اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۱۱/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۵۶۸

 مسافران مترو می‌توانند رایگان به هزاران کتاب دسترسی داشته باشند- تهران| مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه گفت: طرح «کتابخانه‌یی به وسعت یک شهر» صبح روز سه‌شنبه 17 بهمن 1396 با حضور شهردار محترم تهران در ایستگاه میدان ولیعصر (عج) افتتاح شد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه، نوبخت با اشاره به اهمیت امور فرهنگی و اجتماعی در مترو افزود: مترو تهران روزانه پذیرای میلیون‌ها نفر است که برای سفرهای درون‌شهری خود این ناوگان را انتخاب کرده‌اند، این حضور باعث می‌شود که این شهر زیرزمینی فرصت طلایی برای ترویج فرهنگ و مسائل اجتماعی پیدا کند.

وی با بیان اینکه بر اساس آمار هر مسافر به‌طور میانگین 35دقیقه با مترو در سفر است، افزود: اگر این زمان را در آمار حدود 2میلیون سفر در روز ضرب کنید، رقم قابل ‌ملاحظه‌یی به دست می‌آید.

به گفته مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه، این شرکت با استفاده از این فرصت و همسو با سیاست‌ها و برنامه‌های شهرداری تهران در خصوص فعالیت‌های فرهنگی فاخر و ماندگار، طرح کتابخانه‌یی به وسعت یک شهر را در ایستگاه‌های منتخب مترو راه‌اندازی کرده است. نوبخت در خصوص این طرح گفت: طرح «کتابخانه‌یی به وسعت یک شهر» با همکاری یکی از شرکت‌های کسب و کار اینترنتی متشکل از تعدادی از جوانان نخبه کشور شرایطی برای دسترسی رایگان به کتاب‌های الکترونیکی از طریق گوشی‌های هوشمند ایجاد شده است.

 کمیته امداد ۲۱هزار فرصت شغلی ایجاد کرد-ایلام| مدیرکل کمیته امداد استان ایلام گفت: بیش از ۲۱ هزار فرصت شغلی در 6سال گذشته برای نیازمندان ایلام فراهم شده که 3هزار فرصت آن مربوط به امسال است.

ضیاء رضایی در دیدار با معاون استانداری ایلام اظهار داشت: بیش از 21هزار فرصت شغلی در 6سال گذشته برای نیازمندان ایلام فراهم شده است که 3هزار فرصت آن مربوط به امسال است.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام در این نشست گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان امسال حدود 3هزار فرصت شغلی برای مددجویان این استان ایجاد می‌شود. وی افزود: از این تعداد فرصت شغلی 82درصد آنها از محل منابع بانکی و 18درصد آنها نیز از محل منابع مالی کمیته امداد تامین می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام گفت: در مجموع بیش از 60میلیارد تومان اعتبار در سرفصل‌های اشتغال این نهاد در سال جاری پیش‌بینی‌شده که شامل اعتبارات اشتغال‌زایی، آموزش مهارت‌های شغلی و نیز کمک به بازاریابی و پشتیبانی از طرح‌های اشتغال‌زایی است. رضایی افزود: بیش از هزار و 500 طرح اشتغال‌زایی در 9 ماهه امسال برای نیازمندان و مددجویان استان ایلام ایجاد شده و حدود 50درصد برنامه اشتغال‌زایی این نهاد محقق شده است. معاون استاندار ایلام نیز در این نشست گفت: یکی از مهم‌ترین ماموریت‌ نهادهای حمایتی، اشتغال‌زایی برای نیازمندان است که لازم است سازمان‌های مسوول با این نهادها همکاری کنند.

