اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۱۱/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۴۵۳

 اعتبار مقابله با ریزگردها از لایحه بودجه حذف نشده است- خوزستان| استاندار خوزستان با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر حذف بودجه مقابله با ریزگردها از لایحه بودجه سال آینده کشور گفت: بر خلاف مطالب مطرح شده، بودجه مقابله با گرد و غبار جنوب کشور از لایحه بودجه 97 حذف نشده است. غلامرضا شریعتی بیان کرد: با توجه به اینکه صندوق توسعه ملی به عنوان محل تامین این بودجه پیش‌بینی شده است باید مقررات و مراحل قانونی برداشت از این صندوق برای این طرح اعمال شود. استاندار خوزستان توضیح داد: تخصیص از صندوق توسعه ملی نیاز به مجوز و تشریفات اداری دارد و دولت و مجلس به جد پیگیر این موضوع هستند تا این موضوع حل شود و مردم خوزستان نگران نباشند. معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست صبح دیروز مدعی حذف بودجه مقابله با گرد و غبار خوزستان در سال 97 شده بود.

 کشف بیش از 500 میلیون ریال پوشاک قاچاق در اصفهان- اصفهان| فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از کشف بیش از 500 میلیون ریال پوشاک خارجی قاچاق با شروع طرح ضربتی مبارزه با قاچاق کالا در اصفهان خبر داد.

سرهنگ حسن یاردوستی اظهار کرد: ماموران پلیس اصفهان در راستای طرح ضربتی و جامع مبارزه با کالای قاچاق در سطح شهرستان اصفهان به یک دستگاه خودرو سمند مشکوک می‌شوند. وی افزود: پس از بازرسی ماموران از خودرو مذکور موفق به کشف بیش از 500 میلیون ریال پوشاک زنانه و مردانه خارجی فاقد مدارک گمرکی شدند. سرهنگ یاردوستی با اشاره به طرح‌های جامع و ضربتی پلیس در مقابله با ورود و فروش کالاهای قاچاق در سطح شهرستان تصریح کرد: پلیس اصفهان با قاطعیت در مقابل اینچنین موضوعاتی می‌ایستد تا فرصت‌طلبان وقت ضربه زدن به پایه‌های اقتصادی این کشور را پیدا نکنند.

 خطر کم آبی در کردستان کاملا جدی است- سنندج| معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان با اشاره به کاهش شدید بارندگی‌ها در سطح کشور و استان، خطر کم آبی را بسیار جدی دانست و خواستار صرفه‌جویی بیشتر در مصرف آب شد. امیر قادری در جمع خبرنگاران استان با بیان این مطلب اظهار کرد: ادامه کاهش بارندگی‌ها در سال جاری می‌تواند در برخی از حوضه‌های آبریز موجب کاهش آبدهی رودخانه‌ها و تغذیه منابع آب زیرزمینی شود. وی افزود: این کاهش بارندگی‌ها در نتیجه موجب بروز چالش‌هایی در تامین مصارف آب و افزایش خشکیدگی تالاب‌ها و دریاچه‌ها شود که بسیار نگران‌کننده خواهد بود. قادری عنوان کرد: بارش‌های سال زراعی جاری در مقایسه با میانگین بلندمدت از کاهش 44درصدی بارش‌ها در استان کردستان حکایت دارد. وی با تاکید بر لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب گفت: با توجه به کاهش شدید بارندگی‌ها در سال جاری مردم و مسوولان باید با هدف‌گذاری و ارائه راهکارهای مناسب زمینه کاهش مصرف آب را فراهم کنند.

  جولان دلالان در شهرک نیمه صنعتی کاشمر- کاشمر| رییس شورای شهر کاشمر از جولان دلالان در تنها شهرک نیمه صنعتی این شهر خبر داد.

