اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۱۱/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۱۵۳

 افتتاح طرح‌هایی به ارزش 10 هزار میلیارد تومان در سفر رییس‌جمهوری به کرمان  همزمان با دومین سفر استانی رییس‌جمهوری به کرمان، طرح‌هایی به ارزش 10هزارمیلیارد تومان در این استان به بهره‌برداری می‌رسد. رییس‌جمهوری به همراه تعدادی از وزیران(پنج‌شنبه) به کرمان سفر می‌کند تا نظاره‌گر ثمره بذرهای اقتصادی کاشته شده در سفر استانی چند سال قبل خود در این استان به عنوان سومین مرکز ثقل اقتصاد مقاومتی کشور باشد. به گفته استاندار کرمان در این سفر رییس‌جمهوری قرار است، پروژه‌های عظیم و اثرگذاری در مجتمع‌های گل‌گهر و مس با ارزش بالای 10هزارمیلیارد تومان بهره‌برداری شود. کرمان سومین استانی بود که توسط رییس‌جمهوری دولت تدبیر و امید ردای پایلوت اقتصاد مقاومتی را بر تن کرد و تلاش خستگی‌ناپذیر توام با ابتکار تیم اقتصادی و برخوردار از مشاوره استاندار جهادی و خلاق این استان موجب شد، روحانی در دوره دوم کاری خود این استان را قطب و در حقیقت الگوی اقتصاد مقاومتی برای دیگر استان‌ها معرفی کند.  

 چه کسی می‌خواهد جوابگوی تخلفات مسکن مهر 1008 واحدی کاشمر باشد

کاشمر| رییس وقت نظام مهندسی و رییس فعلی شورای شهر کاشمر با توجه به زلزله‌های اخیری که در کشور رخ داد با بیان وضعیت اسفبار مسکن مهر کاشمر و تخلفاتی که در زمان ساخت و ساز در آن به وقوع پیوسته است، پرداخت. ‌محمد خباززاده که در زمان ساخت مسکن مهر 1008واحدی کاشمر رییس نظام مهندسی این شهر بود ‌با اشاره به اینکه مسکن مهر 1008واحدی جزو نخستین خانه‌هایی بود که کار ساخت‌شان در قالب مسکن مهر آغاز شد، اظهار کرد: با وجود نیروهای متخصصی که در منطقه کاشمر بودند اما ساخت مسکن مهر به دو قسمت تقسیم شد. او با اشاره به اینکه از همان ابتدا به روشی که برای ساخت این خانه‌ها اجرا می‌کردند، انتقاد داشته‌ایم، افزود: متاسفانه همان ابتدا 500 واحد مسکن مهر را برای نظارت به شرکتی در مشهد به عنوان شرکتی حقوقی سپردند و نظارت تعدادی دیگر توسط نظام مهندسی شهرستان انجام شد.  

 قاچاق سوخت در خراسان جنوبی به صفر رسید

بیرجند| مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: قاچاق پوشاک، برنج و موبایل در استان وجود دارد و درحال حاضر قاچاق سوخت با کاهش چشمگیری مواجه بوده و می‌توان گفت به صفر رسیده است. منصور انصاری دیروز در دیدار با شهردار بیرجند صلاحیت‌های اداره کل تعزیرات حکومتی استان خراسان جنوبی را در حوزه رسیدگی به تخلفات صنفی، بهداشتی و دارویی و قاچاق کالا و ارز تشریح و اظهار کرد: تلاش ما پیشگیری از وقوع تخلف است. وی با اشاره به اینکه قاچاق، زیرساخت و فعالیت اقتصادی کشورها را به مخاطره می‌اندازد، افزود: بحث قاچاق پوشاک، برنج و موبایل در استان وجود دارد و خوشبختانه در سال‌های اخیر با جدیت وارد عمل شدیم. مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: درحال حاضر قاچاق سوخت با کاهش چشمگیری مواجه بوده که می‌توان گفت به صفر رسیده است. انصاری توجه به سلامت شهروندان را جزو اولویت‌های دستگاه‌های اجرایی دانست و عنوان کرد: شهروندان حق دارند از خدمات و کالاهای مطلوب و با‌کیفیت برخوردار باشند.

 بهره‌برداری از نیروگاه زباله ‌سوز ساری

ساری|معاون هماهنگی استانداری مازندران از بهره‌برداری پروژه نیروگاه زباله‌سوز ساری در اوایل هفته آینده خبر داد. علی نبیان دیروز در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه طرح تفکیک زباله از مبدا در استان ۳۰تا ۳۵درصد میزان زباله را کاهش می‌دهد، گفت: با شروع به کار استاندار جدید، موضوع تفکیک زباله از مبدا در دستور کار قرار گرفته است. وی همچنین از بهره‌برداری پروژه نیروگاه زباله‌سوز ساری در اوایل هفته آینده خبر داد و افزود: نیروگاه زباله‌سوز شرق مازندران نیز درحال اجراست. نبیان میزان تولید زباله روزانه در استان مازندران را 3000تن اعلام کرد و گفت: هم‌اکنون کارخانه کمپوست در تنکابن درحال اجراست و این پروژه شهرهای رامسر، تنکابن و عباس‌آباد را پوشش می‌دهد همچنین یک سرمایه‌گذار درحال پیگیری تبدیل کمپوست به انرژی است.

 

ارسال نظر