افزایش برداشت از میدان‌های مشترک نفتی به ۳۵۰ هزار بشکه

۱۳۹۶/۱۱/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۵۱۴

سخنگوی دولت از افزایش تولید میدان‌های مشترک نفت و گاز تا پایان امسال به ۳۵۰هزار بشکه خبر داد.  محمدباقر نوبخت پس از پایان جلسه فرماندهی اقتصاد مقاومتی در مصاحبه با خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی در حوزه نفت و گاز گفت: با توجه به اینکه برای سال 1396، افزایش تولید میدان‌های مشترک برای میدان‌های یادآوران، یاران و آزادگان تا 350هزار بشکه هدف‌گذاری شده بود، خوشبختانه در این میدان‌ها توانسته‌ایم با ضرورتی که در تسریع در افزایش ظرفیت برداشت از این میدان‌ها بود از اهدافمان پیش بیفتیم و این نگرانی که در تولید میدان‌های مشترک عقب بودیم برطرف شده است.

وی افزود: آنچه از سال 1392 برای افزایش تولید در میدان‌های مشترک آغاز شده است تا مهر امسال از 70 هزار به 277 هزار بشکه افزایش داده‌ایم و باید تا پایان سال این ظرفیت را به 350 هزار بشکه برسانیم.

نوبخت با بیان اینکه برای این کار بیش از 8میلیارد دلار سرمایه‌گذاری صورت گرفت، خاطرنشان کرد: آنچه برای ما در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی حایز اهمیت بود، اولویت میدان‌های مشترک ما با کشورهای همسایه بود.

وی افزود: اکنون به ویژه درباره این طرح‌ها که 350 هزار بشکه در میدان‌های مشترک غرب کارون است، از برنامه پیشی گرفته‌ایم و می‌توانیم تا پایان سال رقم 277هزار بشکه را به 350هزار بشکه برسانیم و مطابق با اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی پیش برویم.

 ایجاد بیش از یک‌میلیون فرصت شغلی با اجرای 12 طرح در سال 97

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: در سال آینده با 73هزار و 400میلیارد تومان سرمایه‌گذاری زمینه اشتغال یک‌میلیون و 33هزار نفر در کشور فراهم می‌شود.

نوبخت تصریح کرد: سال آینده در قالب 12طرح در بخش‌های کشاورزی، توسعه گردشگری، بازسازی بافت‌های فرسوده شهری و خروج ناوگان فرسوده درون و برون‌شهری زمینه اشتغال یک‌میلیون و 33 هزار نفر در کشور فراهم می‌شود.

نوبخت میزان اشتغال ایجاد شده در 6ماهه نخست امسال را 795 هزار فرصت شغلی اعلام کرد و گفت: در 6 ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته برای نخستین‌بار تعداد مشاغل ایجاد شده از ورودی متقاضیان کار پیشی گرفت.

رییس سازمان برنامه و بودجه افزود: در سنوات گذشته در برابر 700 تا 750 هزار فرصت شغلی ایجاد شده 850 تا 900 هزار متقاضی کار وجود داشت و با وجود تمام تلاش‌ها حدود 120هزار نفر شغلی پیدا نمی‌کردند، اما در 6ماهه نخست امسال با اجرایی شدن تکالیف تعیین شده برای تمام دستگاه‌های اجرایی در برابر 650هزار متقاضی کار 795هزار فرصت شغلی ایجاد شد که این روند منجر به کاهش یک و یک‌دهم واحد درصدی بیکاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شد و این روند سال آینده شتاب بیشتری خواهد گرفت.

 

 

ارسال نظر