صادرات بیش از یک میلیارد دلار کالا از گمرک‌های آذربایجان‌شرقی

۱۳۹۶/۱۱/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۰۶۹
صادرات بیش از یک میلیارد دلار کالا 
از گمرک‌های آذربایجان‌شرقی

 آذربایجان‌شرقی|

ناظر گمرک‌های آذربایجان‌شرقی و مدیرکل گمرک تبریز با اشاره به صادرات بیش از یک میلیارد دلار کالا از استان در سال جاری اعلام کرد: صادرات انواع کالا از مبادی گمرکی استان در 10 ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 21درصدی نشان می‌دهد. به گزارش ایرنا، علی‌اصغر عباس‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در مدت سپری شده سال جاری یک‌میلیون و 267 هزار و 47 تن کالا به ارزش یک‌میلیارد و 6 میلیون و 46 هزار و 923دلار از طریق مبادی گمرکی استان صادر شد.

وی افزود: صادرات کالا از مبادی گمرکی استان در مدت یاد شده نسبت به ‌مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی افزایش 28درصدی و از نظر ارزش دلاری افزایش 20درصدی داشت.

عباس‌زاده، عمده اقلام صادراتی از طریق مبادی گمرکی استان را شامل مواد پلاستیکی و اشیای ساخته شده از این مواد، میوه‌، سوخت‌های معدنی، روغن‌های معدنی و محصولات حاصل از تقطیر آنها، فرآورده‌های غلات همچون آرد، نشاسته، قند و شکر و شیرینی، ماشین‌آلات، کاکائو و فرآورده‌های آن، شیشه و مصنوعات شیشه‌یی، مصنوعات از چدن ‌آهن یا فولاد و چدن آهن و فولاد اعلام کرد.

وی گفت: این کالاها به 101 کشور ازجمله عراق، ترکیه، گرجستان، افغانستان، ارمنستان، ایتالیا، پاکستان، روسیه، ایتالیا، بلغارستان و جمهوری آذربایجان صادر شد.

ناظر گمرک‌های آذربایجان‌شرقی با اشاره به کاهش 9درصدی واردات به استان در 10 ماه سال جاری، اظهار کرد: در این مدت 408 هزار و 721 تن کالا به ارزش 872 میلیون و 457 هزار و 188 دلار از طریق گمرک‌های استان وارد کشور شده است که از لحاظ وزن 6درصد و از حیث ارزش دلاری 9درصد کاهش نشان می‌دهد.

 

ارسال نظر