محمد خباززاده با بیان اینکه هر چند از سال 78 موضوع انتقال مشاغل مزاحم به شهرک نیمه صنعتی مطرح شد اما تاکنون نتوانسته‌ایم در انتقال این موفق باشیم، گفت: همان ابتدا برای استقبال صنوف مزاحم از زمین‌های شهرک نیمه صنعتی از متری 60 هزار تومان به 25هزار تومان کاهش داده شدند. او با اعلام اینکه برای جلو‌گیری از سوءاستفاده صاحبان اصلی زمین‌ها حتی تا زمان نرفتن کسبه اجازه لوله‌کشی آب را ندادیم، بیان کرد: بارها صاحبان زمین‌های شهرک نیمه صنعتی در تلاش برای افزایش قیمت‌ها بودند. هر گونه افزایش قیمت توسط مالکان اصلی موجب می‌شد، کاربری زمین به همان حالت اولیه خود که کشاورزی بود، برگردد.

 تخلیه و بارگیری ۶۳ میلیون تن کالا در بندر رجایی-بندرعباس| از ابتدای سال تاکنون ۶۳ میلیون و ۵۲۲ هزار تن کالای نفتی و غیرنفتی در بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری شده که ۱۰درصد بیشتر از پارسال است. مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: از این میزان بیش از ۴۳میلیون تن به کالا‌های غیرنفتی و بیش از ۲۰میلیون تن به کالا نفتی اختصاص دارد. الله‌مراد عفیفی‌پور افزود: در این مدت ۲۷میلیون تن کالای غیرنفتی صادر شده که ۹درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است. مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: بیشتر کالا‌های صادر شده مواد معدنی است که به آسیای جنوب شرقی صادر می‌شود. وی گفت: از ابتدای سال تاکنون 3هزار و ۳۲ فروند انواع شناور در بندر شهید رجایی تردد داشته‌اند که ۵ درصد نسبت به پارسال افزایش دارد.

 شناسنامه‌دار کردن زیتون از تولید تا عرضه نیاز اصلی این صنعت است- سمنان| مسوول شورای عالی زیتون ایران گفت: ساماندهی صنعت زیتون کشور به برندسازی و شناسنامه‌دار کردن این محصول در مراحل تولید تا عرضه نیاز دارد. مهدی عباسی افزود: با ساماندهی تمام مراحل تولید زیتون، ایران می‌تواند در حد کشورهای توسعه یافته در این محصول دارای شناسنامه باشد. مسوول شورای عالی زیتون خاطرنشان کرد: برندسازی به معنای شناسایی و هویت‌بخشی به باغداران و فعالان بخش فرآوری از مرحله تولید تا عرضه است که تمام مراحل کشاورزی، صنعت، نگهداری، فرآوری، بسته‌بندی و نگهداری را شامل می‌شود که قابلیت پیگیری در تمام مراحل را دارد. وی با تاکید بر اینکه در استان‌های مختلف دارای محصول زیتون اکنون دو مشکل خشکسالی و سرمازدگی وجود دارد، گفت: در برخی استان‌ها مانند فارس و زنجان، کمبود آب مساله اصلی زیتون‌کاران است و بیشترین آسیب زیتون از خشکسالی است.

 معادن سنگ چایپاره بستر رونق اقتصاد در شمال آذربایجان غربی- آذربایجان غربی|

معدنکاران چایپاره با استخراج سنگ‌های تزیینی در شمال استان آذربایجان غربی این شهرستان را به قطب تولید سنگ معدن تبدیل کرده‌اند. اما مراحل برداشت سنگ سریع‌تر از توسعه مراکز فرآوری است از این رو برخی معادن سنگ‌های خود را به مراکز فرآوری خارج از استان و گاهی خارج از کشور ارسال می‌کنند. بنکدار، رییس اداره صنعت، معدن و تجارت چایپاره می‌گوید 26واحد معدن در چایپاره سالانه 300هزار تن سنگ برداشت می‌کنند و ذخیره قطعی سنگ معدنی در این شهرستان میلیون‌ها تن برآورد شده است. بدیهی است، راه‌اندازی واحدهای بزرگ فرآوری سنگ در این شهرستان می‌تواند گام بزرگی در بالا بردن ارزش افزوده محصول و اشتغال‌زایی در منطقه باشد. با افتتاح و راه‌اندازی این واحد بزرگ فرآوری سنگ‌های تزیینی در شهرستان چایپاره، این شهرستان به قطب مهم تولید و فرآوری سنگ‌های تزیینی ساختمان در استان تبدیل می‌شود.

 

ارسال نظر