قیمت کدام کالاها در آستانه عید نوروز تغییر نمی‌کند؟

۱۳۹۶/۱۱/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۰۶۶
قیمت کدام کالاها در آستانه عید نوروز 
تغییر نمی‌کند؟

یکی از پرسش‌هایی که در افکار عمومی درباره بازارهای شب عید وجود دارد، احتمال گرانی برخی کالاهای ضروری و تورم افسارگسیخته‌یی است که در برخی سال‌ها در این بازار ایجاد شده است. افزایش قیمت‌هایی که براساس اظهارات مسوولان دولتی امسال با کمترین تغییر روی ویترین فروشگاه‌ها می‌نشینند.  در پاسخ به این پرسش مدیر طرح تنظیم بازار جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی گفت: قیمت کالاهایی همچون برنج، شکر، فرآورده‌های لبنی، گوشت و... در آستانه سال جدید تغییر نمی‌کند.

حمیدرضا جوادی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ایام پایانی سال و نزدیکی به عید نوروز تصریح کرد: در این ایام با افزایش قیمت مواجه نخواهیم شد. درواقع عدم تغییر قیمت درخصوص یکسری از کالاهای اساسی از سوی رییس‌جمهور و معاون اول مورد تاکید بوده که این کالاها شامل برنج، شکر، فرآورده‌های لبنی، گوشت و... است.

او ادامه داد: کنترل قیمت‌ها در کالاهای ذکر شده از طریق مبادی تولید و معاونت بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت تحت نظارت و کنترل است. همچنین در مبادی خرده‌فروشی این امر کنترل می‌شود و با افرادی که گران‌فروشی می‌کنند، برخورد خواهد شد. مدیر طرح تنظیم بازار جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی در پاسخ به سوالی درخصوص اینکه آیا سرمای اخیر باعث آسیب رسیدن به محصولات شده و این امر بر قیمت‌ها تاثیرگذار است، گفت: اگر مانند سال گذشته که پرتقال آسیب دید، چنین مساله‌یی باز هم بروز کند، واردات را دنبال خواهیم کرد و دولت برای آن مصوبه می‌دهد. سال گذشته پرتقال موردنیاز استان‌های مازندران و گیلان از ترکیه وارد شد.

 

ارسال نظر