اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۱۵۰

 مراسم جشن تجلیل از دانش‌پژوهان ممتاز خانواده بزرگ ذوب‌آهن برگزار شد

اصفهان| مراسم جشن تجلیل از دانش‌پژوهان ممتاز خانواده بزرگ ذوب‌آهن اصفهان اعم از دانش‌آموزان و دانشجویان دارای رتبه برتر و ممتاز سال تحصیلی قبل طی 4 برنامه از 20 تا 23 بهمن ماه سال جاری در سالن مجموعه شفق اصفهان برگزار شد. این مراسم جشن همزمان با بازدید خانواده‌ها از نمایشگاه بزرگ توانمندی‌های خانواده بزرگ ذوب آهن اصفهان و با حضور تعدادی از مسوولان و خانواده‌های دانش‌پژوهان ممتاز برگزار شد. جشن تجلیل از دانش‌پژوهان ممتاز خانواده بزرگ شرکت با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری، تئاتر و نمایش، نمایش مخصوص کودکان (خاله سحر)، مسابقه، تقلید صدا و اجرای موسیقی همراه بود. شایان ذکر است، مراسم جشن تجلیل از دانش‌پژوهان ممتاز جهت تجلیل از سایر دانش‌پژوهان ممتاز (فولادشهر و اطراف) در نیمه اول اسفند طی چند برنامه در سالن نبرد ورزشگاه فولادشهر برگزار خواهد شد.

 لنجداران دیلم خواستار بازنگری در نرخ سوخت شناورهای باری شدند

بوشهر| مدیرعامل تعاونی لنجداران دیلم استان بوشهر گفت: با توجه به افزایش نرخ ارز و سوخت، لنجداران این شهرستان برای تامین گازوییل شناورهای باری با مشکل روبه‌رو شده‌اند و از دولتمردان خواستار چاره‌اندیشی در این زمینه هستند. حمید علی‌پور افزود: مسوولان تعاونی‌های لنجداران بنادر استان بوشهر بیش از سه سال است که خواستار تجدیدنظر و بازنگری در نرخ سوخت شناورهای باری هستند اما تاکنون هیچ نتیجه‌یی حاصل نشده است. او ادامه داد: با اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها، نرخ سوخت مصرفی شناورهای سفاری در ایران به قیمت بانکرینگ (سوخت‌رسانی به شناورها در ایستگاه‌های ساحلی، سوخت‌رسانی دریایی) محاسبه و اعمال می‌شود. علی‌پور گفت: اینک هر لیتر گازوییل مصرفی شناورهای باری حدود 25هزار ریال تحویل مالکان می‌شود که درصورت استمرار این روند فعالیت این شناورها تعطیل خواهد شد. او بیان کرد: هزینه سوخت هر شناور باری در سفر دریایی در شمالی‌ترین نقطه استان بوشهر که بالاترین مسافت به دوبی را دارد به‌طور میانگین و با نرخ بانکرینگ حداقل بین 280 تا 540 میلیون ریال است که با پرداخت سایر هزینه‌های گمرکی بابت اجرای آیین‌نامه جدید ورود کالا هزینه سفر یک شناور باری به دوبی بیش از یک میلیارد ریال تمام می‌شود و این موضوع فشار مضاعف مالی بر لنجداران و ملوانان وارد کرده است.

 آماده‌باش برای پیشگیری از شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان

اراک| استاندار مرکزی گفت: با توجه به شیوع سویه جدیدی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در بخش‌هایی از کشور لازم است کلیه دستگاه‌های اجرایی مرتبط با این حوزه در استان مرکزی جهت پیشگیری از شیوع این بیماری در استان در آماده‌باش کامل باشند. سید علی آقازاده در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مرکزی اظهار کرد: تولید مرغ و تخم‌مرغ طی دو هفته اخیر شرایط خوبی نداشته البته ستاد تنظیم بازار استان مرکزی با جدیت پیگیر موضوع است. او با اشاره به شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کشور که البته در استان مرکزی به مانند برخی استان‌ها به صورت جدی درگیر نشده و باید شرایط موجود حفظ شود، گفت: پدافند غیرعامل، دامپزشکی و فرمانداری‌ها باید بحث کمیته بحران را جدی بگیرند و شرایط را برای جلوگیری از بروز خسارات بالا رصد کنند. آقازاده تصریح کرد: بازار شب عید نزدیک است و در این شرایط قیمت تخم‌مرغ به‌شدت افزایش یافته است، در تامین گوشت سفید نیز باید جهت کنترل بازار اقدامات لازم به فوریت انجام شود.

