افتتاح و کلنگ‌زنی 53طرح در زیربخش‌های کشاورزی ایلام

۱۳۹۶/۱۱/۱۷ - ۰۱:۰۷:۲۲
کد خبر: ۱۱۶۴۹۰
افتتاح و کلنگ‌زنی 53طرح در زیربخش‌های کشاورزی ایلام

ایلام|

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام از افتتاح و کلنگ‌زنی 53 طرح در زیربخش‌های کشاورزی استان در دهه فجر خبر داد.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، بنا بر این گزارش میری در نشست خبری با رسانه‌های جمعی استان ایلام اظهار کرد: از این تعداد پروژه 38 طرح تولیدی و خدماتی هستند که با 950 میلیارد و 622میلیون ریال اعتبار به بهره‌برداری خواهند رسید.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام افزود: با افتتاح این طرح‌ها زمینه اشتغال‌زایی مستقیم یک‌هزار و 294 نفر و بهره‌مندی یک‌‌هزار و 212 خانوار در سطح استان فراهم می‌شود.

میری با اشاره به اینکه در صورت اجرا و تکمیل این طرح‌ها برای 759 نفر اشتغال‌زایی به صورت مستقیم و بهره‌مندی یک‌هزار و 899 خانوار فراهم می‌شود، تصریح کرد: این پروژه‌ها شامل شبکه‌های آبیاری و زهکشی، ایستگاه پمپاژ و خط انتقال آب، آبیاری تحت فشار، پرورش شترمرغ، ماهی در قفس، ایستگاه ذرت خشک‌کنی، سردخانه محصولات کشاورزی، بسته‌بندی ذرت علوفه‌یی و... در نقاط مختلف استان است. وی افزود: نبود سرمایه‌گذار در زیربخش‌های کشاورزی یکی از مهم‌ترین کمبودهای استان در تکمیل زنجیره تولید و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی است و با توجه به ریسک‌پذیر بودن فعالیت‌های کشاورزی و عوامل متعدد دیگر بیشتر سرمایه‌گذاران بخش خصوصی با وجود مشوق‌های مختلف انگیزه لازم برای سرمایه‌گذاری در استان را ندارند.

 

ارسال نظر