اختصاص 200 هزار میلیارد ریال برای راه‌اندازی دوباره واحدهای تولیدی

۱۳۹۶/۱۱/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۵۶۳
اختصاص 200 هزار میلیارد ریال برای راه‌اندازی دوباره واحدهای تولیدی

 موضوع احیای بنگاه‌های راکد و نیمه‌تعطیل یکی از روش‌هایی است که دولت دوازدهم به هدف پویایی کسب و کار خرد دست به عملیاتی ساختن آن زد؛ در همین زمینه وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: حدود 200هزار میلیارد ریال برای راه‌اندازی دوباره واحدهای صنعتی و تولید نیمه‌فعال کشور تخصیص یافته است.

به گزارش ایرنا، مسعود کرباسیان دیروز در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی سمنان در سالن یادگار امام (ره) استانداری افزود: اهداف اصلی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در کشور رونق بخش‌های تولید و کسب و کار است.

وی اظهار داشت: باید برای کاهش آمار بیکاری در کشور همدل باشیم و همه ما نسبت به رونق کسب و کار در ایران اسلامی متعهدیم.

وی اظهار داشت: در سال جاری حدود 12هزار میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال روستایی کشور در بخش‌های معدن، گردشگری، صنعت و صنایع‌دستی پرداخت شد.

وی خاطرنشان کرد: این تسهیلات به مناطق شهری با جمعیت کمتر از 10 هزار نفر هم پرداخت می‌شود که این امر نشان می‌دهد دولت برای رفع گرفتاری‌های مردم در نقاط مختلف برنامه دارد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: به عنوان مثال کاهش آمار بیکاری از 12.5درصد به 8درصد در سمنان مبین رونق کسب و کار در این استان است.

کرباسیان اضافه کرد: طرح جایگزینی خودرو‌های فرسوده با دستور رییس‌جمهور در چند روز گذشته در دستور کار قرار گرفته است که برای اجرای آن حدود 50درصد از سوی وزارت نفت و 30درصد تسهیلات تامین، اعتبار خواهد بود.

وی تصریح کرد: استان سمنان به دلیل برخورداری از واحدهای صنعتی قطعه‌سازی، خودرو‌سازی و اتوبوس‌سازی می‌تواند در اجرای طرح جایگزینی خودرو‌های فرسوده نقش ایفا کند.

وی ادامه داد: اجرا و مصوبات برنامه‌های اقتصاد مقاومتی نباید تنها منوط به سفر وزیر امور اقتصادی و دارایی باشد و این جلسات باید با جدیت در استان سمنان برگزار شود.

وی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب در کشور ابلاغ شده است و باید برای اجرای آن تمام دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی احساس وظیفه کنند.

کرباسیان اضافه کرد: کمیسیون اقتصادی مجلس اقدامات خوبی در بحث مطالعه و تصویب بودجه 97 انجام داده و همفکری دولت و مجلس در این بخش مثال‌زدنی است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی خاطرنشان کرد: باید برای افزایش اشتغال تالار بورس در سمنان را فعال کرد و باید عرضه و تقاضا به معنی واقعی موجب کاهش آمار بیکاری در این استان شود.

وی گفت: ‌محدودیت‌های زیست‌محیطی در بحث انتقال آب به استان سمنان وجود ندارد و اقداماتی به‌حق انتقال آب از خلیج‌فارس و دریای عمان به کشور انجام شده که تا حداکثر 2 سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

در استان سمنان بیش از هزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی وجود دارد که سهم 38درصدی در اشتغال این استان دارد، در سال 96 از استان سمنان بیش از 400 هزار تن کالا با ارزآوری 150 میلیون و 405هزار و 816 دلار صادر شده است که از نظر ارزش دلاری در مقایسه با سال 95 حدود 25درصد افزایش داشت.

مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی در ششمین روز از دهه مبارک فجر برای شرکت در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی و بهره‌برداری چند طرح عمرانی و صنعتی به استان سمنان سفر کرد.

 

ارسال نظر