3هزار شغل توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در شهرستان راور کرمان ایجاد می‌شود

۱۳۹۶/۱۲/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۳۹۲
3هزار شغل توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در شهرستان راور کرمان ایجاد می‌شود

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در جلسه‌یی با استاندار کرمان با اشاره به برنامه‌ها و طرح‌های این ستاد در شهرستان راور در راستای اقتصاد مقاومتی گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) متعهد شده طی سه سال، 3هزار شغل در این شهرستان ایجاد کند.

به گزارش ایرنا، محمد مخبر دیروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان گام دوم مثلث توسعه اقتصادی منطقه پنج شهرستان راور در محل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) اظهار کرد: این ستاد با پیشنهاد استاندار کرمان در راستای محرومیت‌زدایی ضمن تشکیل کمیته‌یی اقداماتی را به لحاظ مطالعاتی و اجرایی انجام می‌دهد تا ظرف سه سال آینده بیکاری در شهرستان راور وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به ایجاد یک‌هزار و 250 شغل پایدار در شهرستان راور بر اساس مزیت‌های منطقه تا مهرماه97 گفت: تا پایان اسفندماه 98 باید یک‌هزار و 750 شغل دیگر هم در این شهرستان ایجاد شود.

مخبر با بیان اینکه سرفصل‌های بنیاد برکت در شهرستان راور مسائل اقتصادی اجتماع‌محور، بنگاه‌محور است، افزود: ساخت مدرسه و مسجد در شهرستان راور از دیگر اقدامات این بنیاد است.

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) اظهار کرد: با توجه به وقوع زلزله در شهرستان راور خانه‌های این شهرستان با کمک دولت و مراکز مذهبی و ورزشی آسیب‌دیده توسط بنیاد برکت بازسازی خواهد شد.

او با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) 200میلیون تومان به صورت علی‌الحساب به طرح‌های مورد بررسی شهرستان راور اختصاص خواهد داد، گفت: 300میلیون تومان اعتبار به استاندار و امام جمعه برای بازسازی مراکز آسیب‌دیده در زلزله، 500میلیون تومان وام قرض‌الحسنه نفری 5 میلیون تومان حداکثر با حمایت استاندار و ائمه‌جمعه و 200میلیون تومان برای بازسازی مراکز ورزشی آسیب‌دیده در زلزله در اختیار استاندار قرار می‌گیرد.

 توجه به بخش خصوصی لازمه توسعه است

استاندار کرمان نیز در این جلسه اظهار کرد: حدود چهار سال الگویی را در این استان تعریف کردیم که توسعه را به بخش غیردولتی واگذار کنیم.

علیرضا رزم‌حسینی گفت: در طول این سال‌ها دولت‌های مختلف آمدند اما اقدامات آنها منجر به توسعه پایدار در بعضی از مناطق نشد و چاره‌یی اندیشیدیم که به گونه‌یی مناسب توسعه پایدار و اشتغال را در استان کرمان ایجاد کنیم و از چهار سال گذشته با همکاری شرکت‌های نامدار توسعه‌مدار اقداماتی را در این زمینه انجام دادیم.

رزم‌حسینی افزود: ما تنها به دنبال ساخت مسجد و مدرسه و محرومیت‌زدایی از مناطق نیستیم بلکه در تلاشیم روز‌به‌روز بخش دولتی کوچک‌تر شود و برنامه‌ها را به بخش غیردولتی واگذار کنیم.  استاندار کرمان گفت: با توجه به رویکرد اقتصاد مقاومتی، در دولت یازدهم از مهرماه 93 در منطقه محروم برنامه‌ها و طرح‌هایی را آغاز کرده و هشت منطقه اقتصادی و 23 منطقه معین اقتصادی تعریف کردیم که یکی از این شهرستان‌ها راور است.

او اظهار کرد: اقدامات انجام شده در شهرستان راور داوطلبانه است و ما آمادگی داریم که همه کارها در این شهرستان انجام شود و ما هدفمان این نیست که بدون حمایت به افراد وام بدهیم و ما به دنبال این هستیم که توسط خود مردم و به نوعی بومی‌سازی در این مناطق شغل ایجاد شود.

رزم‌حسینی تاکید کرد: اگر در حوزه توسعه روستایی اقدامات لازم انجام نشود، مهاجرت صورت گرفته و با آسیب‌های متعددی روبه‌رو خواهیم شد.

همچنین در این جلسه گزارش اقدامات انجام شده در حوزه توسعه و پیشرفت شهرستان راور با اولویت کارهای اقتصادی و رویکرد اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال ارائه شد.

 

 

ارسال نظر