اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۱۲/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۹۹۲

 اسکان اضطراری ۶۰۰ سیل‌زده در سیستان و بلوچستان؛ زاهدان  مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان گفت: متاسفانه تاکنون ۶۴۵نفر در سیل آسیب ‌دیده‌اند که هلال‌احمر به ۵۸۲ نفر اسکان موقت داده است.  رسول راشکی با بیان اینکه شهرستان‌های سراوان، نیک‌شهر، فنوج، کنارک، چابهار و ایرانشهر درگیر سیلاب شدند، اظهار کرد: متاسفانه تاکنون 645 نفر در سیل آسیب‌ دیده‌اند که هلال‌احمر به 582 نفر اسکان موقت داده است.  مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان گفت: در جریان وقوع سیلاب 3دستگاه خودرو در سیلاب گرفتار شد که با کمک امدادگران هر 3دستگاه از آب خارج شد و به کسی آسیبی نرسید.  راشکی با اشاره به توزیع اقلام مورد نیاز بین سیل‌زده‌ها گفت: تاکنون 120دستگاه چادر امدادی، 106تخته موکت، 271تخته پتو و 168کیلوگرم روکش چادر بین سیل‌زده‌ها توزیع‌ شده است.

 مهم‌ترین مشکل پسماند گیلان از نوع خانگی است؛ رشت  مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: باید در بحث آموزش به خانواده‌ها برای مدیریت پسماند فعالیت‌های بیشتری صورت بگیرد. قربانعلی محمدپور با بیان اینکه دنیا در بحث احیای تالاب کم تجربه است ولی ما توانسته‌ایم برای تالاب انزلی کار زیادی انجام دهیم، خاطرنشان کرد: معضل سنبل آبی در تالاب عینک حل شده و ‌یک سوم پساب گوهر رود مدیریت خواهد شد و قول می‌دهیم به زودی تمام بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مجهز به زباله‌سوز شوند تا زباله‌هایشان مدیریت شود. او با اعلام خبر اخذ مجوز استقرار زباله‌سوز تصریح کرد: 320هکتار اراضی تالاب انزلی از سنبل آبی پاک شده و دست فعالان محیط زیست را به گرمی می‌فشاریم و اگر مشکلی برای کسی واقعا در جهت حفاظت از محیط زیست پیش آمده را پیگیری خواهیم کرد.  محمدپور ادامه داد: مهم‌ترین مشکل ما در بحث پسماندها از نوع خانگی است و باید با آموزش به دانش‌آموزان فرهنگ‌سازی را در این خصوص گسترده کنیم.

 سرمایه‌گذاری 1500 میلیارد ریالی بخش خصوصی برای آب شیرین کن بوشهر؛ بوشهر  مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: بخش خصوصی برای ساخت آب شیرین کن 35هزار مترمکعبی بوشهر یک‌هزار و 500 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری می‌کند. کیقباد یاکیده دیروز در جمع خبرنگاران افزود: محل اجرای طرح آب شیرین‌کن 35هزار متر مکعبی بوشهر جانمایی و به زودی عملیات اجرایی این طرح توسط بخش خصوصی آغاز می‌شود. او اضافه کرد: طرح آب‌شیرین‌کن در مدت 2سال اجرا و تکمیل می‌شود که می‌تواند روزانه 35هزار مترمکعب آب آشامیدنی مشترکان شهر بوشهر را تامین کند به طوری که بیش از نیمی از نیاز آبی شهر از راه آب شیرین‌کن تامین خواهد شد. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر افزود: با بهره‌برداری از این طرح روزانه 110هزار مترمکعب آب از دریا استحصال و پس از نمک‌زدایی و شیرین‌سازی به شبکه آبرسانی منتقل می‌شود.

 افزایش نظارت بر بازار شب عید؛ شهرکرد  معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار چهارمحال و بختیاری از افزایش نظارت برای جلوگیری از توزیع خارج شبکه کالا در این استان خبر داد. سیامک سلیمانی در نشست هماهنگی امور تعزیرات حکومتی استان گفت: جلوگیری از افزایش قیمت کالاهای مورد نیاز خانوار و برخورد با متخلفان از مهم‌ترین اهداف افزایش نظارت‌ها در بازار استان است.  او افزود: طرح تنطیم بازار باید با همکاری کارشناسان و بازرسان تعزیرات حکومتی، صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف به خوبی اجرا شود تا تخلفات در بازار استان در آستانه سال نو کاهش یابد. معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به ذخیره‌سازی گوشت مرغ، گوشت قرمز، پرتقال و سیب گفت: تهمیدات لازم برای توزیع مناسب این کالاها در استان اندیشیده شده تا دسترسی مناسب و راحت برای خرید مردم وجود داشته باشد.

 معرفی ۱۰ رقم جدید لوبیا در مرکز تحقیقات کشاورزی خمین؛ اراک  کارشناس مرکز تحقیقات لوبیای شهرستان خمین گفت: تاکنون در این مرکز ۱۰رقم لوبیا معرفی شده است. کارشناس مرکز تحقیقات لوبیای شهرستان خمین گفت: فعالیت بیش از دو دهه‌یی مرکز تحقیقات و آموزشی لوبیا خمین موجب شده این مرکز 10رقم جدید لوبیا را پس از پیروزی انقلاب معرفی کند.  دُری افزود: این مرکز در سال جاری توانسته با تلاش کارشناسان 3رقم جدید لوبیا شامل 2رقم چیتی و یک رقم قرمز به نام‌های غفار صالح و یاقوت را پس از 10سال فعالیت تحقیقاتی معرفی کند.  او اضافه کرد: این ارقام از خصوصیات خوبی برای ارائه به کشاورزان برخوردار هستند که ازجمله می‌توان به بازارپسندی، مقاومت در برابر خشکی، زودرس بودن  ۷ الی۱۰روزه که موجب صرفه‌جویی در آب می‌شود، اشاره کرد.   او همچنین به مهم‌ترین فعالیت این مرکز اشاره کرد و گفت: می‌توان به تحقیقات روی ارقام مقاوم به خشکی اشاره کرد که با توجه به مصرف بالای آب در تولید این محصول، کشاورزان می‌توانند با کاهش مصرف آب صرفه‌جوی خوبی در آب‌های زیرزمینی انجام دهند.

 

 

ارسال نظر