اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۱۲/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۷۹۲

 آیین تجلیل از مهندسان شرکت گاز مازندران؛ ساری  به مناسبت روز مهندس مراسم تقدیر از مهندسان شرکت گاز استان مازندران با حضور مدیرعامل برگزار شد. جعفر احمدپور در جشن روز مهندس گفت: مهندسان شرکت گاز استان در راستای توسعه عمومی عمرانی استان گام‌های موثری را برداشته‌اند، تمام کار‌های عمرانی و توسعه گازرسانی حاصل تلاش مهندسان است.  او با بیان اینکه مهم‌ترین قشری که نقشی را در کیفیت زندگی مردم ایفا می‌کنند، جامعه مهندسان است، افزود: آبادانی و عمرانی مختص مهندسان کشور است و خدمات مهندسان ریشه الهی داشته و بسیار ارزشمند است که اساس کار مهندسان ایجاد معنویت، رفاه و آسایش و ارائه خدمات به مردم است.  احمدپور با اشاره به اینکه یکی از اساسی‌ترین و اصلی‌ترین ارکان مهندسی خلاقیت است، گفت: خلاقیت موتور محرکه توسعه علوم مهندسی است.

 صرفه‌جویی نشود فصل گرما آب جیره‌بندی می‌شود؛ اصفهان   مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان در زمینه صرفه‌جویی آب در روز‌های آخر سال هشدار داد. هاشم امینی گفت: اگر در آخرین روزهای سال شهروندان اصفهانی صرفه‌جویی 20درصدی نداشته باشند، آب منازل مسکونی در بهار و تابستان جیره‌بندی می‌شود. او آب ذخیره شده در پشت سد زاینده‌رود را تنها 132میلیون مترمکعب اعلام کرد و افزود: در مدت مشابه پارسال 700میلیون مترمکعب آب پشت سد زاینده‌رود ذخیره شده بود. امینی گفت: در فصل پایانی سال مصرف آب در منازل مسکونی دوبرابر می‌شود.

 بلیت قطار و اتوبوس‌ها برای سال ۹۷ گران نمی‌شود؛ قم  مدیرکل راه‌آهن قم با اشاره به رشد ۱۶درصدی افزایش رام قطار در ایام نوروز ۹۷ گفت: بلیت‌ مسافرت‌های برون‌شهری به‌هیچ‌عنوان گران نمی‌شود. محسن اعتماد دیروز در ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر در سالن جلسات امام رضا(ع) استانداری قم در جمع مسوولان استان با اشاره به اینکه در هیچ حوزه حمل‌ونقلی امسال بلیت گران نمی‌شود، اظهار داشت: رشد تعداد قطارهای قم از 746 به 886 رام نشان از رشد 16درصدی رام قطارهای استان قم دارد. او افزود: ستاد نوروزی قطارهای قم از 17 اسفندماه جاری کلید می‌خورد و تا 15 فروردین‌ماه سال جاری ادامه خواهد یافت. او با بیان اینکه راه‌اندازی مجدد خط راه‌آهن قم جمکران ضروری است، تصریح کرد: برای نصب تابلوهای گردشگری در تمام نقاط و ایستگاه‌های موردنظر آمادگی لازم داریم.

 آمادگی 12 روستای اردبیل برای استقبال از مسافران نوروزی؛ اردبیل  مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: 12روستای هدف گردشگری در این استان آماده استقبال از مسافران نوروزی است.

کریم حاجی‌زاده با اعلام این خبر تصریح کرد: بوم‌گردی روستایی یکی از قابلیت‌های برجسته گردشگری در این استان است. او اضافه کرد: اقلیم جغرافیایی، طبیعت متنوع و آداب و رسوم غنی موجب شده است تا روستاهای این استان در گروه جاذبه‌های قابل توجه گردشگری قرار گیرد.  مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گفت: از جمله روستاهای کزج در خلخال، اوماسلان در گرمی، آلوارس در سرعین و کورعباسلو در نیر در سال‌های اخیر رونق قابل توجهی در جذب گردشگران داشته و به یکی از مقاصد سفر تبدیل شده است. حاجی‌زاده با ذکر مثالی به فعالیت تورگردان‌ها در روستای کزج اشاره کرد و افزود: در این روستای هدف گردشگری، تولید صنایع‌دستی نیز بهبود یافته است و حضور گردشگران توسعه روستا را به دنبال دارد.

