اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۱۰/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۲۲۳

 اجرایی شدن طرح جذب سربازان با تحصیلات عالیه

تهران| رییس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیرو‌های مسلح از اجرایی شدن طرح جذب و اشتغال سربازان دارای تحصیلات عالیه در سال ۹۷ خبر داد. سردار موسی کمالی در مراسم جشنواره جوان سرباز حضرت علی‌اکبر(ع) که در سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران برگزار شد با بیان اینکه طرح جذب و اشتغال سربازان دارای تحصیلات عالیه در سال آینده به صورت آزمایشی اجرا خواهد شد، افزود: با تفاهمنامه‌هایی که با برخی وزارتخانه‌ها و نهادهای دولتی به امضا خواهد رسید درصددیم تا تعدادی از مشمولان لیسانس و بالاتر با توجه به رشته تحصیلی پس از اتمام خدمت سربازی در مراکز تولیدی و تحقیقاتی و شرکت‌های دانش بنیان جذب و مشغول به کار شوند تا آنچه به صورت تئوری در دانشگاه فرا گرفته‌اند را به صورت عملی به کار بگیرند. وی با اشاره به تاکید رییس ستاد کل نیروهای مسلح بر کسب حداقل یک مهارت در دوران خدمت سربازی گفت: در این طرح سربازان دارای تحصیلات عالیه پس از آشنا شدن با مهارت‌ها و توانمندی‌های لازم حین خدمت در اواخر دوره خدمت به نهادهای مربوطه معرفی می‌شوند تا بتوانند یا به تنهایی کارآفرینی کنند یا در همان نهادهای آموزشی جذب و مشغول به کار شوند.

 عمده گیاهان دارویی تولیدی استان فارس، خام صادر می‌شود

فارس| رییس دفتر مطالعات کشاورزی و آب اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز گفت: متاسفانه درحال حاضر عمده گیاهان دارویی تولید شده در استان فارس به شکل خام صادر می‌شود. محمدحسن طلعتی در جلسه مشترک کمیته گیاهان دارویی، صادرات و خوشه‌های صادراتی گفت: صدور مواد و محصولات خام چندان ارزش افزوده‌یی ایجاد نمی‌کند حال آنکه صادرات محصولات فرآوری شده گیاهان دارویی دارای ارزش‌افزوده بسیار بالایی است. طلعتی گفت: متاسفانه استان فارس در وضعیت خشکسالی به سر می‌برد که در این میان گیاهان دارویی به دلیل نیاز به آب کم یکی از گزینه‌های مناسب برای کشاورزی استان است. وی افزود: باید از صادرات و خام‌فروشی گیاهان دارویی جلوگیری شود زیرا گیاهان دارویی ما به کشورهای مبدا ارسال می‌شود و پس از فرآوری به محصولات زیادی تبدیل و به اسم آن کشورها وارد بازار می‌شود.

 تولید کاغذ کنگره‌ای مقاوم با مواد اولیه و آب بازیافتی

اصفهان| شرکتی تولیدی در مبارکه با استفاده از کاغذ بازیافتی 10درصد مواد اولیه مقوای 3 لایه کشور را تولید می‌کند. این مواد اولیه که به کاغذ فلوتینگ(کنگره‌یی) و تست لاینر شناخته می‌شود از کاغذهای بازیافتی تولید می‌شود و این واحد صنعتی در شهرستان مبارکه سالانه 24هزار تن از این نوع کاغذ که ماده اولیه مقوای 3 لایه است را تولید و عرضه می‌کند. ویکتوریا شیدایی، مدیرعامل این شرکت با بیان اینکه برای تولید این نوع کاغذ آب زیادی نیاز است، گفت: در این شرکت از بازیاب پساب در تولید استفاده می‌شود. این واحد تولیدی زمینه اشتغال 75نفر را فراهم کرده است.

