اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۱۰/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۱۳۶

 ممنوعیت ورود هرگونه وسیله نقلیه به داخل بازار تاریخی تبریز

تبریز| معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 8 تبریز گفت: به علت تاریخی و آسیب‌پذیر بودن بافت بازار تبریز و برای تامین امنیت شهروندان، مقرر شده از ورود هرگونه وسایل نقلیه به داخل بازار ممانعت شود. رضا محمدی گفت: این اقدام علاوه بر حفاظت و ساماندهی بازار تاریخی تبریز، موجب حذف آلودگی بصری، افزایش امنیت و کسب رضایت مردم می‌شود. وی از اتخاذ تدابیر ترافیکی برای ساماندهی و افزایش امنیت شهروندان در بازار تاریخی تبریز خبر داد. معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 8 تبریز درخصوص زمان اجرای این طرح افزود: این طرح ترافیکی از ابتدای بهمن ماه اجرایی خواهد شد و از اصناف و کسبه بازار خواهشمندیم با مراعات مقررات، ما را در ساماندهی بازار تاریخی و افزایش ایمنی عابران یاری کنند.

 بارش برف در 4 محور استان سمنان

سمنان| مدیرکل راه و ترابری استان سمنان از بارش برف در 4محور این استان خبر داد و گفت: باوجود بارش برف در این محورها ترافیک در این محورها روان است. عبدالمجید صفوی‌نژاد اظهار کرد: براساس گزارش همکاران راهداری و همچنین تصاویر دوربین‌های نظارت تصویری این اداره کل در حال حاضر بارش برف در محورهای شاهرود-آزادشهر، شاهرود-توسکستان و چشمه‌علی-فولادمحله و شهمیرزاد-کیاسر در جریان است. وی با اشاره به لغزنده بودن سطح جاده در این محورها تصریح کرد: باتوجه به تداوم بارش‌ها، پلیس به‌همراه داشتن زنجیرچرخ را برای رانندگان در این محورها الزامی اعلام کرده است. مدیرکل راه و ترابری استان سمنان از روان بودن ترافیک در این محورها خبر داد و افزود: همکاران راهداری در سطح محورها حضور فعال دارند و باتوجه به تعبیه ماسه و نمک لازم در مناطق مختلف و ازجمله گردنه‌های برفگیر در صورت افزایش بارش‌ها نسبت به پاشیدن نمک و ماسه در آن اقدام می‌کنند. صفوی‌نژاد در پاسخ به پرسشی درخصوص محدودیت‌های تردد در محورهای استان گفت: محور شاهرود-رامیان در گردنه اولنگ تنها محور استان سمنان است که با محدودیت مواجه و تردد در آن تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

 حضور باشکوه تبریز 2018 در بزرگ‌ترین آوردگاه گردشگری کشور

تبریز| سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری با هدف معرفی تبریز 2018 در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران خبر داد. فرشاد رستمی در آستانه برگزاری «یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران»، برگزاری این نمایشگاه و حضور با شکوه تبریز 2018 را در این مکان، فرصتی طلایی جهت معرفی هر چه باشکوه‌تر ظرفیت‌های گردشگری و هنری آذربایجان‌شرقی و تبریز دانست و گفت: یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران فرصتی مناسب جهت معرفی فرهنگ، هنر و جاذبه‌های گردشگری آذربایجان‌شرقی به بازدید‌کنندگان و نمایندگان بخش خصوصی داخلی و خارجی حوزه گردشگری خواهد بود.

