اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۱۱/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۸۱۹

 آیین آغاز عملیات اجرایی برنامه ملی بازآفرینی شهری پیاده راه قارن-ساری| در مراسم آغاز عملیات اجرایی برنامه ملی بازآفرینی شهری پیاده راه قارن، رییس‌جمهور از طریق ویدیو کنفرانس دستور ویژه برای اجرای طرح ملی بازآفرینی شهری (ساماندهی عرصه‌های ناکارآمد شهری در استان) را صادر کرد. محمد اسلامی استاندار مازندران در این آیین ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر آغاز اجرای این طرح را از برکات انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: 640 هکتار از بافت فرسوده ساری در مرکز شهر قرار دارد و بازآفرینی و احیای این بافت گام موثری در راستای توسعه گردشگری، رونق اقتصادی و اشتغال مرکز استان خواهد بود.  استاندار مازندران آغاز طرح پیاده راه قارن را پروژه‌یی ارزشمند عنوان کرد و افزود: اجرای این پروژه ملی نیازمند تعامل و همکاری تمامی دستگاه‌های اداری و اجرایی و نیز همراهی شهروندان است. وی نقش شهرداری در عملیات اجرایی برنامه ملی بازآفرینی شهری پیاده راه قارن را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: تقویت و توانمندی شهرداری، ارتقای تجربه و افزایش مشارکت شهرداری و شهروندان در اجرای پروژه‌ها از ثمرات اجرای این طرح خواهد بود.

 طراحی و ساخت لوله نگهدارنده با نیروی ثابت-اراک| لوله نگهدارنده با نیروی ثابت به دست جوانان اراکی در یک واحد صنعتی طراحی و ساخته شد. مدیرعامل شرکت تولید تجهیزات نفتی گفت: این قطعه برای کنترل وزن و انبساط و انقباض لوله‌های پتروشیمی پالایشگاهی و نیروگاهی کاربرد دارد. هزاوه افزود: این محصول پس از چهار سال تحقیق و پژوهش طراحی و ساخته شده است. وی گفت: در ساخت این قطعه 20 میلیون یورو صرفه‌جویی شده است. مدیرعامل شرکت تجهیزات نفتی مهم‌ترین مشکل این صنعت را عدم حمایت دولت دانست و گفت: این شرکت با 30درصد ظرفیت تولید فعالیت می‌کند و اگر حمایت شود اشتغال آن به 400 نفر افزایش می‌یابد.

 ازسرگیری پرواز اراک-مشهد-اراک| مدیر فرودگاه اراک از دایر شدن مجدد پرواز اراک- مشهد خبر داد. حسینی‌نسب گفت: این پرواز از سه‌شنبه 24 بهمن برقرار خواهد شد. او افزود: پرواز اراک به مشهد هر هفته روزهای شنبه و سه‌شنبه دایر است. مدیرکل فرودگاه اراک خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال 12 هزار مسافر از فرودگاه اراک به مقصد مشهد و عسلویه پرواز داشتند که این میزان نسبت به سال قبل 30درصد رشد داشته است. حسینی‌نسب با اشاره به اینکه، پرواز اراک به مشهد متعلق به خط پروازی تهران-مشهد-اراک و بلعکس است، کم شدن مسافران تهران را علت کنسل و دایر شدن مجدد پروازهای اراک به مشهد عنوان کرد.

 رتبه نخست میناب در تولید میگو پرورشی کشور-میناب| رییس اداره شیلات میناب گفت: میناب برای دومین سال پیاپی با تولید 9 هزار و 470 تن میگو رتبه نخست تولید این محصول در کشور را به دست آورد.

خلیل حیدری با اعلام این خبر، گفت: در سایت‌های پرورش میگوی تیاب شمالی و جنوبی میناب در سال 96 با سطح زیر کشت یک هزار و 900 هکتار بالغ بر 9هزار و 470 تن میگو تولید شده است که 62درصد تولید میگوی استان را به این شهرستان اختصاص داده است. رییس اداره شیلات میناب، با بیان اینکه طی سال‌های اخیر ‌استفاده از تکنولوژی‌های نوین پرورش در مزارع میگو در افزایش راندمان کار موثر بوده است، گفت: بالا بردن میزان تولید میگو در واحد سطح، بهبود کیفیت محصول، افزایش میانگین وزن میگو، کاهش هزینه‌های آماده‌سازی در دوره‌های بعدی پرورش میگو ‌و ‌امکان مقابله با نقاط بحرانی از طریق افزایش میانگین میزان اکسیژن در استخر از اهم مزایای استفاده از این تکنولوژی است.

 حمله به منابع آب فسیلی دشت‌های فارس-شیراز| مدیر مرکز زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی جنوب کشور اعتقاد دارد که امروز به نسبت 10 سال گذشته در فارس شاهد کند شدن کمتر روند فرونشست‌ها هستیم اما برداشت از منابع فسیلی آب را می‌توان یک بحران محسوب کرد. طهمورث یوسفی اظهار کرد: امروز و باتوجه به اینکه عمق برداشت از آب‌های زیرزمینی بسیار بیشتر شده، برداشت از منابع آب فسیلی انجام می‌شود. او اضافه کرد: اکنون حدود 10 سال است که درگیر خشکسالی هستیم و طی این مدت هم نه‌تنها برداشت از منابع آب کم نشده که بعضا بیشتر هم بوده است؛ به‌همین دلیل عمق چاه‌ها افزایش یافته و در بعضی مناطق عمق چاه از 80 تا 100 متر به حدود 400 متر هم رسیده است.

 تولید 27 کیلوگرم زعفران در سال جاری در شهرستان نمین-نمین| مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نمین گفت: در سال جاری 27 کیلوگرم زعفران در شهرستان نمین تولید شده است. محمد حسنی با اشاره به اینکه در سال جاری  27 کیلوگرم زعفران در شهرستان نمین تولید شده است، یادآور شد: این مقدار زعفران از سطح 10 هکتار در شهرستان تولید شده و ارزش اقتصادی آن حدود 300 میلیون تومان برآورد می‌شود. او افزود: سال گذشته سطح زیرکشت زعفران در شهرستان حدود 10 هکتار بود که این میزان در سال جاری به  15 هکتار رسیده و اکنون بیش از 20 بهره‌بردار در جریان تولید این محصول فعالیت می‌کنند.

 

ارسال نظر