اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۱۰/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۷۹۱

 دانشگاه علوم پزشکی مازندران، رتبه اول احداث پروژه‌های بهداشتی؛ ساری   دکتر بابک فرخی معاون اجرایی مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی حوزه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن اعلام این مطلب گفت: با حمایت‌های همه‌جانبه مسوولان دانشگاه علوم پزشکی مازندران و تلاش شبانه‌روزی همکاران حوزه مدیریت دفتر فنی و معاونت بهداشتی، دانشگاه علوم پزشکی مازندران رتبه اول را در احداث پروژه‌های بهداشتی در کشور را داراست. وی میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه‌های عمرانی روستایی و شهری واحدهای تحت پوشش معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران را با وجود تعداد زیاد پروژه نسبت به سایر استان‌ها چشمگیر دانست و افزود: میزان اعتبار مصوب و جذب اعتبار تملک دارایی سهم استانداری وفق تفاهمنامه سه‌جانبه بین وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، استاندار و رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران برای احداث این پروژه‌ها در مقایسه با دیگر دانشگاه‌های کشور دارای بالاترین رتبه از نظر رقم و درصد است. وی همچنین به مشارکت خیران مازندران در این خصوص اشاره کرد و بیان داشت: در زمینه میزان جذب کمک‌های خیران و جلب مشارکت عمومی برای احداث پروژه‌های بهداشتی درمانی نیز دانشگاه علوم پزشکی مازندران در مقایسه با دیگر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از سهم بیشتری برخوردار است.

 برگزاری مراسم افتتاحیه ارزیابی تعالی سازمانی؛ ساری   مراسم افتتاحیه ارزیابی تعالی سازمانی با حضور مدیر، معاونان، روسای واحد‌های ستادی منطقه و تیم ارزیابی سازمانی در سالن کنفرانس ستاد برگزار شد. داودی‌نژاد در این جلسه با اشاره به پیشرفت و توسعه انتقال گاز در ایران اظهار کرد: برای اینکه در تراز جهانی سرآمد باشیم و به چشم‌اندازی که تعیین شده برسیم باید رویکرد جدید و ویژه‌یی داشته باشیم. وی با بیان اینکه باید مسیر و رویکرد مطلوبی در خصوص ماموریت خود در انتقال پاک، ایمن، پایدار و بهره‌ور گاز طبیعی داشته باشیم، افزود: نوآوری و خلاقیت را وارد کنیم تا بتوانیم دیدگاه‌های جدیدی ارائه دهیم. مدیر منطقه 9 عملیات انتقال گاز با اشاره به اینکه ذی‌نفعان را بشناسیم تا در محیط رقابتی حرفی برای گفتن داشته باشیم، خاطرنشان کرد: باید برای مشتری‌ها ارزش‌آفرینی کرده، جانشین‌پروری داشته باشیم و بر اساس یک مدل تعالی سازمانی حرکت کنیم.

 تولید پودر عسل در آذربایجان‌غربی برای نخستین بار در کشور؛ ارومیه   معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه استان پایتخت عسل کشور است، اظهار کرد: برای نخستین بار در کشور پودر عسل در استان تولید شده که نقش مهمی در توسعه صنعت غذایی کشور دارد. فضل‌الله قریشی در همایش تولید عسل و فرآورده‌های عسل که در ساختمان شماره 2 جهاد کشاورزی استان برگزار شد، گفت: استان با تولید ۲۱هزارتن عسل رتبه اول کشوری را کسب کرده و به عنوان پایتخت عسل کشور مطرح است. قریشی تصریح کرد: در سال جاری تاکنون ۱۵۰۰تن عسل و ۴۰ هزار کندو با جمعیت به کشورهای ترکیه، عراق، کویت، امارات و چین صادر شده است. معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: افزایش توان اقتصادی زنبورداران، استفاده از تکنولوژی‌های جدید در افزایش راندمان تولید و کاهش باقیمانده داروها در عسل و بازاررسانی محصولات فرعی عسل از برنامه‌های جهاد کشاورزی در سال جاری است.

 خشکسالی معضل استراتژیک ابرکوه؛ یزد   رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد عمده‌ترین قابلیت ابرکوه را آمار بالای تولیدات باغی و مهم‌ترین معضل این شهرستان را افت سطح آب‌های زیرزمینی و خشکسالی دانست.  حمیدرضا نصیری‌زاده در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که با حضور محمود زمانی‌قمی استاندار یزد برگزار شد، اظهار کرد: معضلات مهم استراتژیک شهرستان ابرکوه نیز افت سطح آب‌های زیرزمینی و افت کیفی منابع آبی موجود، خشکسالی‌های پی‌درپی و غالب بودن روش‌های آبیاری سنتی، پایین بودن سطح سواد بهره‌برداران، پایین بودن سطح کیفیت فرآوری، بسته‌بندی و عرضه محصولات در بخش کشاورزی، تکمیل نبودن امکانات و زیرساخت‌ها در بخش کشاورزی و دامپروری، حمل امکانات پذیرایی و کمبود راهنمای تور گردشگری است.

 ششمین جشنواره ملی گل نرگس در بهبهان آغاز شد؛ اهواز   ششمین جشنواره ملی گل نرگس همزمان با آغاز برداشت گل از نرگس‌زارهای بهبهان آغاز شد.  استاندار خوزستان پنج‌شنبه شب در آیین افتتاحیه این جشنواره در بهبهان با اشاره به استقبال صورت گرفته از این جشنواره گفت: از این بابت که جشنواره گل نرگس به عنوان پایتخت نرگس‌زار موجب چنین تجمع باشکوه و گرایش مردم این دیار شده جای خوشحالی دارد.  غلامرضا شریعتی افزود: گل نرگس می‌تواند به عنوان یک نماد از این منطقه برای کل کشور و در سطح بین‌المللی مطرح شود.  وی تاکید کرد: افتخار ما به گل نرگس به خودرو بودن آن است، چرا که این دیار استعداد رویش آن را به صورت طبیعی دارد هر چند که در شهرها و کشورهای دیگر نیز گل نرگس پرورش داده می‌شود اما ژن این گل از این سرزمین بوده است.

 

ارسال نظر