اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۱۲/۱۰ - ۰۰:۳۷:۴۲
کد خبر: ۱۱۷۸۸۰

 احداث دوربرگردان و کانال هدایت آب‌های سطحی -ساری| در راستای توزیع متوازن خدمات‌رسانی و اجرای پروژه‌های عمرانی، احداث دو دوربرگردان بعد از عبور پایین‌دزا و بعد از عبور بالادزا و مهدشت و باند کندرو در جهت روان‌سازی ترافیک، احداث 600 متر طول کانال هدایت آب‌های سطحی، تعریض پل اسبیورد در جهت تعریض معبر، پیاده‌رو‌سازی و جانمایی پل عابر پیاده برای تسهیل در عبور و مرور و رفاه شهروندی و ایجاد روشنایی در محدوده محلات الحاقی اهی دشت، مهدشت، پایین‌دزا و بالادزا طی بازدید شهردار مرکز استان، معاون فنی عمرانی، شهردار منطقه سه، مدیرعامل سازمان عمران شهرداری در دستور کار قرار گرفته است.

 از دیگر اقدامات شهرداری ساری در این منطقه حذف نقاط پرخطر ترافیکی با ایجاد رمپ‌های ورودی در تقاطع‌های متصل به محور اصلی در راستای کاهش تصادفات جاده‌یی خواهد بود. شایان ذکر است تیم مدیریت شهری در راستای توزیع متوازن پروژه‌های عمرانی و با الگو قرار دادن عدالت اجتماعی و شهروندمحوری برنامه توسعه مرکز استان را در چهار جهت جغرافیایی یکسان دیده است و در این راستا در انتهای بلوار کشاورز پس از احداث پل شهیدان رضایی خدمات فوق‌الذکر را اجرایی می‌کند.

 وضعیت شیوع آنفلوآنزای پرندگان در همدان-همدان| دیرکل دامپزشکی استان همدان به تشریح وضعیت آنفلوآنزای پرندگان در سطح استان پرداخت و گفت: پس از آخرین مورد مثبت آنفلوآنزای پرندگان که در اوایل بهمن‌ماه در مرکز تحقیقات کشاورزی همدان مشاهده شد، مورد مثبت دیگری گزارش نشده است.

محمودرضا رسولی خاطرنشان کرد: در دی‌ماه امسال در یکی از روستاهای شهرستان رزن و در بهمن‌ماه نیز در مرکز تحقیقات کشاورزی شهرستان همدان موارد مثبتی از بیماری آنفلوآنزای پرندگان مشاهده شد که به سرعت توسط عوامل دامپزشکی عملیات معدوم‌سازی و دفن بهداشتی آنها انجام شد. او با تاکید بر اینکه پس از شناسایی این دو مورد، نمونه مثبت دیگری مشاهده نشده و همه نمونه‌برداری‌ها منفی بودند، تصریح کرد: پس از شناسایی این دو مورد محیط‌های مورد نظر کاملا ضدعفونی شد و پاکسازی انجام شد. رسولی با اشاره به اینکه همدان از جمله استان‌های پاک کشور در زمینه شیوع آنفلوآنزای پرندگان است، افزود: به هیچ‌وجه سویه دیگر آنفلوآنزای پرندگان به نام H5N8 در استان همدان مشاهده نشده است.

 کاهش 64درصدی بارندگی در خراسان‌رضوی-مشهد| با وجود بارندگی‌های اخیر، 74درصد حجم مخازن سدهای خراسان‌رضوی خالی است.مدیر روابط‌عمومی شرکت آب منطقه‌یی خراسان‌رضوی در نشست خبری در سبزوار کاهش 64درصدی بارندگی در خراسان‌رضوی‌ گفت: از مجموع یک‌میلیارد و 550میلیون مترمکعب گنجایش مخازن سدها در استان فقط 26درصد حجم مخازن پر آب است. ‌کاظم جم افزود: از ابتدای سال زراعی در مهرماه تاکنون در خراسان‌رضوی 39میلیمتر باران باریده که این میزان بارندگی نسبت به مدت مشابه 64 درصد کاهش یافته است. او حجم منابع آب تجدیدپذیر سطحی و زیرزمینی را در خراسان‌رضوی 5میلیارد و20میلیون مترمکعب اعلام کرد و افزود: هم اینک 5میلیارد و 900میلیون مترمکعب آب از دشت‌های این استان برداشت می‌شود که 900میلیون مترمکعب آن اضافه برداشت است. ‌

 رشد بیش از 20برابری تخلیه مواد نفتی در بندر نکا-ساری| مدیر بنادر و دریانوردی منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد گفت: در 7ماه گذشته میزان تخلیه مواد نفتی در بندر نکا نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از 20برابر افزایش داشته است. رضوانی با بیان اینکه در این مدت 370 هزار تن مواد نفتی در بندر نکا تخلیه شده است به اهمیت ویژه عملیات ترانزیت و سوآپ مواد نفتی در این بندر اشاره کرد و افزود: با آغاز به‌کار دوباره سوآپ مواد نفتی تاکنون 58 فروند کشتی و تانکرهای حامل کالا در بندر نکا پهلو‌گیری شد. همچنین مدیر بنادر و دریانوردی منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد از رشد 40 درصدی ارائه خدمات در فرآیند ورود و خروج شناورهای تعمیراتی به شرکت صنایع دریایی ایران نیز در این بندر خبر داد.

 

ارسال نظر