86 درصد مالیات‌های پیش‌‌بینی شده محقق شد

۱۳۹۶/۱۲/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۶۳۰
86 درصد مالیات‌های پیش‌‌بینی شده محقق شد

معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور گفت: 72هزارمیلیارد تومان مالیات معادل 86 درصد مالیات‌های مصوب در 11ماه گذشته در سراسر کشور وصول شده است.

 نادر جنتی دیروز در در زاهدان افزود: در 11ماه گذشته 72هزارمیلیارد تومان مالیات در کشور وصول شده در صورتی که باید در این بازه زمانی 86 هزارمیلیارد تومان وصول می‌شد.

وی ادامه داد: تلاش این نهاد بر این است تا با همکاری عموم مردم و مودیان مالیاتی تا پایان سال 100درصد درآمدهای مالیاتی را محقق کند.

معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور افزود: این سازمان تا پایان سال طبق قانون بودجه باید 100هزارمیلیارد تومان سهم درآمدهای مالیاتی در بودجه کشور را محقق کند که امیدواریم با همکاری مردم این 14درصد باقیمانده نیز محقق شود تا دولت بتواند تکالیف و وظایفی که قانون برعهده آن گذاشته به نحو مطلوب انجام دهد.

وی گفت: تا پایان سال جاری هر یک از مودیان مالیاتی که برای پرداخت بدهی خود به ادارات مالیاتی مراجعه کنند با توجه به مصوبه دولت بخشی از جرایم آنان بخشیده خواهد شد.

وی با بیان اینکه در همه دنیا فرار مالیاتی وجود دارد، گفت: برای جلوگیری از فرار مالیاتی طرح جامع مالیاتی در کشور طراحی و هم اینک درحال طی مراحل نهایی است.

وی افزود: اگر با همکاری مسوولان طرح جامع مالیاتی در کشور اجرایی و اطلاعات فعال اقتصادی تهیه شود شاهد عدالت مالیاتی به تمام معنا خواهیم بود.  وی ادامه داد: هم اینک اطلاعات فعالان اقتصادی دقیق مشخص نیست بر این اساس مالیات واقعی ممکن است قابل مطالبه و وصول نباشد.

وی با اشاره به امتیازات سازمان مالیاتی در مناطق محروم گفت: براساس قانون افرادی که در مناطق محروم سرمایه‌گذاری کنند و فعالیت‌های تولیدی و معدنی داشته باشند تا 10سال از پرداخت مالیات معاف هستند.

وی مالیات را تنها درآمد پایدار در کشور دانست و گفت: در تمام دنیا مالیات تولید ناخالص داخلی 17درصد است در صورتی که در ایران از سال 84 تا 94 بین 6 تا 7درصد در نوسان بوده است.

وی افزود: مالیات‌های اخذ شده در کشور به دلیل اینکه صرف کارهای کلان اقتصادی می‌شود، قابل لمس برای مردم نیست.

معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور روز یک‌شنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل امور مالیاتی سیستان و بلوچستان با اشاره به حساسیت کار این سازمان گفت: برخی نمایندگان مردم این استان در مجلس شورای اسلامی برای تعیین مدیرکل جدید اداره کل امور مالیاتی خط مشی این سازمان را تغییر دادند به طوری که اصرار و پافشاری کردند که باید نیروی بومی برای این پست انتخاب شود.

وی افزود: انتخاب «امرا» به عنوان یک نیروی بومی در پست مدیریت امور مالیاتی سیستان و بلوچستان یک آزمون است که در صورت عملکرد موفق وی در مدت مدیریت این روند ادامه می‌یابد در غیر این صورت خط بطلانی بر انتخاب مجدد نیروهای بومی کشیده خواهد شد.

 

 

ارسال نظر