ضرورت برخورد جدی با برداشت غیرمجاز منابع آب

۱۳۹۶/۱۱/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۴۵۲
ضرورت برخورد جدی با برداشت غیرمجاز 
منابع آب

قم|

استاندار قم با اشاره به اهمیت اجرایی شدن مصوبات شورای حفاظت از منابع آب استان اظهار کرد: با تخلفات در برداشت غیرمجاز آب‌های زیرزمینی باید برخورد جدی صورت بگیرد.

به گزارش روابط عمومی استانداری، سیدمهدی صادقی در جلسه شورای منابع آب استان قم طی سخنانی با اشاره به شرایط بحرانی آب در کشور و استان قم اظهار کرد: متاسفانه در چنین شرایطی شاهد کاهش نزولات در سال جاری هستیم.

استاندار قم با بیان اینکه تعامل و نگاه مشترک مسوولان در راستای تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی مدیریت منابع آب امری ضروری است، افزود: چشم‌انداز استان در حوزه آب باید در جلسات کارشناسی به صورت دقیق بررسی و برای تحقق مصوبات تلاش شود.

صادقی، اجرای مصوبات شورای منابع آب در شرایط جاری استان را مورد تاکید قرار داد و گفت: در مباحثی همچون چاه‌های غیرمجاز و برداشت غیرمجاز از چاه‌های مجاز با قاطعیت با متخلفان برخورد شود.

او در بخش دیگر مشخص کردن حقابه‌های زیست محیطی استان و مستندسازی آن را خواستار شد و گفت: درست است که درحال حاضر تحقق این حقابه‌ها امکان‌پذیر نیست اما با این کار شرایطی فراهم می‌شود تا آیندگان با گذر از خشکسالی کشور بتوانند نسبت به این حقابه‌ها پیگیری لازم را انجام دهند. استاندار قم همچنین بحث اصلاح الگوی کشت به عنوان یکی از سیاست‌های استان قم جهت مدیریت منابع آب را مورد توجه قرار داد و افزود: در تغییر الگوی کشت از زراعت به باغداری باید به این نکته توجه کنیم که در سال‌های کم آبی نمی‌توانیم باغداری را تعطیل کنیم از این رو باید منابع پایدار آب در نظر گرفته شوند.

 

ارسال نظر