‌شهرک‌های کشاورزی در بندر چابهار احداث می‌شود

۱۳۹۶/۱۱/۱۷ - ۰۱:۰۸:۳۸
کد خبر: ۱۱۶۴۹۲
‌شهرک‌های کشاورزی در بندر چابهار 
احداث می‌شود

سیستان و بلوچستان|

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی و شیلاتی وزارت جهاد کشاورزی در چابهار گفت: مطالعات اولیه برای ایجاد شهرک‌های کشاورزی در نواحی پایین‌دست سد زیردان در حال انجام است.

‌به گزارش ایسنا، ‌منصوری در بازدید از اراضی کشاورزی شهرستان چابهار افزود: در بازدید از اراضی پایین‌دست سد زیردان و کهیر به این نتیجه رسیدیم که عرصه‌های یاد شده بسیار مستعد کشت گلخانه‌یی است.

منصوری تصریح کرد: با توجه به طرح‌های انتقال آب از دریا و استقرار آب شیرین‌کن‌ها در این مناطق به دنبال آن هستیم که در عرصه‌های منابع طبیعی ساحل چابهار و پایین‌دست سدهای کهیر و زیردان شرایط کشت گلخانه‌یی و پرورش میگو را فراهم کنیم. او از کشت گلخانه‌یی به عنوان روشی یاد کرد که بهره‌وری آن می‌تواند به 10برابر کشت غیرگلخانه‌یی برسد و همچنین اشتغال‌زایی بالاتری نسبت به روش‌های سنتی داشته باشد. منصوری گفت: شرایط جوی از مهم‌ترین متغیرهای تاثیر‌گذار در تولید محصولات کشاورزی است و با آگاهی یافتن از شرایط جوی و پتانسیل‌های اقلیمی کشاورزی مناطق می‌توان از منابع با راندمان بالاتری استفاده کرد. او خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌های مختلف در کنار آب و هوای ویژه سبب شده است در تمام فصول سرسبزی و طراوت ویژه‌یی در بخش‌هایی از استان مشاهده شود. به گفته رضا نجفی، تولید محصول ارگانیک عاری از هرگونه سموم شیمیایی یکی از اولویت‌های جهاد کشاورزی است.

 

 

ارسال نظر