تامین سهم دولت برای پروژه ریلی مشهد -گرگان

۱۳۹۶/۱۰/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۲۳۲
تامین سهم دولت 
برای پروژه ریلی مشهد -گرگان

خراسان‌شمالی|

استاندار خراسان‌شمالی گفت: آستان قدس سهم 15 درصدی دولت برای پروژه ریلی مشهد- بجنورد- گرگان را تامین می‌کند.

به گزارش ایرنا، محمدرضا صالحی در نشست برنامه‌ریزی و توسعه استان اظهار کرد: آستان قدس پیش از این هم به صورت کتبی نسبت به تامین این اعتبار اعلام آمادگی کرده است و در صورت نیاز این مکاتبه به‌روزرسانی می‌شود.

وی راه‌های ریلی را یکی از بستر‌های توسعه اقتصادی در هر جامعه عنوان و بر سرعت دادن به پروژه‌های ریلی تاکید کرد. وی با اشاره به اعتبار 7میلیارد ریالی اعتبار پروژه ریلی مشهد-بجنورد-گرگان در لایحه بودجه سال 97 آن را کم و ناچیز عنوان کرد و گفت: با این میزان اعتبار نمی‌توان کار قابل توجهی برای اجرای این پروژه ریلی انجام داد.

صالحی درباره مشکل تبدیل وام ارزی به ریال پروژه ریلی جوین-اسفراین-بجنورد اظهار امیدواری کرد که عملیات اجرایی این پروژه با تبدیل وام ارزی به ریالی سرعت بگیرد. پروژه راه‌آهن گرگان-بجنورد-شیروان-مشهد با هدف اتصال مرکز خراسان‌شمالی به شبکه ریلی و ایجاد مسیر ترابری ایمن جهت تردد زائران امام هشتم شیعیان و ایجاد مسیر جدید ریلی جهت ترانزیت کریدور شرق دریای خزر احداث این خط ریلی در دستور کار قرار گرفت. در این راستا تفاهمنامه‌یی در دولت دهم درباره اجرای این پروژه منعقد شد اما مسوولان وزارت راه و شهرسازی دولت یازدهم اعلام کردند تفاهمنامه اولیه‌یی که برای احداث پروژه راه‌آهن به امضای کنسرسیوم ایرانی و خارجی رسیده دارای اشکالاتی است که رفع این ایرادات و طی شدن فرآیند تبدیل تفاهمنامه به قرارداد از اقداماتی است که در این مدت صورت گرفت.

 

ارسال نظر