2 طرح بزرگ آبرسانی استان مرکزی افتتاح شد

۱۳۹۶/۱۱/۱۷ - ۰۱:۰۶:۵۹
کد خبر: ۱۱۶۴۸۹
2 طرح بزرگ آبرسانی
استان مرکزی افتتاح شد

مرکزی|

رضا اردکانیان که برای بازدید از طرح‌های در دست اجرا و افتتاح پروژه‌های آب و برق استان مرکزی به این منطقه سفر کرد، در بدو ورود به این استان طرح آبرسانی به شهر خمین و آبرسانی به 10 روستای این شهرستان را افتتاح کرد.

طرح آبرسانی به شهر خمین از سد کوچری به روش BOT با اعتباری بالغ بر 500میلیارد ریال و توسط بخش خصوصی انجام شده است. مدیرعامل شرکت آب منطقه‌یی مرکزی گفت: انتقال آب سد کوچری به شهر خمین به طول 20کیلومتر با لوله‌هایی فولادی به قطر 600 میلی‌متر با حجم آب 182لیتر در ثانیه، تعداد یک ایستگاه پمپاژ، یک واحد تصفیه‌خانه و یک مخزن 5هزار مترمکعبی آب پاک توسط شرکت خصوصی شیم‌بار اجرا شده است. آمره‌ای ادامه داد: در این طرح که برای نخستین‌بار در کشور به روش خرید تضمینی BOT اجرا می‌شود، سرمایه‌گذار متعهد شده است، این طرح را در قبال خرید تضمینی آب طی 20سال توسط وزارت نیرو اجرا و سپس آن را بلاعوض به این وزارتخانه منتقل کند.

وی افزود: طرح آبرسانی به روستاهای خمین شامل 42 روستاست که در فاز اول، آبرسانی به 10 روستا اجرایی شده است و در جریان سفر وزیر نیرو به استان مرکزی افتتاح شد. برای فاز اول طرح آبرسانی به روستاهای شهرستان خمین 35کیلومتر لوله‌گذاری با لوله‌هایی به اقطار 400 تا 900 میلی‌متر به جنس PE و PVC، احداث یک باب مخزن 1000مترمکعبی و احداث 80 عدد حوضچه‌های شیرآلات مسیر در نظر گرفته شده است.

 

ارسال نظر