 مغان میزبان مهاجران سیبری است

مغان| با شروع فصل سرما و یخبندان در مناطق سیبری پرندگان مهاجر برای زمستان‌گذرانی به تالاب میل مغان روی آورده‌اند. محمد خداپرست مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان اردبیل در جریان آغاز طرح آمارگیری از جمعیت مهاجر پرندگان در منطقه سد میل مغان اظهار کرد: تالاب سد میل مغان که از دیرباز جایگاه منحصربه‌فردی در پذیرایی از پرندگان مهاجر دارد امسال نیز با سرد شدن هوا در سیبری پرندگان مهاجر اعم از گونه‌های نادر و کنارآبزی به این تالاب که دارای آب و هوایی مطلوب‌تر در زمستان است روی آوردند تا زمستان‌گذرانی خود را در این منطقه انجام دهند. وی خاطرنشان کرد: تالاب میل مغان که بزرگ‌ترین تالاب استان اردبیل به‌شمار می‌رود دارای موقعیت منحصربه‌فرد در میزبانی از پرندگان متعدد و همچنین طبیعت‌دوستان و گردشگران است که

همه ساله در این فصل در این منطقه حاضر شده و از زیبایی‌های آن استفاده می‌کنند.

 آتش‌سوزی در بازار تاریخی کرمان

کرمان| مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر کرمان از حریق یک باب مغازه در بازار سنتی کرمان و اطفای آن توسط سازمان آتش‌نشانی کرمان خبر داد. علی عسکری با اعلام این خبر گفت: در ساعت 22:18، 25 دی‌ماه از وقوع این حادثه آگاه شدیم و باتوجه به حساسیت بازار بزرگ کرمان سریعا دو دستگاه خودرو اطفای حریق از نزدیک‌ترین ایستگاه‌های آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام کردیم. وی با بیان این مطلب که مغازه کیف و کفش واقع در بازار تاریخی کرمان دچار حریق شده بود، اظهار کرد: باتوجه به موقعیت بازار کرمان و وجود تعداد زیاد واحدهای تجاری همجوار با تلاش آتش‌نشانان حریق به وجود آمده اطفا شد و از سرایت و گسترش آتش به واحدهای تجاری همجوار جلوگیری به عمل آمد. مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر کرمان تصریح کرد: خوشبختانه این حادثه خسارت جانی نداشته و علت آن از سوی کارشناسان این سازمان در دست بررسی است.

 خودکفایی کشور در تولید تجهیزات بستری بیمارستانی

تهران| با تولید بیش از 240 نوع تجهیزات بستری بیمارستانی کشور دیگر نیازی به واردات این محصولات از خارج ندارد. مدیر یک کارخانه تولید تجهیزات پزشکی گفت: ما در این کارخانه محصولاتی استاندار تولید می‌کنیم که قابل رقابت با نمونه‌های خارجی است. مهدی بیگدلی افزود: بیش از 17 نمونه از محصولات تولیدی ما انواع تخت‌های بیمارستانی است که شامل تخت آی‌سی‌یو، دیالیز، شست‌وشوی بیمار، تخت نوزاد، زایمان و اتاق عمل است. وی گفت: یک مورد از تخت‌های تولیدی ما، تختی تمام برقی است که پیش از این با هزینه 20میلیون تومان وارد کشور می‌شده که اکنون این محصول را در داخل با یک‌چهارم قیمت خارجی و با همان کیفیت در داخل تولید می‌کنیم. با تولیدات این شرکت، سالانه از خروج 10 میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری می‌شود.

 راه‌اندازی خانه صنایع دستی، زمینه‌ساز اشتغال

بندرعباس| بیش از ۶۰ هزار نفر در بخش‌های مختلف صنعت صنایع دستی در استان هرمزگان فعالند. صنایع دستی در استان هرمزگان بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ سال قدمت دارد.  اکنون با اجرای برنامه اقتصاد مقاومتی و راه‌اندازی خانه صنایع دستی زمینه اشتغال و رونق هنر دست صنعتگران این استان فراهم شده است. ظرفیتی بی‌بدیل که می‌تواند کنج خانه‌ها را تبدیل به مکان تولید اقتصادی کند. رقیه بانوی هرمزگانی که ۲۰ سال است زریبافی می‌کند، می‌گوید: با حضور در خانه صنایع دستی و انجام این فعالیت بازاریابی خوبی برای دست‌رنجم فراهم شده است.

 

ارسال نظر