 اجرای 11 طرح ملی آبخیزداری در 550 حوضه آبخیز کشور

شهرکرد| مدیرکل دفتر آبخیزداری و حفاظت خاک سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری از اجرای 11طرح ملی و استانی آبخیزداری در 550 حوضه آبخیز کشور در سال جاری خبر داد. محمد عقیقی، آبخیزداری در حوضه سدهای موجود و در دست ساخت، کارون، کرخه، سفید رود، حاشیه کویر مرکزی، گلستان و دریاچه ارومیه را از عمده این طرح‌ها برشمرد. وی افزود: طرح‌های آبخیزداری با کاهش میزان فرسایش خاک، زمینه را برای نفوذ آب در خاک فراهم کرده و آن را تبدیل به منبع آبی برای پایین دست حوضه در مواقع خشکسالی می‌کند. عقیقی اعتبار مصوب بخش آبخیزداری به خصوص برای اجرای طرح‌های مذکور در سال جاری را 4هزار و 790میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: از این میزان اعتبار تنها 20تا30درصد آن تخصیص یافته که این رقم نیز برای دیون سال‌های گذشته هزینه شده است. وی اظهار کرد: البته امید است با تصویب یک میلیارد دلار اعتبار از بودجه صندوق توسعه ملی برای بخش آبخیزداری در سال آینده، اعتبارات این بخش از افزایش قابل توجه برخوردار شود.

 کاهش 85 درصدی حجم بارش‌ها در اهواز

از ابتدای مهر ماه تاکنون

اهواز| مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: حجم بارش‌ها در اهواز از ابتدای مهر ماه سال جاری تاکنون نسبت به میانگین بلندمدت 85 درصد کاهش یافته است. کوروش بهادری با اشاره به کاهش شدید میزان بارش‌های سال زراعی جاری در سراسر کشور اظهار کرد: از ابتدای سال کشاورزی جاری تاکنون، حجم بارش‌های کل کشور نسبت به مدت مشابه مربوط به حد میانگین بلندمدت 61 درصد کاهش یافته است. وی با بیان اینکه سال آبی از یکم مهر ماه هر سال تا سی و یکم شهریور ماه سال بعد محاسبه می‌شود، تصریح کرد: همچنین از آغاز سال زراعی جاری تاکنون حجم بارندگی در اهواز 19.5میلی‌متر بوده که نسبت به مدت مشابه سال زراعی گذشته که 41.2میلی‌متر بود با کاهش حدود

50 درصد مواجه شده است. مدیرکل هواشناسی خوزستان ادامه داد: همچنین حجم بارش‌های اهواز از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه در میانگین بلندمدت که 127.7میلی‌متر بوده 85 درصد کاهش یافته است.

 کاهش ٣٠ درصدی قیمت هتل‌های کیش

کیش| رییس هیات‌مدیره جامعه هتلداران کیش از کاهش ٣٠درصدی قیمت مراکز اقامتی جزیره همزمان با دهه فجر خبر داد. مسیح‌الله صفا افزود: این اقدام با هدف کاهش هزینه سفر به جزیره انجام می‌شود و در رونق گردشگری موثر است. وی گفت: کاهش هزینه اقامت همزمان با حفظ کیفیت موجب کاهش بخش عمده‌یی از دغدغه مسافران خواهد شد و بر جذابیت‌های کیش به عنوان مقصد سفر می‌افزاید.

 اجرایی شدن طرح اصلاح ژنتیک دام روی

5 هزار دام سبک

گرگان| اصلاح ژنتیکی دام سبک برای افزایش

چند قلوزایی و افزایش میزان تولید گوشت قرمز از راهبردهای کلان گلستان در بخش امور دام است. معاون بهبود تولیدات دامی گلستان گفت: با توجه به بهره‌وری پایین تولیدات دامی در دامداری‌های سنتی و فقر مراتع از 4سال گذشته طرح اصلاح ژنتیک دام سبک را روی

5 هزار راس دام در 4 اقلیم گلستان آغاز کردیم. رحمت‌الله سمیعی افزود: درحال حاضر اصلاح ژنتیک در ۱۰ گله گلستان اجرایی شده و پیش‌بینی می‌کنیم تا ۱۰سال آینده تمام گله‌های استان اصلاح ژنتیک شوند.

 

ارسال نظر