اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۱۰/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۳۰۷

 زلزله گوهران بشاگرد بدون خسارت-بشاگرد| فلکناز دهقانی فرماندار بشاگرد گفت: زمین لرزه بامداد دیروز گوهران شهرستان بشاگرد خسارت نداشت. زمین لرزه‌یی به بزرگی ۴درجه در مقیاس امواج درونی زمین، ساعت سه و هفده دقیقه دیروز گوهران بشاگرد را لرزاند. بر اساس مرکز لرزه‌نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران این زمین لرزه در عمق 10کیلومتری زمین رخ داده است.شهر گوهران با 2هزار نفر جمعیت در بیست و پنج کیلومتری شهر سردشت، مرکز شهرستان بشاگرد واقع است.

 با رونق تولید و صنعت می‌توان مشکل اشتغال را برطرف کرد-اهواز| امام جمعه اهواز با بیان اینکه خیلی‌ها تمایل به مشاغل دولتی دارند اما باید بدانیم که استخدام در مشاغل دولتی محدود است و امروز جمعیت بیکاران ما زیاد است، تصریح کرد: می‌توان با رونق بخشیدن به تولید و صنعت مشکل اشتغال را برطرف کرد. آیت‌الله سیدمحمدعلی موسوی‌جزایری در خطبه‌های نماز جمعه دیروز اهواز ضمن تاکید بر رعایت تقوای الهی گفت: با اشتغال همه جوانان، ایران به قدرت اقتصادی و صادراتی تبدیل خواهد شد که برای رسیدن به این اهداف به همت و تلاش مسوولان نیاز است و ما از مسوولان می‌خواهیم در این راستا تلاش کنند.

موسوی‌جزایری با تاکید بر رونق بخشیدن به امکانات اقتصادی در روستاها گفت: ما ظرفیت‌های خیلی خوبی در بخش کشاورزی و دامپروری در روستاها داریم. مسوولان این بخش را مدنظر قرار دهند و از آن برای ایجاد شغل استفاده کنند. مقام معظم رهبری همواره بر موضوع اقتصاد مقاومتی تاکید داشته و دارند اما تاکنون به صورت کامل انجام نشده است. با عملی شدن اقتصاد مقاومتی و تقویت بخش خصوصی می‌توانیم بسیاری از مشکلات مربوط به بیکاری و اشتغال جوانان را برطرف کنیم.

 طرح‌های با توجیه اقتصادی به بانک‌های خصوصی معرفی شوند-خرم‌آباد| استاندار لرستان گفت: بانک‌های خصوصی در مناطقی که بیشترین منابع را جذب کرده‌اند، سرمایه‌گذاری کنند.

سیدموسی خادمی در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با بیان اینکه بانک‌های خصوصی ظرفیت بزرگی برای توسعه هستند، اظهار کرد: در استان‌های کمتر توسعه‌یافته بانک‌های خصوصی کمتر تمایل به سرمایه‌گذاری دارند. وی در ادامه افزود: متاسفانه ما نیز نتوانسته‌ایم به درستی از این ظرفیت‌های بزرگ استفاده کنیم. خادمی با توصیه به بانک‌های خصوصی گفت: آنها باید در مناطقی سرمایه‌گذاری کنند که بیشترین منابع را در همان استان جذب کرده‌اند. استاندار لرستان افزود: طرح‌هایی که توجیه اقتصادی دارند را باید شناسایی کرده و به بانک‌های خصوصی که راغب مشارکت هستند، معرفی کنیم.

