اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۱۱/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۷۳۵

 احداث مینی‌پالایشگاه نفت در پلدختر- پلدختر| نماینده مردم پلدختر در مجلس از احداث مینی پالایشگاه نفت در این شهرستان خبر داد.

حمیدرضا کاظمی اظهار کرد: پلدختر هم‌مرز با استان‌های ایلام و خوزستان است و تنها منطقه نفت‌خیز لرستان محسوب می‌شود. او ادامه داد: استخراج نفت در این شهرستان می‌تواند به اقتصاد کشور کمک کند و در راستای توسعه و اشتغال پلدختر نیز موثر باشد. کاظمی از احداث مینی پالایشگاه نفت در این شهرستان خبر داد و گفت: اقدامات اولیه آن انجام‌شده و به‌زودی کلنگ‌زنی می‌شود. نماینده مردم پلدختر در مجلس خاطرنشان کرد: با توجه به قولی که سرمایه‌گذار این پروژه داده است ظرف مدت حدود یک سال، فاز اول آن افتتاح می‌شود. او بیان کرد: ظرفیت تولید این مینی پالایشگاه ۵۰۰۰ بشکه در روز بوده و میزان اشتغال‌زایی آن به‌طور مستقیم ۱۲۰ نفر است.

 حضور زنان در عرصه مدیریت، دستاورد انقلاب است-قزوین| رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین گفت: حضور زنان و دختران در عرصه‌های مختلف مدیریتی، علمی و سیاسی یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب است. سیده مهدیه قافله‌باشی در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن با اشاره به حضور گسترده مردم تصریح کرد: مردم مانند هرسال حضور گسترده داشتند و وحدت خود را به نمایش گذاشتند. وی افزود: مهم‌ترین دستاورد انقلاب، استقلال و امنیت است که بعد از ۲۲ بهمن به دست آمد و تاکنون آن را حفظ کرده‌ایم. رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین اظهار کرد: پیشرفت‌های علمی و موفقیت‌های به دست آمده، حضور زنان در عرصه‌های مدیریتی، سیاسی و علمی کشور نیز از دیگر دستاوردهای انقلاب است.

 افتتاح بیش از 131 طرح عمرانی در سیستان و بلوچستان- زاهدان|  بیش از 131 طرح عمرانی و اقتصادی همزمان با دهمین روز دهه فجر انقلاب اسلامی در سراسر سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری رسید. در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی هزاران طرح کوچک و بزرگ در این استان به اجرا درآمده و مورد بهره‌برداری مردم قرار گرفته است. در این راستا همزمان با سی‌ونهمین دهه فجر انقلاب اسلامی طرح‌های عمرانی مختلفی در کنار اجرای ویژه برنامه‌های متنوع در 19 شهرستان زاهدان، زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز، خاش، ایرانشهر، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، دلگان، فنوج، قصرقند، نیکشهر، سرباز، چابهار، میرجاوه و کنارک افتتاح شده است.

 نخستین طرح ملی آبیاری نوین نخیلات در دشتستان بوشهر افتتاح شد- بوشهر|  همزمان با بزرگداشت دهه فجر در آیینی روز شنبه با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی نخستین طرح ملی پایلوت آبیاری نخیلات کشور در آبپخش دشتستان استان بوشهر افتتاح شد. معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی در این آیین گفت: هدف از اجرای آبیاری نوین نخیلات، اصلاح و نوسازی نخیلات در شهرستان دشتستان به عنوان قطب تولید خرمای استان بوشهر است. محمد علی طهماسبی افزود: امسال خشک‌ترین سالی است که کشور تجربه می‌کند و با توجه به خشکسالی‌ها اجرای طرح‌های نوین آبیاری در راستای استفاده بهینه از منابع آبی ضروری است. وی تصریح کرد: ایجاد اشتغال و اقتصادی کردن فعالیت کشاورزی برای بهره‌برداران در طرح نوین آبیاری نخیلات دشتستان دیده شده است. معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی اظهارداشت: با اجرای این طرح 149 میلیون مترمکعب صرفه‌جویی آب خواهد شد.

 دولت 24هزار میلیارد ریال اعتبار برای مناطق زلزله‌زده مصوب کرد- قصرشیرین|  رییس سازمان برنامه و بودجه استان کرمانشاه گفت: به دنبال سفر نوبخت معاون رییس‌جمهوری و سخنگوی دولت به مناطق زلزله‌زده در هفته گذشته، دولت 24هزار میلیارد ریال اعتبار برای خدمات‌رسانی به مناطق زلزله‌زده مصوب کرد. طهمورث الیاسی افزود: این اعتبار در راستای پرداخت تسهیلات و بخشی نیز برای امهال وام‌های زلزله‌زدگان هزینه می‌شود. وی اظهارکرد: پیش‌تر نیز در چارچوب مصوبه‌های گذشته، دولت 10هزار میلیارد ریال اعتبار در قالب پرداخت کمک‌های بلاعوض و پرداخت تسهیلات به زلزله‌زدگان غرب استان کرمانشاه اختصاص داده بود.

 افتتاح افزون بر470 طرح نوسازی مدارس در دهه فجر- گناباد| معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اعلام کرد: افزون بر 470 طرح در قالب یک‌هزار و 809 کلاس درس با زیربنای 238 هزار و 589 مترمربع در دهه فجر امسال در کشور به بهره‌برداری رسید. سیدهدایت‌الله هاشمی‌نسب در آیین بهره‌برداری از طرح‌های دهه فجر در گناباد افزود: برای اجرای این طرح‌ها 2هزار و 380 میلیارد ریال هزینه شده که از این تعداد 368 طرح مشارکتی و مردمی، 96 طرح دولتی و بقیه تخریب و مقاوم‌سازی بوده است. وی با اشاره به تخصیص 65 درصد اعتبارات مشارکتی نوسازی مدارس کشور از ابتدای امسال، گفت: استان خراسان رضوی با داشتن 350 طرح، بیشترین طرح‌های مشارکتی را به خود اختصاص داده است. معاون سازمان نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس به فرسودگی 30 درصد مدارس کشور اشاره کرده و مهم‌ترین اولویت این سازمان را تکمیل طرح‌های نیمه تمام برشمرد.

 

ارسال نظر