پیش‌نیاز‌های حمایت از استارت‌آپ‌ها توسط شرکت‌های بزرگ

۱۳۹۶/۱۰/۱۳ - ۰۱:۲۷:۲۲
کد خبر: ۱۱۴۱۴۶

گروه بنگاه‌ها|

شرکت خدمات انفورماتیک با همکاری پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی به عنوان تنها حامی نخستین دوره از نمایشگاه «نواندیشان فناوری‌های مالی» همزمان با هفتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت امکانی را فراهم آورده تا ایده‌پردازان صنعت بانکی از فرصت معرفی خود در حضور حداقل 5000 بازدیدکننده مدیر و کارشناس صنعت بانکی طی تاریخ‌های 2 و 3 بهمن ماه در مرکز همایش‌های برج میلاد برخوردار شوند.

فرهاد فائز معاون بازاریابی و فروش شرکت خدمات انفورماتیکی درباره اهداف برگزاری این نمایشگاه گفت: « پیرو مذاکرات به عمل آمده با دست‌اندرکاران برگزاری همایش و نظر به برهه حساس کنونی صنعت بانکداری الکترونیک که به واسطه حضور فین‌تک‌ها و سایر بازیگران جدید رقم خورده است؛ توافقی حاصل شد تا شرکت خدمات انفورماتیک ضمن دعوت از استارت‌آپ‌های حوزه مالی؛ حامی نخستین دوره از نمایشگاه «نواندیشان فناوری‌های مالی» باشد. این نمایشگاه همزمان با هفتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت و در بخش نمایشگاهی برپا خواهد شد. هدف اصلی از برگزاری این نمایشگاه نیز ایجاد فضای تعاملی تنگاتنگ فیمابین بانک‌ها و استارت‌آپ‌های مالی است. »

وی درباره فرصت‌های پیش‌روی استارت‌آپ‌های حاضر در نمایشگاه و برندگان نهایی به این نکته اشاره کرد: «پس از انتشار فراخوان در خصوص مشارکت استارت‌آپ‌ها؛ تیم‌ها در قالب سه گروه «صاحبان ایده»، «دارندگان طرح کسب و کار و MVP» یا «طرح‌های تجاری‌سازی شده در قالب شرکت‌های نوپا» اقدام به ثبت‌نام در تارنمای رویداد و آپلود کردن محصولات و مستندات خواهند کرد. در ادامه و پس از ارزیابی اولیه از تیم‌های برتر دعوت می‌شود تا طی حضور در محل شرکت خدمات انفورماتیک از طرح‌های خود دفاع کرده و در خاتمه حدودا از 30 تیم (10تیم در هر گروه) برای حضور در بخش نمایشگاهی دعوت خواهد شد. در این ارتباط تیم‌های حاضر در نمایشگاه این فرصت را خواهند یافت که ضمن حضور رایگان در فضای نمایشگاهی تخصیص یافته در بزرگ‌ترین رویداد سالانه صنعت بانکداری و پرداخت کشور از امکان ارائه ایده، طرح و محصولات خود به بیش از 5000 بازدیدکننده فعال در صنعت بانکداری و پرداخت بهره‌مند شوند. » فائز در خصوص پیش‌نیاز‌های حمایت از استارت‌آپ‌ها توسط شرکت‌های بزرگ گفت: استارت‌آپ‌ها از روزهای اولیه شکل‌گیری‌شان تا رسیدن به اهداف و برنامه‌هایشان در کوتاه‌مدت؛ همچنین تبدیل شدن به شرکت‌های بزرگ و تعیین‌کننده در بلندمدت به فضای فیزیکی و فکری نیاز دارند. تلاش‌های مختلفی از سال‌های گذشته تا به امروز در قالب‌های دولتی مانند مراکز دانشگاهی، پارک‌های علم و فناوری و … از سوی دولت انجام شده و نتایج خوبی را در برداشته است. اما به دلایل گوناگون از جمله ساختار اداری پیچیده و ممانعت‌های قانونی موجود در شراکت بخش دولتی با کسب و کارهای نوپایی که به بخش خصوصی وارد خواهند شد؛ این مراکز اگرچه هزینه‌های بالایی صرف کرده‌اند اما آن‌گونه که باید موفق نبوده‌اند. در این مقطع بخش خصوصی باید به فکر کمک به رشد خود باشد و کسب و کارهای نوپا را حمایت کند. به این ترتیب ساختار جدیدی شکل می‌گیرد که در آن کسب و کارهای نوپا وارد شراکت با بخش خصوصی می‌شوند.

 

ارسال نظر