 افتتاح رسمی پروژه‌های مخابراتی سرخس – نکا – رشت-رشت| مراسم افتتاح پروژه‌های مخابراتی سرخس – نکا – رشت و غرب کشور با حضور عراقی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران برگزار شد.  داودی‌نژاد که از طریق ویدیوکنفرانس از حاضران مجازی این جلسه بود با اشاره به افزایش ظرفیت، سرعت و پهنای باند اظهار کرد: از 40 ایستگاه 21 ایستگاه در منطقه 9 قرار دارد. او با بیان اینکه از این میان، 14 ایستگاه جدید مخابراتی در این منطقه احداث شده است، افزود: برخی ایستگاه‌ها در مناطق صعب‌العبور هستند و در برف اخیر با وجود شرایط سخت، پایداری شبکه با تلاش همکارانمان برقرار بوده است. عراقی مدیرعامل گاز کشور پس از استماع گزارش مدیر منطقه از پایداری گاز در ایام سرد زمستان ابراز رضایت و خرسندی کرد.

 کاهش 40درصدی استقبال یزدی‌ها از ناوگان اتوبوسرانی-یزد| معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری یزد با اعلام کاهش 40درصدی استقبال شهروندان یزدی از ناوگان اتوبوسرانی شهر با وجود اقداماتی نظیر نوسازی این ناوگان، بازبینی طرح جامع ترافیک شهر را از رویکردهای جدید شهرداری ذکر کرد.

محمود دهقان با بیان اینکه امروزه موضوع ترافیک در معابر شهر به یکی از دغدغه‌های قابل لمس شهروندان یزدی تبدیل شده است، گفت: به همین دلیل نیز موضوع بازبینی طرح جامع ترافیک شهر به عنوان یک رویکرد جدید شهرداری مورد توجه قرار گرفته که امیدواریم با این رویکرد، سیاست‌گذاری و اقدامات مطلوبی را در سال آینده برای این معضل شهر شاهد باشیم. وی در این باره تصریح کرد: البته اتفاق نظر شورای شهر و شهرداری تلفیق حمل و نقل عمومی، خودروهای شخصی و استفاده از دوچرخه در معابر شهر است که در این رابطه از نظرات و پیشنهادات صاحب‌نظران استفاده و بهره خواهیم گرفت.

 دختران روستایی بروجرد برای ادامه تحصیل با مشکل مواجهند-بروجرد| مدیر آموزش و پرورش بروجرد گفت: دختران روستایی برای ادامه تحصیل با مشکل روبه‌رو هستند.

شهاب روزبهانی در جمع دانش‌آموزان دبیرستان دخترانه حضرت مریم(س) اظهار کرد: یکی از مسائل مهمی که دانش‌آموزان دختر روستایی بروجرد با آن روبه‌رو هستند، ادامه تحصیل پس از دوران دبستان است. وی خاطرنشان کرد: دلایلی از جمله دوری راه، مخالفت برخی خانواده‌ها برای حضور در مدارس مختلط روستایی و عدم توانایی پرداخت هزینه رفت و آمد و... موجب شده برخی دانش‌آموزان دختر از ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر بازمانند. مدیر آموزش و پرورش بروجرد تصریح کرد: یکی از راه‌حل‌های اساسی برای این مشکل، راه‌اندازی یک مرکز شبانه‌روزی برای دختران روستایی است.

 تاثیر مثبت راه‌آهن بین‌المللی آستارا – آستارا بر اقتصاد جهان-آستارا| ‌وابسته سیاسی سفارت ژاپن در ایران گفت: راه‌آهن بین‌المللی آستارا – آستارا و تکمیل کریدور شمال - جنوب، تاثیر مثبت را بر کشور ایران و اقتصاد جهانی دارد. ماسامیچی سایتو در جریان سفر خود به شهرستان مرزی بندر آستارا و بازدید از خط آهن و بارانداز ریلی آستارا در خاک جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اگر راه‌آهن آستارا – رشت کامل ‌شود، تاثیر اقتصادی بسیار بزرگی را در منطقه خواهد داشت. وی ادامه داد: راه‌آهن بین‌المللی آستارا – آستارا و تکمیل کریدور شمال - جنوب، تاثیر خوبی را بر کشور ایران و اقتصاد جهانی دارد. وی در پاسخ به این سوال که «کشور ژاپن چه سودی را از این خط ریلی خواهد برد؟»، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود، شرکت‌های ژاپنی هم علاقه زیادی داشته باشند تا از این خط آهن بهره‌مند شوند.

 

 

ارسال نظر