تصویب اعتبار مناطق زلزله‌زده کرمانشاه در دولت

۱۳۹۶/۱۱/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۷۴۷
تصویب اعتبار مناطق زلزله‌زده کرمانشاه در دولت

بنگاه‌ها|

در روزهای پایانی هفته سخنگوی دولت و معاون رییس‌جمهوری راهی مناطق زلزله‌زده شد تا از نزدیک در جریان برنامه‌های اجرایی قرار بگیرد. معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه نیاز است اعتبارات جدیدی برای مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه درنظر گرفته شود، گفت: اعتبارات موردنظر در جلسه آتی دولت مصوب خواهد شد. محمدباقر نوبخت شامگاه پنج‌شنبه در نشست ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه که در سرسرای جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: برای تصویب اعتبارات جدید نیاز است سازمان مدیریت بحران درخواست کتبی به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ارائه کند تا از این طریق بتوان در جلسه روز یک‌شنبه هیات دولت بررسی و مطرح شود.

وی با بیان اینکه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نیز اختیارات مشخص و محدودی در هیات دولت دارد، یادآور شد: با این حال این قول را می‌دهم که در جلسه آتی حتما اعتبارات جدیدی را برای مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه لحاظ کنیم.

نوبت در ادامه و با تاکید بر اینکه دولت با تمام توان و تا حل آخرین مشکل در کنار مردم زلزله‌زده کرمانشاه خواهد بود، افزود: از همان ساعات ابتدایی وقوع زلزله مهیب 7.3 ریشتری این استان نیز همه توان و ظرفیت خود را برای کاهش و تسکین آلام مردم به‌کار گرفتیم.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: رسیدگی به مردم زلزله‌زده استان کرمانشاه تاکید همیشگی رییس‌جمهوری بوده و ایشان مدام پیگیر کارها و مسائل مربوط به زلزله‌زدگان است. وی ادامه داد: باوجود همه نگرانی‌های رییس‌جمهوری برای حل مشکل افراد زلزله‌زده متاسفانه برخی‌ها از بی‌توجهی ایشان نسبت به مردم استان کرمانشاه به‌خصوص در جریان سفر وی به مناطق زلزله‌زده این دیار سخن می‌گویند.

نوبخت افزود: زمانی که رییس‌جمهوری به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه سفر کرد هم از خودرو پیاده شد و هم در میان مردم حضور یافت اما زمانی که قصد سخنرانی داشت چون مکانی درنظر گرفته نشده بود، ایشان مجبور شدند به داخل خودرو بازگردند و از آنجا با مردم سخن بگویند.  معاون رییس‌جمهوری در ادامه از سفر مجدد خود به کرمانشاه در آینده‌یی بسیار نزدیک خبر داد و گفت: با یاری خداوند متعال در ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی این‌بار برای افتتاح راه‌آهن کرمانشاه به این دیار سفر خواهم کرد.  وی همچنین در پایان از تلاش‌ها و زحمات استاندار کرمانشاه در جریان زلزله این استان و پیگیری‌های مداوم وی برای رفع و کاهش مشکلات افراد حادثه‌دیده قدردانی کرد.

نوبخت در سفر یک‌روزه خود به استان کرمانشاه از طرح‌های راه‌آهن و ساماندهی رودخانه قره‌سو کرمانشاه بازدید کرد و سپس با حضور در شهرستان سرپل‌ذهاب ضمن بازدید از مناطق آسیب‌دیده با مردم زلزله‌زده این دیار نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان که در  11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل‌ذهاب در غرب کرمانشاه رخ داد باعث کشته شدن 620 نفر و مصدومیت 12 هزار و 386 نفر شد.

این زلزله به 10 شهر و یک هزار و 930روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی‌های صورت گرفته حدود 78 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.

 

ارسال نظر