اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۱۱/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۰۷۰

 ارسال ۷ مرحله نفتا از جنوب به پتروشیمی شازند با خطوط لوله انتقال نفت منطقه مرکزی- اراک| سلمان خزایی، معاون فنی این منطقه گفت: ۵۹ میلیون لیتر نفتا از طریق خطوط لوله در مخازن پتروشیمی رسید شده است.

او ادامه داد: این مقدار معادل ۲۰۴۰تانکر نفتکش ۲۹هزار لیتری است که قرار بود در جاده‌های کشور در مسیر جنوب به شمال تردد کنند.

او تصریح کرد: انتقال نفتا از خطوط لوله منطقه مرکزی که از ۲سال گذشته آغاز شده و با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده با جدیت ادامه پیدا می‌کند. خزایی اذعان کرد: انتقال ایمن این حجم نفتا از جنوب کشور به شازند ضمن کاهش تردد نفتکش‌ها و جلوگیری از مخاطرات احتمالی جاده‌یی به کاهش آلایندگی زیست محیطی نیز کمک شایانی کرده است.

 انتقال ۸۳ میلیون لیتر نفت گاز در منطقه مرکزی از طریق خط ۲۶ اینچ نفت خام- اراک|عملیات انتقال ۸۳ میلیون لیتر نفت گاز تولیدی پالایشگاه نفت امام خمینی(ره) شازند از طریق خط  ۲۶ اینچ نفت خام با موفقیت انجام شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران‌ منطقه مرکزی، معاون عملیات این منطقه گفت: با انجام عملیات بهره‌برداری هماهنگ توسط مرکز انتقال نفت شازند و فشارشکن شهید مهدوی با قرار دادن پیک جدا کننده در ابتدا و انتهای محموله نفت گاز در خط ۲۶ اینچ نفت خام با کمترین هزینه و حداقل میزان آلودگی ‌۸۳میلیون لیتر فرآورده نفت گاز از پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند به انبار نفت تهران صورت گرفت.

سلمان خزایی با تاکید بر انتقال ۸۳ میلیون لیتر نفت گاز در مدت ۵۰ ساعت ادامه داد: علاوه بر صرفه‌جویی چشمگیر در زمان با انتقال موفقیت‌آمیز این عملیات از تردد حدود ۲۹۰۰تانکر نفتکش در جاده‌های کشور جلوگیری شد.

 2 اقامتگاه گردشگری کاشان در فهرست سایت جهانی- کاشان| دو اقامتگاه گردشگری کاشان به فهرست اقامتگاه‌های مطرح گردشگری جهان در پایگاه اینترنتی بین‌المللی تریپ ادوایزر پیوست. رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کاشان گفت: خانه تاریخی ایرانی و سرای عامری‌های این شهرستان با دستیابی به رتبه نهم و دهم در زمره 25 اقامتگاه برتر خاورمیانه در فهرست سایت بین‌المللی تریپ ادوایزر برای سفرهای سال 2018 قرار گرفت.

محسن جاوری، ثبت اقامتگاه‌های کاشان را در این فهرست جهانی برای سومین سال متوالی دانست و گفت: پارسال هم سرای عامری‌های کاشان در پایگاه اطلاع‌رسانی تریپ ادوایزر به عنوان ششمین اقامتگاه برتر خاورمیانه شناخته شد.

او منحصر به فرد بودن و برخورداری از امکانات رفاهی را ازجمله ویژگی‌های ثبت مراکز گردشگری جهان در این پایگاه برشمرد و افزود: پایگاه اینترنتی بین‌المللی تریپ ادوایزر برای دستیابی به اطلاعات سفر گردشگران جهان در میان سایت‌های مطرح گردشگری جهان بسیار شناخته شده است و گردشگران برای دریافت اطلاعات سفرهای خود به توصیه‌های این سایت عمل می‌کنند.

 پیشتازی اصفهان در جذب انرژی‌های تجدیدپذیر-اصفهان | بیش از 8 مجوز احداث نیروگاه خورشیدی در اصفهان صادر شد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌یی اصفهان با اشاره به اینکه این استان در تولید و جذب سرمایه‌گذاری انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور پیشرو و سرآمد است، گفت: مجوز احداث 8 نیروگاه خورشیدی در مجموع به ظرفیت 240مگاوات با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی صادر شده است. موسی رضایی افزود: از این تعداد ساخت یک نیروگاه خورشیدی 10مگاواتی تا یک هفته آینده در اردستان آغاز می‌شود. او به اهمیت افزایش کمی و کیفی نیروگاه‌های خورشیدی با توجه به کمبود منابع آبی اشاره کرد و افزود: برای ساخت نیروگاه‌های خورشیدی به ازای هر مگاوات 50 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و زمینی به وسعت 2هکتار نیاز است.

 طلب 130 میلیارد تومانی تامین اجتماعی از شهرداری‎های لرستان- خرم آباد| مدیرکل تامین اجتماعی لرستان گفت: 130میلیارد تومان سازمان از شهرداری‎های استان طلب دارد.

شهناز حمزه‎لویی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 130میلیارد تومان سازمان از شهرداری‎های استان طلب دارد که شهرداری بروجرد با 80 میلیارد تومان جزو بدهکارترین شهرداری‌های استان است.

او خاطرنشان کرد: بدهی شهرداری‎ها به سازمان تامین اجتماعی باعث ارائه با تاخیر لیست‌های بیمه کارگران شده است. مدیرکل تامین اجتماعی لرستان تصریح کرد: توجه بیشتر مسوولان شهرداری و شورا در پرداخت بدهی‌های خود به این سازمان از تهاتر بخشی از املاک شهرداری بروجرد به ‌منظور پرداخت قسمتی از مطالبات خود ضروری است. حمزه‎لویی اضافه کرد: منابع سازمان تامین اجتماعی بستگی به واریز حق بیمه‌ها دارد و در شرایطی که هزینه‌های پرداختی این سازمان در بروجرد بسیار بالا رفته نیاز به همکاری بیشتر مسوولان است.

 جعل کارت بازرگانی توسط یکی از اعضای اتاق بندرعباس صحت دارد؟- بندر عباس| طی روزهای اخیر شایعاتی مبنی بر جعل کارت بازرگانی توسط یکی از اعضای اتاق بندرعباس در محافل استان دهان به دهان می‌شود این درحالی است که پیگیری‌های خبرنگار ایسنا از برخی از اعضای هیات رییسه این اتاق نشان می‌دهد این موضوع در دست بررسی است و به نوعی نه کسی آن را تایید نه تکذیب می‌کند. طبق قوانین موجود در کشورمان اتاق بازرگانی متولی صدور کارت بازرگانی با نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت است و این روزها در فضای مجازی نیز موضوع اتهام به یک عضو اتاق بازرگانی بندرعباس در رابطه با جعل کارت‌های بازرگانی نیز به نقل محافل خبری تبدیل شده است.

به همین جهت خبرنگار ایسنا برای پیگیری این موضوع خواستار پیگیری صحت و سقم آن شد که در همین راستا با وجود تماس‌های مکرر محمدامین صباغی‌زاده(رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن بندرعباس)، مهرداد بازرگان(نایب رییس اول اتاق بازرگانی و صنایع و معادن بندرعباس)، محمد یوسف‌زاده(دبیر اجرایی اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس) و خلیل قاسمی(مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان) پاسخگو نبودند.

 

ارسال نظر