اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۱۲/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۹۵۴

 قرارداد میلیونی برای حمل بار با الاغ در شیراز

شیراز| یک عضو شورای اسلامی شهر شیراز با انتشار تصویری در کانال تلگرامی خود از قراردادهایی خاص پرده برداشت که بر اساس آن شهرداری این شهر برای حمل مصالح و خاک با چهارپا (الاغ) خود را موظف به پرداخت حدود 250میلیون تومان کرده است. مهدی حاجتی عضو شورای شیراز تصویری از 2 قرارداد را در کانال تلگرامی خود منتشر کرد که طی تفاهمی بین شهرداری شیراز و 2 پیمانکار، برای حمل مصالح و خاک با استفاده از الاغ متعهد به پرداخت عددی حدود 250میلیون تومان شده است. در برگی از این قرارداد که مربوط به اسفند سال 95 بود، آمده است که شهرداری به پیمانکار مربوطه بابت حمل مصالح با الاغ موظف به پرداخت 431 میلیون و 600 هزار ریال خواهد بود. براساس برگ دوم قرارداد نیز پیمانکار باید خاک غنی شده را از محل دپو در پارک دراک شیراز با استفاده از چهارپا (الاغ) به نقاطی مشخص در ارتفاعات مدنظر حمل کند. بر اساس این قرارداد، پیمانکار برای 2هزار بار تردد چهارپا به ارتفاعات طی 2ماه و انتقال خاک غنی شده حدود 195میلیون تومان پول دریافت خواهد کرد.

 تندیس بلورین جایزه ملی تعالی سازمانی به مدیرعامل گاز مازندران اهدا شد

ساری| تندیس بلورین جایزه ملی تعالی سازمانی برای دومین بار در سطح شرکت‌های گاز استانی به مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران اهدا شد. در پانزدهمین همایش تعالی سازمانی که با حضور منصور معظمی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، مقام‌ها، مدیران ارشد سازمان‌ها و متخصصان در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد، دستگاه‌های برتر تعالی سازمانی معرفی شدند و طی آن تندیس بلورین جایزه ملی تعالی سازمانی با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به جعفر احمدپور  مدیرعامل شرکت گاز مازندران اهدا شد. مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در پانزدهمین همایش ملی تعالی سازمانی گفت: ترکیبی از دو عامل افزایش سرمایه و رشد بهره‌وری برای دستیابی به رشد اقتصادی 8درصدی و تحقق برنامه‌های چهارم، پنجم و ششم توسعه درنظر گرفته شده است. «محمدعلی محمدی» در افتتاحیه این همایش افزود: پشتوانه اصلی آینده جامعه، مدیران سازمان‌های بزرگ و موثر جامعه‌اند که آینده کشور را معماری می‌کنند. به گفته مدیر مرکز تعالی سازمانی، برای داشتن جامعه توسعه یافته باید سازمان‌های متعالی بهره‌ور و توسعه‌یافته داشته باشیم که لازمه آن وجود انسان‌های متعالی و بهره‌ور است.

 آموزش مهارتی و تخصصی؛ ماموریت مرکز آموزش تخصصی کفش

زنجان| معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان گفت: هدف از ایجاد مرکز آموزش تخصصی کفش، آموزش مهارتی و تخصصی است. ایرج احمدی اظهار کرد: نخستین مرکز آموزش تخصصی کفش استان زنجان در شهر هیدج به بهره‌برداری رسیده است. این مسوول ادامه داد: راه‌اندازی نخستین مرکز آموزش تخصصی کفش جزو برنامه‌های اقتصاد مقاومتی امسال شرکت شهرک‌های صنعتی استان و خوشه کفش بوده که با همکاری ذی‌نفعان خوشه و اعضای اتحادیه تعاونی تلاشگران هیدج آغاز به کار کرد. وی با اشاره به اهمیت آموزش در حوزه‌های مختلف افزود: این مرکز برای ارائه آموزش‌های مهارتی و تخصصی برای کارگران شاغل در صنعت کفش راه‌اندازی شده که قطعا می‌توان شاهد تاثیرات مثبت آن در سال‌های آتی بود. احمدی با تاکید بر اهمیت عملکرد خوشه‌یی در صنایع خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در شهر هیدج بیش از 100 کارگاه تولید کفش با اشتغال‌زایی 1000 نفر مشغول فعالیت بودند و به نوعی می‌توان این شهر را قطب تولید کفش اسپرت و بچه‌گانه دانست.

