اختصاص حدود 20 هزار میلیارد تومان تسهیلات به اشتغال فراگیر در کشور

۱۳۹۶/۱۰/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۲۱۸
اختصاص حدود 20 هزار میلیارد تومان تسهیلات به اشتغال فراگیر در کشور

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: حدود 20 هزار میلیارد تومان تسهیلات امسال برای ایجاد اشتغال فراگیر در کشور در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایرنا، عیسی منصوری دیروز در نشست اقتصاد مقاومتی قزوین افزود: موافقت بانک‌های عامل این طرح مشخص و این منابع از سوی نظام بانکی پیشنهاد شده است. وی ادامه داد: منابعی که به اشتغال فراگیر و روستایی اختصاص داده می‌شود باید در راستای اولویت‌ها تخصیص یابد.

وی افزود: از هفته آینده معرفی به بانک برای اعطای تسهیلات این طرح را می‌توان آغاز کرد که حدود 49هزار نفر تا این هفته به سامانه مراجعه و رمز عبور دریافت کرده‌اند اما هنوز طرح ارائه نکرده‌اند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: برخلاف ذهنیت موجود معتقد هستیم، اعطای وام به اشتغال منجر نمی‌شود و اصراری بر اعطای آن به کارجویان نداریم چون در کشور تنها وام دادن را بلد هستیم. وی با بیان اینکه نگاهی منفعل و خنثی بر سیاست صنعتی کشور مسلط و معتقد است که نباید دولت در این زمینه مداخله کند، افزود: نگاه جدید این است که دولت در جهت‌گیری استراتژیک باید حضور داشته باشد و جهت‌دهی صنعت ر ا برعهده بگیرد.

منصوری افزود: در استان قزوین که صنعت و کسب وکار نهادینه شده است باید حمایت از صنعتی که بهره‌وری و اشتغال بیشتری را می‌تواند ایجاد کند در اولویت قرارگیرد. وی ادامه داد: در برنامه اشتغال فراگیر یکی از برنامه‌های ما اشتغال حمایتی است که کمیته امداد در آن نقش دارد و در 4سال دولت یازدهم 5 هزارمیلیارد تومان برای ایجاد اشتغال در اختیار کمیته امداد قرار گرفت و این حوزه منابع خود را داشته است. منصوری افزود: طولانی بودن گردش کار برای اعطای تسهیلات به متقاضیان حرف درستی است و باید حداکثر این پروسه یک ماه شود.

او ادامه داد: در گذشته حدود 5 هزار تن صادرات فرش داشتیم اما اکنون صادرات فرش به حداکثر 500 تن کاهش یافته چون قاعده جهانی صادرات تغییر کرده است. او افزود: در بخش پوشاک و کفش و صنایع پایین دستی پتروشیمی تقاضای بسیار زیادی در کشور وجود دارد که تولید ما جوابگو نیست و نتوانسته‌ایم این تقاضاها را برطرف کنیم.

وی افزود: برای مشاغل خانگی الگوی خاصی داریم و سعی می‌کنیم همه ظرفیت‌های کشور در این زمینه به کار گرفته شود. او افزود: هم‌اکنون 15هزار کدنویس در کشور نیاز داریم اما فارغ‌التحصیلان رشته ‌آی تی در این زمینه آموزش ندیده‌اند و باید متناسب با آن اقدام کنیم. در سال جاری ایجاد 20هزار فرصت شغلی در استان قزوین سیاست‌گذاری شده که حدود 85 درصد آن محقق شده است.

طبق سیاست اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی و عشایری دولت باید 970هزار شغل در سال جاری ایجاد کند که بار اصلی آن بر دوش معاونت توسعه و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

 

ارسال نظر