 آغاز المپیاد ملی فرش دستباف در کاشان؛ کاشان   دوازدهمین المپیاد ملی فرش دستباف دیروز در دانشگاه کاشان آغاز شد. دبیر این المپیاد گفت: 155دانش‌آموز و دانشجو در گرایش‌های طراحی، رنگرزی مرمت و بافت از 20 استان در این المپیاد دو روزه حضور دارند. فریبرز نورپناه افزود: در مدت برگزاری دو روزه المپیاد، دانش‌آموزان هنر-صنعت فرش در دو بخش علمی و عملی دانسته‌های خود را به نمایش می‌گذارند. او اضافه کرد: این المپیاد هر ساله با هدف ایجاد انگیزه رقابت و سنجش سطح دانش و مهارت هنرمندان عرصه هنر ـ صنعت فرش دستباف در دو سطح دانشجویی و دانش‌آموزی در گرایش‌های طراحی، بافت، مرمت و رنگرزی برگزار می‌شود. نورپناه گفت: در این آزمون همچنین ناظرانی از مراکز مختلف از جمله سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها (اداره فرش استان‌ها) نماینده مرکز ملی فرش ایران و مسوولان آموزش و پرورش استان‌ها حضور دارند.

 آغاز توزیع 430هزار اصله نهال شناسه‌دار در چهارمحال و بختیاری؛ شهرکرد  توزیع 430هزار اصله نهال شناسه‌دار در چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی استان گفت: توزیع نهال‌های شناسه‌دار با فرآیند تشخیص اقلیم و شرایط سازگاری با نهال‌های اصلاح شده در مناطق مختلف تا 15 فروردین ادامه دارد. حمیدرضا دانش افزود: نهال‌های مثمر شامل گونه‌های هسته‌دار، دانه‌دار و گردوی بذری است. او افزود: نهال‌های شناسه‌دار در 8واحد از نهالستان‌های استان با تاییدیه کمیته فنی تولید شده‌اند. او به باغداران توصیه کرد: حتما نهال‌های شناسه‌دار را از محل‌های مجاز خریداری و تهیه کنند.

 گازرسانی به 100واحد صنعتی و تولیدی گلستان در سال 96؛ گرگان  تمام واحدهای تولیدی و صنعتی گلستان تا پایان سال 97 گازرسانی می‌شوند. مدیرعامل شرکت گاز گلستان گفت: گازرسانی به تمام واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی گلستان از برنامه‌های مهم شرکت گاز استان در سال 97 است. از مجموع 520واحد صنعتی که نیازمند گازرسانی هستند، امسال حدود یکصد واحد با اعتبار بیش از 18میلیارد تومان گازرسانی شده است. صفرعلی جمال‌لیوانی افزود: طرح گازرسانی به 150 واحد صنعتی و تولیدی نیز در دست اجراست. او گفت: تا پایان سال 97 واحدهای باقیمانده صنعتی، تولیدی و خدماتی از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند.

 رتبه نخست جیرفت در ایجاد سطح زیرکشت محصولات گلخانه‌ای؛ جیرفت   مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جیرفت گفت: جیرفت رتبه اول کشور به لحاظ سطح زیرکشت محصولات گلخانه‌یی با عملکرد نزدیک به ۲۰۰هزار تن در سال را داراست. علی سالاری اظهار کرد: شهرستان جیرفت به لحاظ اقلیمی و پتانسیل‌های بالقوه خدادادی در حوزه کشاورزی به عنوان هند کوچک ایران شناخته می‌شود و در تولید محصولات فصلی خصوصا محصولات گلخانه‌یی در کشور سرآمد است. محصولات گلخانه‌یی شهرستان جیرفت محصولاتی سالم و نزدیک به ارگانیک بوده و به لحاظ تنوع رقم بی‌نظیر و بازارپسند است.  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جیرفت در ادامه مهم‌ترین چالش بخش کشاورزی شهرستان جیرفت در سطح داخلی، ملی و بین‌المللی را با توجه به وجود پتانسیل‌های این بخش، نبود بازار مناسب به دلیل برند‌دار نبودن محصولات و ناشناخته بودن این محصولات برای مصرف‌کنندگان داخلی و خارجی برشمرد و خاطرنشان کرد: یکی از بهترین راه‌های بازار‌سازی برای محصولات گلخانه‌یی جیرفت، برند‌سازی و تبلیغات بازارپسند به وسیله برگزاری جشنواره دایمی با موضوع جشنواره محصولات گلخانه‌یی جیرفت است. برای اثربخش بودن این جشنواره باید دبیرخانه دایم و هر سال به صورت مداوم داشته باشد.

 

 

ارسال نظر