اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۱۲/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۳۱۶

 انتقال اجساد جانباختگان سقوط هواپیما در کمترین زمان انجام می‌شود-یاسوج| استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: انتقال اجساد جانباختگان سقوط هواپیمای پرواز تهران-یاسوج در کمترین زمان ممکن انجام خواهد شد. علی‌محمد احمدی در منطقه سقوط هواپیما اظهار داشت: اجساد به شهر یاسوج منتقل و مراحل قانونی برای تشخیص هویت انجام خواهد شد. او افزود: حدود 100کوهنورد و امدادگر از طریق زمینی یا بالگرد به محل سقوط این هواپیما اعزام شده‌اند. استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بر اساس پیش‌‌بینی‌های هواشناسی اعلام شده در ساعات آینده سامانه بارشی از شمال و شمال غرب وارد استان می‌شود و تلاش‌ها برای آن است تا هرچه سریع‌تر اجساد منتقل شوند.

 ۴۰درصد از فضاهای آموزشی استان سمنان نیازمند مقاوم‌سازی است-سمنان| مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان گفت: ۴۰درصد از فضاهای آموزشی استان سمنان نیازمند مقاوم‌سازی است. ابوالفضل دربانی دیروز در دیدار با رییس موسسه علمی و آموزشی قلم‌چی اظهار داشت: استان سمنان با توجه به جمعیت قشر دانش‌آموز با کمبود فضای آموزشی و امکانات و تجهیزات به‌روز آموزشی روبه‌روست. او با بیان اینکه 37درصد از مدارس استان سمنان کاملا تخریبی است، اذعان کرد: بالغ ‌بر 40 درصد از فضاهای آموزشی استان نیازمند مقاوم‌سازی هستند. مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان با اشاره به پراکندگی جمعیت در استان سمنان خاطرنشان کرد: 11درصد دانش‌آموزان استان در 30 درصد فضاهای آموزشی مستقر هستند.

 برگزاری نمایشگاه الکامپ در خوزستان-اهواز| نمایشگاه الکامپ از 13 تا 16 اسفندماه در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی اهواز برگزار می‌شود.

مشاور فناوری اطلاعات و ارتباطات استاندار خوزستان با بیان اینکه این نمایشگاه در حوزه برگزاری نمایشگاه الکامپ در خوزستان فناوری اطلاعات و ارتباطات با مدیریت نظام صنفی رایانه‌یی استان سه سال متوالی است که در اهواز برگزار می‌شود، گفت: امسال با توجه به تحولی که در حوزه فعالیت‌های فضای مجازی، بخش خصوصی و شرکت‌های نوپا یا استارت‌آپ‌ها انجام شده است، امیدواریم شاهد نمایشگاه متفاوتی نسبت به سال گذشته باشیم. طیبه اسماعیلی افزود: در بخشی با عنوان الکامپ استارز شرکت‌های نوپا و بخش بازی‌های رایانه‌یی و فروشگاهی به صورت گسترده در نمایشگاه حضور می‌یابند و در حاشیه نمایشگاه الکامپ نیز کارگاه‌های آموزشی پیش‌بینی شده است که در حوزه‌های مختلف فناوری اطلاعات و ارتباطات خدمات آموزشی خواهند داد.

 پیش‌بینی جمع‌آوری ‌۲میلیارد تومان کمک‌های جشن نیکوکاری در ایلام-ایلام| مدیرکل کمیته امداد استان ایلام از پیش‌بینی جمع‌آوری بیش از ۲ میلیارد تومان کمک‌های جشن نیکوکاری امسال خبر داد.

ضیاء رضایی اظهار داشت: دانش‌آموزان نیکوکار ایلامی و خانواده‌های آنها هرساله کمک‌های قابل‌توجهی را به دانش‌آموزان نیازمند در جشن‌های عاطفه‌ها و نیکوکاری ارائه می‌دهند. مدیرکل کمیته امداد امام (ره) استان ایلام گفت: دانش‌آموزان ایلامی سال گذشته در جشن نیکوکاری بیش از 73 میلیون تومان به همنوعان نیازمند خود کمک کردند که پیش‌بینی می‌شود، این کمک‌ها امسال حدود 40 درصد افزایش داشته باشد. رضایی شعار جشن نیکوکاری امسال را «شکوفه لبخند بکاریم» عنوان کرد و گفت: این جشن امسال در سه روز متوالی از تاریخ 16 تا 18 اسفندماه در نقاط مختلف این استان برگزار می‌شود.