 از بطری‌های پلاستیکی فقط یک‌بار استفاده کنید

ارومیه| رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه گفت: از بطری‌های پلاستیکی فقط یک‌بار استفاده کنید. عزیز قال در گفت‌وگو با ایسنا افزود: بطری‌های آب معدنی با علامت اختصاری PET یا PETE (شماره 1) نسبتا بی‌خطر بوده ولی به دلیل نفوذ باکتری‌ها به درون بطری از استفاده مجدد این بطری‌ها خودداری شود. او با اشاره به علایم اختصاری موجود در ظروف پلاستیکی و یک‌بار مصرف ظروف پلاستیکی تصریح کرد: ظروف پلاستیکی با علایم HDPE (با شماره 2) در داخل مثلث به دلیل اینکه با پلی‌اتیلن متراکم ساخته شده‌اند، جزو پلاستیک‌های بی‌خطر بوده و یکی از بهترین گزینه‌ها برای بازیافت هستند.

 راه‌اندازی دستگاه‌های ایکس‌ری پر سرعت

در مبادی ورودی کشور

رشت| معاون برنامه‌ریزی و امور بین‌الملل گمرک در بندر انزلی از راه‌اندازی دستگاه‌های ایکس‌ری پر سرعت در 19 مبادی ورودی کشور خبر داد. معاون برنامه‌ریزی و امور بین‌الملل گمرک در مراسم معارفه ناظر گمرکات گیلان گفت: این دستگاه‌های پیشرفته برای مبارزه با قاچاق کالا در 19 مبادی ورودی کشور نصب شده و در کمتر از 15 ثانیه کامیون‌های با تناژ بالا را اسکن و به صورت مکانیزه آنالیز می‌کنند. علی بعیدی‌منفردنیا افزود: این طرح برای اسکن طیف وسیعی از کالاها انجام شده است و برای نخستین‌بار در دنیا با این حجم وسیع انجام می‌شود. وی گفت: گمرک ایران پارسال 100 درصد طرح‌های اقتصاد مقاومتی را در بخش خود اجرایی کرده و توانسته است طرح گمرک دیجیتال و یکپارچه را که براساس الگوی اقتصاد مقاومتی بوده با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین اجرا کند.بعیدی‌منفردنیا با اشاره به برنامه‌های سال آینده سازمانش گفت: مهم‌ترین برنامه‌ها بهبود مستمر خدمات‌دهی، پیشرفت و توسعه در بخش خدمات الکترونیکی شامل تغییر web base به mobaile base و ارزش‌گذاری کالا با روش tst است.

 افزایش اختیار استانداران در ایجاد اشتغال

یزد| معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اشتغال نخستین چالش کشور و بالطبع استان ماست و باید با تلاش شبانه‌روزی، نگاه مسوولانه و انسان‌دوستانه حل شود. سید حمیدکلانتری در حاشیه دهمین نشست کارگروه اشتغال استان یزد گفت: اشتغال نخستین چالش کشور و بالطبع استان ماست و باید با تلاش شبانه‌روزی، نگاه مسوولانه و انسان‌دوستانه آن را حل کنیم در غیر این صورت موفق نخواهیم شد. کلانتری در کارگروه تخصصی اشتغال استان یزد افزود: باید وقت جدی بگذاریم و یک به یک شغل ایجاد کنیم مانند رایی که یکی‌یکی جمع کردیم. وی افزود: باید پروژه‌های قابل اجرا در روستاها شناسایی شوند و فرمانداران به توسعه تعاونی‌ها کمک و در مراحل بعدی زمینه تکمیل تعاونی‌های جدید را فراهم کنند. کلانتری اذعان کرد: فرمانداران باید با ارائه‌دهندگان طرح‌ها و بخش خصوصی در تماس باشند و طرح‌های قابل اجرا را معرفی کنند.

 

ارسال نظر