اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۱۱/۲۶ - ۰۰:۱۷:۴۳
کد خبر: ۱۱۶۹۸۳

 مهندسان ناظر توان فنی و علمی خود را برای نظارت به ‌کار گیرند- مشهد| رضا جانگداز، کارشناس و پژوهشگر مسائل حقوق مهندسی گفت: مهندس ناظر مکلف و متعهد است که تمام توان فنی و علمی خود را برای نظارت بر ساخت و سازهای مورد قرارداد خود به کار گیرد.  محمدرضا محمدیان در سمینار حقوق مهندسی و اهمیت گزارش‌نویسی در جمع ۲۰۰نفر از مهندسان ناظر با تاکید بر اهمیت نقش ناظران در اجرای صحیح پروژه‌های ساختمانی افزود: مهندسان ناظر باید مسوولیت‌پذیر و هماهنگ‌کننده تمامی مراحل ساخت و ساز باشند.  وی ادامه داد: مهندسان باید این را مد نظر داشته باشند که نظارت مقدم بر کنترل است و ناظران باید احساس مسوولیت کنند زیرا وظیفه مهندس ناظر در قبول مسوولیت حاکمیتی است و هیچ مقامی نمی‌تواند او را تعویض یا وادار به استعفا نمایند. وی با بیان اینکه نظارت عالیه با نظام مهندسی است و از نظر تخصصی و فنی یک درجه بالاتر از حوزه ساخت و ساز قرار دارند، افزود: ناظران وظیفه دارند در اجرای پروژه‌های ساختمانی، مالکان، شهرداری و مهندسان زیرمجموعه کار خود را ملزم به اجرای دقیق مقررات ملی ساختمان نمایند.

 این پژوهشگر مسائل حقوقی با بیان اینکه نظام مهندسی و کنترل ساختمان اصلی‌ترین وظایف مهندسی را در نظارت کافی و قانونی بر پروژه‌های ساختمانی برعهده دارد، اظهار کرد: سازمان‌های نظام مهندسی حامی مهندسان هستند و همواره برای ارتقای دانش و کسب اطلاعات فناوری‌های نوین صنعت ساختمان، دوره‌های آموزشی متعددی را برای آنان برگزار می‌کنند.

 برگزاری پیش رویداد همنت فاضلاب در شرکت آبفا استان اصفهان-اصفهان|  پیش رویداد همنت فاضلاب با حضور نخبگان، فرهیختگان، اساتید دانشگاه، سرمایه‌گذاران، صاحبان صنایع و متخصصان صنعت آبفا در شرکت آبفا استان اصفهان برگزار شد.

در مراسم آغاز پیش رویداد همنت فاضلاب، معاون منابع انسانی و بهبود مدیریت آبفا استان اصفهان با بیان اینکه استفاده از ظرفیت علمی و فنی در خارج از چارچوب سازمانی یکی از اهداف برگزاری این همنت است، اعلام کرد: شرکت آبفا استان اصفهان برای استفاده از ظرفیت علمی و فنی موجود در جامعه نخبگان و صاحبان خرد اقدام به برگزاری همنت فاضلاب نموده تا با تعامل با دانشگاهیان و دیگر مراکز علمی حلقه مفقوده ارتباط صنعت و دانشگاه نمایان شود.مجتبی قبادیان به مهم‌ترین اهداف برگزاری این همنت اشاره و تصریح کرد: ایجاد زمینه‌های همکاری چند جانبه بین شرکت آبفا، جامعه نخبگان، شرکت‌های دانش بنیان، مراکز پژوهشی و تحقیقاتی، پویاسازی همکاری بین رشته‌یی در تیم‌سازی برای دستیابی به هسته‌های ایده‌های خلاقانه، حل پاره‌یی از مسائل و مشکلات فنی و بهره‌برداری آبفا در اثر تعامل چند وجهی با هسته‌های خلاق، رونق بازار کسب ‌وکار در رشته‌های مرتبط با صنعت آبفا، حمایت از طرح‌ها و ایده‌های نو، ایجاد انگیزه در میان نخبگان و دانشگاهیان، گسترش پهنه دانش تخصصی صنعت آبفا در بین نخبگان و جامعه علمی کشور، ایجاد پشتوانه‌یی ارزشمند از توان فنی و تخصصی صنعت آبفا در بخش خصوصی و مراکز علمی ازجمله مهم‌ترین اهداف برگزاری همنت فاضلاب از سوی شرکت آبفا استان اصفهان بوده است.

