بخش خصوصی اکنون برای بقامی جنگند

۱۳۹۶/۱۰/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۹۵۴
بخش خصوصی اکنون برای بقامی جنگند

رییس خانه صنعت، معدن تجارت یزد با انتقاد از کم‌لطفی‌ها به بخش خصوصی اظهار کرد: بی‌انصافی است که فرافکنی کنند و همه تقصیرها را گردن بخش خصوصی بیندازند.

به گزارش ایسنا، سیدعلی‌اکبر کلانتر در نشست هم‌اندیشی بررسی مسائل و مشکلات صنایع و معادن غیرفلزی که با حضور رحمانی قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد با اشاره به مشکلات بخش خصوصی گفت: خواهش من درک وضعیت صنعتگران و تولیدکنندگان در این مقطع خاص و شرایط تحریم و رکود توسط سازمان‌های دولتی است، اوضاعی که متاسفانه به‌دلیل بعضی سیاست‌های ویران‌کننده اقتصاد در یک دوره 8 ساله بخش خصوصی را با مشکلات عدیده مواجه کرده در نتیجه آنها برای حفظ آبرو و بقا می‌جنگند.

وی ادامه داد: منصفانه نیست در شرایطی که اتفاقات ویرانگری در محیط کسب وکار افتاده و رفع آنها دراختیار و توان مدیران بخش خصوصی نیست، دولت هم به‌جای کمک به تولیدکنندگان به آنها از طریق سازمان مالیاتی و شرکت‌های خدمات‌رسان مثل گاز، برق و آب فشار بیاورد و موجب تعطیلی روزافزون محل کسب وکار آنها شود.  رییس انجمن صنایع لعاب و رنگدانه‌های سرامیکی ایران با بیان اینکه باید به سمت افزایش اشتغال‌زایی برویم، افزود: نکته طنز ماجرا این است که اخیرا کسانی که خود ایجادکننده مشکلات فضای کسب وکار بوده‌اند یا نتوانستند آن را بهبود ببخشند و رتبه جهانی ایران را از 120به تک رقمی تبدیل کنند و محیط کسب وکار ما را با این همه پتانسیل و استعداد خدادادی مثل سنگاپور نکردند، دارند از مدیریت‌های بخش خصوصی ایراد می‌گیرند. کلانتر در پایان با اشاره به برخی کم‌لطفی‌ها به بخش خصوصی گفت: مگر ما باعث رکود در کشور هستیم؟ مگر من تولید‌کننده در بخش خصوصی در این 10تا 15سال گذشته امکان نوسازی و روزآمد کردن ماشین‌آلات و تکنولوژی خط تولیدم را داشتم و انجام ندادم؟ مگر من قیمت ارز را 3.5برابر کردم؟ مگر من به بهانه دور زدن تحریم، خزانه را به باد دادم؟ این بی‌انصافی است که فرافکنی کنند و همه تقصیرها را گردن بخش خصوصی بیندازند.

گفتنی است در این نشست علاوه بر رحمانی قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت، نجفی معاون وزیر و رییس شرکت شهرک‌های صنعتی، اتابکی مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی، امیری مدیرکل دفتر صنایع معدنی غیرفلزی وزارت صنعت، خالقی قائم‌مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران و روسای انجمن‌های تخصصی صنایع همگن خانه صنعت و معدن و انجمن‌های صنفی کارفرمایی، رییس خانه معدن و تعدادی از روسای انجمن‌های معادن غیرفلزی سراسر کشور نیز حضور داشتند.

 

ارسال نظر