اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۱۲/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۴۷۷

 بانک‌ها سد بزرگ بر سر راه صادرکنندگان هستند

ارومیه| مدیران و بانک‌ها با برنامه‌ریزی اشتباه خود سبب می‌شوند تا صادرکنندگان کشور با مشکلات زیادی روبه‌رو شوند. محمدمهدی شهریاری در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه و فعالان اقتصادی برتر سال 96 با اشاره به زیرساخت‌های اقتصادی اظهار داشت: بیشتر کشورهای جهان با ایران ارتباطی ندارند و بیشتر این مشکلات را خود ما به وجود آورده‌ایم. او افزود: در سال جاری 270 میلیارد از درآمدهای 320 هزار میلیارد تومانی صرف بعضی هزینه‌ها شده و پولی برای زیرساخت‌ها باقی نمانده است. شهریاری گفت: سیستم‌های بانکی کشور دارای مشکلاتی هستند که این مشکلات را نیز خود ما به‌وجود آورده‌ایم. همچنین در این مراسم رییس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه گفت: بانک‌ها بزرگ‌ترین مشکل کشور هستند چراکه برنامه‌های آنها به درستی اجرا نمی‌شود. حسن انتظار تاکید کرد: اگر از صادرات به درستی استفاده شود، می‌توان در کشور اشتغال‌زایی ایجاد کرد و بسیاری از مشکلات کشور را برطرف کرد.

 بیشترین میزان کاشت نهال در ایلام ثبت شد

ایلام| معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: به نسبت دیگر استان‌های کشور، بیشترین میزان کاشت نهال در استان ایلام در سطح 50هزار هکتار انجام و ثبت شده است. فتحی معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: این میزان کاشت نهال با هدف گسترش پوشش گیاهی، تلطیف هوا و جلوگیری از بیابان‌زایی امسال در عرصه‌های طبیعی مناطق مختلف استان ایلام انجام شده است. او همچنین افزود: 2 هزار هکتار نهال‌کاری در بیابان‌های مهران و دهلران، 700 هکتار در اراضی آبدانان و مابقی در سایر شهرستان‌های استان ایلام و با استفاده از درختان بومی و سازگار با آب و هوای هر منطقه صورت گرفته است. معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام یادآور شد: برنامه نهال‌کاری در استان ایلام برای سال 97 نیز در صورت تامین اعتبار به مقدار 20هزار هکتار از سوی سازمان جنگل‌ها تعیین شده است. وی همچنین از یک هزار هکتار از اراضی شهرستان دهلران برای مبارزه با کانون‌های تولید گرد و غبار و 560 هکتار نهال‌کاری در اراضی بیابانی این شهرستان خبر داد.

 ۱۶ پرواز «ای‌تی‌آر» هواپیمایی آسمان در مازندران لغو شد

ساری| مدیرکل فرودگاه‌های مازندران گفت: حدود ۱۶ پرواز شرکت هواپیمایی آسمان با هواپیمای «ای‌تی‌آر» در فرودگاه‌های نوشهر و رامسر لغو شده است. سعداله وطنخواه در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: طبق دستور سازمان هواپیمایی کشور، تمام پروازهای شرکت هواپیمایی آسمان که با هواپیمای ‌ای‌تی‌آر انجام می‌شود در فرودگاه‌های استان از جمله نوشهر و رامسر لغو شده است. او افزود: در حال حاضر چهار پرواز در نوشهر و حدود ۱۰ تا ۱۲ پرواز در رامسر با هواپیمایی‌ ای‌تی‌آر ازسوی شرکت هواپیمایی آسمان صورت می‌گیرد که این پروازها تا اطلاع ثانوی لغو شده است. او گفت: در پی سانحه برای هواپیمای ‌ای‌تی‌آر شرکت هواپیمایی آسمان در مسیر تهران-یاسوج، سازمان هواپیمایی کشور تصمیم گرفت تا امنیت پروازهای هواپیمای‌ ای‌تی‌آر را مورد بررسی بیشتر قرار دهد از این رو مقرر شد پرواز این هواپیماها از سوی شرکت هواپیمایی آسمان تا اطلاع ثانوی لغو شود.

 جهت‌گیری به سمت آب‌های مجازی

یزد| رییس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: هر یک‌صد هزار هکتار از کشت‌های خود را به کشت‌های متراکم و گلخانه‌یی تبدیل کرده‌ایم. سیدجمال سجادی‌پور گفت: استان یزد ۲۳درصد از محصولات گلخانه‌یی کشور و حدود ۲۳درصد از تولیدات دامی کشور را به خود اختصاص داده است. سجادی‌پور افزود: جهت‌گیری ما بیشتر به سمت آب‌های مجازی است و هر ۱۰۰ هزار هکتار از کشت‌های خود را به کشت‌های متراکم و گلخانه‌یی تبدیل کرده‌ایم. او با اشاره به اینکه رویکرد استان یزد تولید گیاهان کم آب خواه است، ادامه داد: تاکنون حدود 6هزار هکتار محصولات کم آب خواه را جایگزین محصولات پر آب‌خواه کرده‌ایم.

 2 خطه کردن راه‌آهن قزوین-زنجان سال 97 پایان می‌یابد

قزوین| معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن قزوین-زنجان گفت: در صورت تامین اعتبار میانه‌های سال 97 طرح 2 خطه کردن راه‌آهن قزوین-زنجان به بهره‌برداری می‌رسد. منوچهر صفری در حاشیه بازدید از عملیات اجرایی خط‌آهن قزوین-رشت افزود: 80درصد عملیات روسازی این طرح اکنون به انجام رسیده و در بخش روسازی نیز همه مصالح موردنیاز خریداری شده است. او با اشاره به مسافت 171 کیلومتری این مسیر ریلی، گفت: برای 2 خطه کردن این خط‌آهن تاکنون 3هزار و 500 میلیارد ریال هزینه شده و برای تکمیل آن نیز به 3 هزار میلیارد ریال دیگر نیاز است. صفری به وصول مطالبات پیمانکاران این طرح در یک ماه گذشته اشاره کرد و ادامه داد: تنها مشکل طرح یاد شده به طول

11 کیلومتر در گلوگاه شهرستان تاکستان در استان قزوین است که امیدواریم با کمک استانداری این مشکل تا چند هفته آینده برطرف شود.

 

ارسال نظر