 ۱۸میلیارد تومان کمک بلاعوض به زلزله‌زدگان کرمانشاه-کرمانشاه| رییس بنیاد مسکن از پرداخت ۱۸میلیارد تومان کمک بلاعوض به ۹۳۰۰ واحد مسکونی زلزله‌زدگان استان کرمانشاه خبر داد. علیرضا تابش رییس بنیاد مسکن با اشاره به اینکه تاکنون برای ۵۱ هزار واحد تشکیل پرونده شده است، اظهار داشت: از این تعداد ۲۰هزار واحد مسکونی تخریب شده یا نیمه‌تخریب به بانک معرفی شده است. وی با یادآوری اینکه تاکنون ۱۸میلیارد تومان کمک بلاعوض به ۹۳۰۰ واحد مسکونی زلزله‌زدگان پرداخت شده است، افزود: همچنین آواربرداری ۸۷۰۰ واحد انجام شده و بالغ بر ۵۰۰۰تن میلگرد نیز برای انجام بازسازی خریداری شده و قرار است در اختیار مالکان یا پیمانکاران برای بازسازی قرار گیرد.

 استفاده از هنر در فضای شهری اصفهان عملیاتی می‌شود-اصفهان| مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان گفت: اکنون زمینه استفاده از هنر نقاشی شهری در فضای کلی شهر آماده است و لازم است ارگان‌های متولی هنری مدل‌های حرکتی خود را به این سمت کشیده تا آثار تولید شده در فضای شهری استفاده شود.

مهدی بقایی دیروز در اختتامیه جشنواره نقاشی صداقت و راستی اظهار داشت: برگزاری این جشنواره توسط مرکزی دینی که به فضای هنری چنین توجهی دارد بسیار قابل تقدیر است و تداوم این برنامه‌ها و فضاهایی که ارگان‌های دینی و متولیان اسلامی به فضای هنری دقت داشته باشند، می‌تواند در مسیر رشد هریک اثرگذار باشد. وی با اشاره به تاثیر نقاشی در فضای شهری گفت: زمانی که در شهر قدم‌ می‌گذاریم و فضای هنری در آن هویداست، تشخیص هنری آن شهر را مشاهده می‌کنیم هرچند فضای نقاشی غیرشهری با شهری بسیار متفاوت است و در محیط شهری رنگ ‌و طرح و مکان‌ مقوله‌یی متفاوت دارد که نیازمند توجه ویژه است.

 شهرستان کهگیلویه رتبه نخست در طرح بادام کاری کشور-یاسوج| رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه با اشاره به توسعه کشت بادام در زمین‌های شیب‌دار این شهرستان گفت: کهگیلویه در زمینه کشت بادام در کشور مقام نخست را در اختیار دارد. هدایت‌الله آویزش روز پنج‌شنبه افزود: 10هزار و 555 هکتاراز اراضی شیب‌دار و تپه ماهورهای این شهرستان زیر کشت درخت بادام قرار گرفته است. در بازدید سال 93رییس سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور از کهگیلویه، این شهرستان به عنوان منطقه پایلوت بادام کاری در کشور انتخاب شد. وی علت انتخاب شهرستان کهگیلویه به عنوان پایلوت را موقعیت و رشد مطلوب درخت بادام در زمین‌های شیب‌دار و برداشت زیاد محصول بادام نسبت به سایر استان‌ها ذکر کرد. گونه بادام کشت شده در اراضی سطح شهرستان کهگیلویه از نوع «اسکوپاریا» است.

 طرح «ایراپن» از دستاوردهای اجرای تحول نظام سلامت است-زنجان| معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: طرح ایراپن از دستاوردهای اجرای تحول نظام سلامت در کشور است. محمدرضا صایینی با اشاره به اینکه زنجان جزو استان‌های پیشرو در زمینه اجرای طرح تحول سلامت و طرح ایراپن است، گفت: این طرح از سال 95 ویژه سالمندان و میانسالان به اجرا در آمده است. طرح ایراپن از دستاوردهای اجرای تحول نظام سلامت در کشور است و زنجان در اجرای تمام برنامه‌های طرح تحول نظام سلامت عملکرد بالایی داشته است. وی خاطرنشان کرد: ایراپن خطرسنجی 10ساله برای بیماری‌های خطیر و مهمی نظیر سکته قلبی و مغزی است که افراد با خطرسنجی بالا شناسایی می‌شوند.

 

ارسال نظر