 پرداخت 134میلیارد تومان اعتبار به دهیاری‌های آذربایجان‌شرقی

تبریز| مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان‌شرقی از پرداخت 134میلیارد تومان اعتبار به دهیاری‌های استان در سال جاری خبر داد و گفت: بدون ورود جدی دهیاران به حوزه اشتغال روستایی، این اعتبارات اثرگذار نخواهد بود. به گزارش ایرنا، تقی کرمی در نخستین نشست مجمع مشورتی جوانان روستایی استان افزود: از سال 1382 تاکنون برای عمران و آبادانی روستاهای استان 566 میلیارد تومان اعتبار به دهیاری‌ها پرداخت شده است که 441میلیارد تومان از آن در چهار سال گذشته بوده است. وی با بیان اینکه هنوز درک درستی از بحث اشتغال روستایی وجود ندارد، ادامه داد: دولت تمام توان خود را برای توسعه اشتغال روستایی از طریق دهیاران به کار گرفته و انتظار از دهیاران و بخشداران این است که برای استفاده صحیح از منابع و تسهیلات این بخش تلاش کنند. کرمی با اشاره به چالش‌ها و فرصت‌های حوزه اشتغال روستایی گفت: در حال حاضر 28درصد از شاغلان کشور در حوزه کشاورزی مشغول به کار هستند و این در حالی است که تنها

9 درصد از تولید ناخالص ملی به این بخش اختصاص دارد و این نشان می‌دهد که بخش کشاورزی فاقد بازدهی مناسب بوده و کشاورزان ما درآمد بالایی ندارند.

 آغاز نمایشگاه بهاره عرضه مستقیم کالا در مشهد

مشهد| نمایشگاه بهاره عرضه مستقیم کالا در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد آغاز به کار کرد.معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، خراسان در آغاز نمایشگاه بهاره عرضه مستقیم کالا در مشهد رضوی گفت: در این نمایشگاه کالاهای متناسب با نیاز مردم در عید نوروز از قبیل پوشاک، کیف و کفش، شکلات و شیرینی، آجیل و خشکبار و سایر مواد غذایی ارائه شده است. علی غفوری‌مقدم افزود: کالاهای این نمایشگاه در هزار غرفه با حداقل 15درصد کمتر از نرخ بازار عرضه می‌شود و نیروی انتظامی و بازرسی اتاق اصناف مشهد نیز بر نحوه عرضه کالاها و قیمت آنها نظارت دارند. نمایشگاه بهاره عرضه مستقیم کالا در مشهد تا 18 اسفندماه در محل دایمی نمایشگاه بین‌المللی این شهر دایر است.

 پایان نخستین جشنواره ملی دومینو در بابلسر

بابلسر| 350دانش‌آموز و دانشجو از سراسر کشور به صورت تیمی با یکدیگر رقابت کردند. دبیر اجرایی نخستین جشنواره ملی مسابقات دومینو گفت: در این مسابقات ملی، 350دانش‌آموز و دانشجو در 60 تیم و 47 تیم خانوادگی از سراسر کشور در سالن ورزشی شهیدان نوبخت مجتمع شهید عظیمی بابلسر رقابت کردند. به گفته صادق شفقت نخستین روز این مسابقات 8 اسفند به صورت آموزشی، رقابت‌های روز دوم با حضور بیش از 300 دانش‌آموز و روز سوم با حضور بیش از 50 دانشجو از سراسر کشور در 12 تیم و چهارمین و آخرین روز این دوره از مسابقات نیز 180 نفربه صورت خانوادگی در قالب 47 تیم برگزار شد.

 

ارسال نظر