌کنی، مشارکت در امر انتقال و توزیع گونه مرتعی کرفس را تخلف‌های مشهود در این زمینه اعلام کرد و گفت: بر اساس قانون مجازات اسلامی و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع، هر نوع عملیات تخریب منابع طبیعی یا حمل غیرمجاز گیاه کرفس کوهی جرم است و با مرتکبان برخورد خواهد شد.

 بیشتر مازندرانی‌ها گل و گیاه تولید می‌کنند-ساری| رییس هیات‌مدیره تولید‌کنندگان گل و گیاه مازندران گفت: فقدان ساختارهای علمی مهم‌ترین چالش تولیدکنندگان گل و گیاه مازندران است. غلامرضا گلزاری‌دهنو با اشاره به وضعیت تولیدات گل و گیاه در استان مازندران اظهار کرد: اتحادیه گل و گیاه مازندران با عضویت هزار و 200 واحد رسمی بزرگ‌ترین و منسجم‌ترین تشکل در ایران به شمار می‌رود و تولیدات منطقه شامل ارکیده، گیاهان آپارتمانی و گیاهان فضای باز می‌شود که در این میان همه این عرصه‌ها ارزش بالای اقتصادی داشته و می‌توانند به عنوان تولید صادراتی قلمداد شوند. او افزود: تولید گل و گیاهان زینتی در استان مازندران جدا از اینکه یک تولید تجاری در واحدهای بزرگ صنعتی بوده است، یک تولید خانگی نیز محسوب می‌شود به‌طوری که تولید گل و گیاه زینتی در سبد تولید بسیاری از خانوارهای منطقه مازندران منظور می‌شود.

 نیروگاهی که یک‌سوم آب یک شهر را می‌بلعد-کرج| امام جمعه فردیس از صرف یک‌سوم آب فردیس برای خنک کردن توربین‌های نیروگاه منتظرقائم خبر داد. حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اکبر ایمانی گفت: تا چندی پیش نیروگاه منتظرقائم آلودگی زیادی برای فردیس به دنبال داشت که این مشکل با گازسوز شدن نیروگاه حل شد. ایمانی افزود: اما مشکل مصرف بی‌رویه آب در این نیروگاه همچنان ادامه دارد و مسوولان به این موضوع توجهی نمی‌کنند. او با بیان اینکه یک‌سوم از آب مصرفی فردیس برای خنک کردن توربین‌های این نیروگاه هدر می‌رود، تصریح کرد: می‌توان با استفاده از پساب و فاضلاب تصفیه شده این کار را انجام داد اما متاسفانه این آب همچنان از طریق چاه تامین می‌شود و مسوولان به بازچرخانی آب توجهی ندارند.

 نظر مساعد رییس‌جمهور به انتقال آب‌خزر و خلیج‌فارس-سمنان| استاندار سمنان، پروژه انتقال آب را یک طرح ملی دانست و گفت: پروژه انتقال آب به عنوان یک طرح ملی مهم مورد توجه و تاکید ریاست‌جمهوری است. سیدشهاب‌الدین چاووشی در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی این استان اظهار کرد: البته باید این مهم را هم مد نظر داشت که انتقال آب از خزر یا خلیج‌فارس یک طرح و ایده است که نظر مساعد رییس‌جمهور را با خود دارد. این مقام ارشد اجرایی به مشکل کم‌آبی در استان اشاره و خاطرنشان کرد: استان ما با کم‌آبی مواجه است لذا باید در ستاد اقتصادمقاومتی استان برای مدیریت منابع آبی برنامه‌ریزی شود.

  باغ پرندگان بندرعباس افتتاح شد-بندرعباس| با حضور استاندار هرمزگان و سایر مسوولان استانی باغ پرندگان بندرعباس افتتاح شد. شهردار بندرعباس در این خصوص در گفت‌وگو با ایسنا ‌افزود: احداث فضاهای تفریحی و گردشگری یکی از ضرورت‌های شهر بندرعباس است که با توجه به طرح‌های در حال احداث شهرداری بندرعباس، آینده خوبی را در این زمینه خواهیم داشت. عباس امینی‌زاده تصریح کرد: باغ پرندگان بندرعباس با مساحتی بالغ بر 6.2 هکتار در مجموعه بزرگ طبیعت واقع در چهار کیلومتری جاده بندرعباس- میناب قرار گرفته است که مساحت کل این مجموعه 32 هکتار است و اعتباری بالغ بر 12میلیارد تومان را به خود اختصاص داده است.

 

 

ارسال نظر