اجازه تعرض به تالاب را به کسی نمی‌دهیم

۱۳۹۶/۱۲/۱۰ - ۰۰:۳۵:۴۲
کد خبر: ۱۱۷۸۷۶
اجازه تعرض به تالاب 
را به کسی نمی‌دهیم

گیلان|

استاندار گیلان گفت: اجازه تعرض حقوقی و حقیقی به تالاب و دیگر حوضه‌های آبی استان را به کسی نمی‌دهیم.

به گزارش ایسنا، مصطفی سالاری در نشست کمیته گردشگری دریایی تالاب انزلی را نقطه عطف گردشگری گیلان خواند و گفت: باید پیوند بین تالاب و زندگی مردم برقرار شود تا رونق گردشگری را به همراه آورد.

او ادامه داد: آنچه باعث نقطه قوت ساکنان تالاب به شمار می‌رود، بهره‌گیری از مواهب تالاب است و همه مسوولان باید در راستای خواسته‌های بحق مردمی که در حاشیه تالاب زندگی می‌کنند، گام بردارند. استاندار گیلان اضافه کرد: اجازه تعرض حقوقی و حقیقی به تالاب و دیگر حوضه‌های آبی استان را به کسی نمی‌دهیم و آبخیزداری‌های اطراف تالاب و بالادست آن صرفا جهت حمایت هر چه بیشتر از تالاب است.

او تاکید کرد: نوع سازه‌های اطرف تالاب باید مطابق با شرایط اقلیمی و محیط زیستی باشد همچنین لازم است در حاشیه تالاب‌ها از مصالحی استفاده شود که آسیبی به طبیعت وارد نکنند و با طبیعت همگام باشد و باید در این راستا از مردم حمایت شود در جاده‌های منتهی به تالاب سازه‌هایی مناسب سبک معماری استان ایجاد شود. استاندار گیلان با اشاره به اهمیت تالاب‌ها گفت: فعالیت چندین دستگاه متولی تالاب‌ها هستند که باید همگام با هم در راستای تالاب‌ها گام بردارند.

او همچنین بر لزوم استفاده از نگاه فعالان زیست محیطی برای حفظ این جاذبه‌ها تاکید کرد و گفت: در جهت بهبود وضعیت تالاب و رونق گردشگری پرداختن به موضوع بوم‌گردی یک اصل شناخته شده است و می‌تواند در راستای حفظ محیط زیست باشد.

 

ارسال نظر