 نخبه باید کارآفرینی کند- ساری| رییس بنیاد نخبگان مازندران گفت: نخبه قرار نیست پشت میزنشین باشد بلکه باید کارآفرینی کند. محسن جهانشاهی در حاشیه جشنواره ملی توسکا گفت: استان مازندران برای برگزاری رویداد بازی و اسباب‌بازی با تم محیط زیست، استان یزد با تم آب و استان بوشهر با تم دریا انتخاب شدند. وی گفت: این جشنواره با محوریت مازندران است اما طرح‌های دیگری نیز از سایر استان‌ها به جشنواره ارسال شده است. رییس بنیاد نخبگان مازندران تصریح کرد: بیش از نیمی از شرکت‌کنندگان غیربومی هستند. وی با بیان اینکه خروجی از این جشنواره بسیار با اهمیت است، افزود: اگر کسی فکر می‌کند که می‌تواند با ایده‌ خود خلق ثروت کند، این شرایط مهیاست و خلق ثروت به واسطه کسب وکار‌های ارزش‌آفرین قطعا اشتغال را هم به همراه دارد.

 مهران می‌تواند پایلوت تلفیق گردشگری جنگ و توریسم مذهبی شود- ایلام| یک مدرس دانشگاه گفت: مهران می‌تواند به عنوان پایلوت در تلفیق گردشگری جنگ و گردشگری مذهبی معرفی شود.

بهزاد فریادیان اظهار کرد: استان ایلام در زمینه میراث‌های فرهنگی جای کار فراوانی دارد اما متاسفانه تاکنون بسیاری از ظرفیت‌های موجود مغفول مانده‌اند و راه به بالفعل رساندن این قابلیت‌ها بهره‌گیری از تجربه سایر استان‌ها، ایده‌پردازی فعالان این عرصه و تسهیل دولت است. او با اشاره به پیشینه تاریخی استان و وجود آثار تاریخی بسیار جذاب گفت: 8 سال جنگ تحمیلی که استان ایلام مستقیما تحت تاثیر آن بود، بهترین ظرفیت برای گردشگری جنگ را فراهم کرده اما آنگونه که باید از آن بهره‌ گرفته نشده است.

 بهره‌برداری از فاز دوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس تا پایان سال جاری- بندرعباس| استاندار هرمزگان گفت: تا پایان سال در سفر رییس‌جمهور شاهد افتتاح رسمی فاز دوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس خواهیم بود. فریدون همتی در مراسم آغاز به کار فاز دوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس با بیان اینکه در زمان تحریم اجازه خرید میعانات گازی پارس جنوبی را به ما نمی‌دادند، افزود: با یک تصمیم استراتژیک ‌و درست شاهد بلوغ و راه‌اندازی مرحله به مرحله پالایشگاه ستاره خلیج فارس با همت متخصصان داخلی هستیم که همه این اقدامات در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است. استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه تولیدات پالایشگاه ستاره خلیج فارس کشور را از وابستگی به واردات فرآورده‌های نفتی بی‌نیاز می‌کند، افزود: خوشبختانه این پالایشگاه دارای فناوری پاک و کمک‌کننده به رفع آلودگی محیط زیست است و برای اقتصاد ملی ارزش حیاتی و اهمیت فراوانی دارد.

 ادامه فعالیت بازارچه مرزی ساری‌ سو- ماکو| فرماندار شهرستان ماکو گفت: بازارچه مرزی ساری سو تحت مسوولیت گمرک به فعالیت خود ادامه خواهد داد. شاهین علیزاده در پاسخ به انتشار برخی شایعات پیرامون نحوه فعالیت بازارچه مرزی ساری سو گفت: براساس مصوبه هیات وزیران وضعیت بازارچه‌های مشترک مرزی، فرآیند و چگونگی ادغام، تعریف و تصریح شده و با استناد به همین مصوبات منظور از ادغام، حفظ بازارچه مشترک مرزی با رویه موجود است که هر گونه انجام عملیات گمرکی تحت مسوولیت گمرک مرزی خواهد بود.

وی افزود: نحوه ادغام بازارچه‌های مرزی در سطح استان نیز به تبعیت از تصویب‌نامه مورد بحث صرفا به موضوع ادغام بازارچه مرزی ساری سو در گمرک بازرگان اشاره کرده و موضوع انتقال اساسا به هر عنوان و تحت هیچ شرایطی موضوعیت ندارد.

 

ارسال نظر