خدمات درمانی 4 سال گذشته معادل 40 سال پیش از آن است

۱۳۹۶/۱۰/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۸۳۹
خدمات درمانی 4 سال گذشته معادل 40 سال پیش از آن است

 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به خدمات درمانی و بهداشتی قابل توجه و بی‌نظیر این وزارتخانه در دولت تدبیر و امید گفت: خدمات درمانی تامین اجتماعی 4سال گذشته در آذربایجان غربی معادل و حتی بیش از 40سال پیش از آن بوده است.

علی ربیعی عصر روز پنج‌شنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی بیمارستان 68 تختخوابی مهاباد اظهار کرد: حدود 40سال گذشته 3 مرکز درمانی تامین اجتماعی در آذربایجان غربی وجود داشت اما در 4سال گذشته 5 بیمارستان دیگر در این استان ساخته شده است.

وی افزود: سیاست دولت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تلاش در جهت توسعه عدالت منطقه‌یی است و بر این اساس مناطق مرزی، میزان درآمد و اشتغال در تخصیص بودجه دخالت داشته است. ربیعی تاکید کرد: فقرزدایی و اشتغال 2 شاخص اصلی دولت در تدوین بودجه سال آینده بوده که با هدف ارتقای رفاه اجتماعی طراحی شده است. وی با بیان اینکه کشور در مدت فعالیت دولت تدبیر و امید رشد خوبی در زمینه‌های مختلف داشته و در عین حال تورم هم کنترل شده است، اظهار کرد: دولت اهتمام خود را در راستای تداوم رشد در بخش‌های مختلف ازجمله ایجاد اشتغال، افزایش رفاه و توسعه اجتماعی در کنار مهار تورم روز به روز بیشتر می‌کند. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: راه‌اندازی اورژانس اجتماعی و ایجاد مراکز خدمات مشاوره‌یی ازجمله اقدامات انجام شده وزارت رفاه در مهاباد بوده و بیمارستان تامین اجتماعی این شهرستان نیز با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری بیش از 600 میلیارد ریال امروز گلنگ‌زنی شد. وی درخصوص ورزشگاهی که در اختیار اداره کار مهاباد بوده و نیمه‌کار مانده است، اظهار کرد: برای ساماندهی و اتمام این ورزشگاه تلاش می‌کنیم. ربیعی با تاکید بر اینکه ایران متعلق به تمام قومیت‌هاست، گفت: دوشادوش هم و در کنار هم برای ساختن ایران تلاش می‌کنیم و خدمات خود را در مناطق مختلف به ویژه مناطق مرزی توسعه خواهیم داد. وی از تخصیص 7میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ویژه اشتغال فراگیر و 4میلیارد و 800 میلیون ریال تسهیلات 4و 6 درصدی به آذربایجان غربی خبر داد. نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: 100هزار نفر در این شهرستان بیمه شده تامین اجتماعی هستند.

جلال محمود‌زاده اظهار کرد: شاخص‌های بهداشتی نیز در شهرستان پایین‌تر از کشوری و استانی قرار دارد و بر این اساس ساخت بیمارستان در مهاباد ضرورت دارد. وی یادآوری کرد: قدمت تنها بیمارستان مهاباد بیش از 40سال بوده و فرسوده شده و از طرفی درصد اشتغال تخت‌های بیمارستانی بیش از 80 درصد است و این موضوع نیز ضرورت ساخت سریع‌تر بیمارستان را نشان می‌دهد. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفر یک روزه خود به شهرستان مهاباد بیمارستان 68 تختخوابی مهاباد را کلنگ‌زنی کرد و در ادامه 18دستگاه خودرو زامیاد با اعتبار 50 میلیارد ریال بر اساس تفاهمنامه بین کمیته امداد امام خمینی(ره) و صندوق کارآفرینی امید با اشتغال 160نفر تحویل مددجویان شد.

 

ارسال نظر