 بازرسی‌ها در کردستان از مرز ۶ هزار و ۵۰۰ مورد گذشت-سنندج| از ابتدای طرح نظارتی و در آستانه عید نوروز در مجموع ۶ هزارو ۵۰۰ مورد بازرسی در استان انجام شده است. رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان کشف ۲۹۲مورد تخلف در این بازرسی‌ها گفت: در این رابطه ۲۳۹ پرونده برای واحد‌های متخلف صنفی و غیرصنفی تشکیل شده است. بازرسی‌ها در کردستان از مرز ۶ هزار و ۵۰۰ مورد گذشت. محمد دره‌وزمی افزود: عمده این تخلفات گرانفروشی، کم‌فروشی و عدم درج قیمت است که در این پرونده‌ها در مجموع ۷۱۸میلیون و ۷۹۰هزار ریال جریمه برای متخلفان در نظرگرفته شده است.

او گفت: در مدت یاد شده از طریق ستاد خبری ادارات صنعت، معدن و تجارت شهرستان‌های استان ۲۹۶ مورد گزارش مردمی دریافت و در رسیدگی به آنها ۹۱مورد تخلف احراز شد که در این زمینه پرونده تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

 مهار نخستین مورد آنفلوآنزای مرغی در آران و بیدگل-کاشان| فرماندار آران و بیدگل گفت: معدوم‌سازی مرغ‌های مبتلا به آنفلوآنزا با موفقیت به پایان رسید. ابوالفضل معینی‌نژاد در خصوص آخرین گزارش‌ها در مورد آنفلوآنزای مرغی در آران و بیدگل اظهار کرد: تا چند روز پیش هم اثری از این بیماری در سطح شهرستان گزارش نشده بود، ولی دیروز گزارشی مبنی بر شیوع آنفلوآنزای مرغی در شهر نوش‌آباد گزارش شد.

او افزود: با اعزام کارشناسان ثابت شد که یک واحد مرغداری تخم‌گذار محل شیوع آنفلوآنزای حاد مرغی است و با انجام آزمایش‌های نهایی به روش علمی معدوم‌سازی این پرندگان با موفقیت انجام شد. معینی‌نژاد تصریح کرد: عدم رعایت موارد بهداشتی از جمله عوامل شیوع این بیماری است و توصیه ما و کارشناسان بهداشت و تغذیه، استفاده از تخم‌مرغ‌های موجود در فروشگاه‌ها به جای تخم‌مرغ بومی و ناشناس است.

 حمایت از سرمایه‌گذار در ساخت پروژه‌های گردشگری ضروری است-قم| رییس کمیسیون برنامه و بودجه و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر قم گفت: با توجه به ظرفیت‌های زائرپذیری در قم، حمایت از سرمایه‌گذار در ساخت پروژه‌های گردشگری ضروری است. مجید اخوان در سی و چهارمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم در خصوص یکی از مصوبات شورا مبنی بر کاهش عوارض و تغییر نحوه پرداخت پروانه ساختمانی پیرامون یک پروژه ساخت هتل در قم عنوان کرد: باید موانع جدی در مسیر ساخت تاسیسات و پروژه‌های گردشگری رفع شود.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر قم افزود: با توجه به ظرفیت‌های زائرپذیری در شهر مقدس قم، حمایت از سرمایه‌گذار در ساخت پروژه‌های گردشگری ضروری است.

او تصریح کرد: همه مسوولان باید در این زمینه با سرمایه‌گذاری و افزایش ساخت و سازهای گردشگری تعاملات لازم را اتخاذ کنند.

 

ارسال نظر