اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۱۰/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۶۸۳

 نشست هم‌اندیشی توسعه روابط تجاری - اقتصادی ایران در هند

اروند| مسوولان ایران و هندوستان با حضور در نشست هم‌اندیشی در منطقه آزاد اروند بر توسعه روابط تجاری تاکید کردند.  مدیرعامل منطقه آزاد اروند با بیان اینکه ما و هند از کشورهای غیرمتحد منطقه هستیم گفت: در منطقه آزاد اروند با شرایط ویژه اقتصادی موقعیت احیای فعالیت‌ها و فرصت‌های اقتصادی مهیا است. اسماییل زمانی افزود: حوزه مرکزی خاورمیانه بزرگ‌ترین تولید‌کننده نفت جهان است با مرکزیت ایران و شرایط ویژه سرمایه‌گذاری در منطقه آزاداروند. وی دسترسی به هوا، دریا و ریل و زیرساخت‌های الکترونیکی را سبب گسترش روابط با کشورهای همسایه دانست و یادآور شد دسترسی به بازارها از دیگر ویژگی‌های این منطقه است. مدیرعامل منطقه آزاد اروند همچنین اتمام جنگ در عراق و سوریه را فرصتی برای سرمایه‌گذاری برای بازسازی این کشورها خواند و گفت: می‌تواند برای کشورهایی که قصد احیای سوریه و عراق را دارند پشتیبان باشند. زمانی حذف ویزا را سبب سرمایه‌گذاری در منطقه اعلام کرد و از سفیر هندوستان خواست با تشریح فرصت‌های منطقه برای فعالان اقتصادی کشورش موجب رونق اقتصادی بیش از پیش شود.

 82هزار کردستانی بی‌سوادند

سنندج| معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان کردستان گفت: براساس سرشماری سال ۹۵ در استان کردستان در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال ۸۲هزار و ۲۵۰ نفر بی‌سواد هستند. رمضان یوسفی در آیین گرامیداشت هفته سوادآموزی اظهار کرد: در سرشماری سال ۵۵ کمتر از ۵۰‌درصد مردم ایران باسواد بودند که امام راحل به محض پیروزی انقلاب دغدغه سواد را داشتند و در هفتم دی‌ماه سال ۵۸ فرمان تاریخی برای ریشه‌کنی بی‌سوادی را صادر کردند. وی افزود: همچنین براساس سرشماری سال ۵۵ کمتر از ۳۰‌درصد مردم استان باسواد بودند اما براساس سرشماری سال ۹۵ حدود 81.5‌درصد از جمعیت استان باسوادند. معاون سوادآموزی آموزش ‌و پرورش استان کردستان با اشاره به اینکه از هر ۱۰۰ نفر 18.5 نفر در استان بی‌سوادند، عنوان کرد: جامعه هدف آموزش‌های ما رده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال است که در رشد شاخص خالص سواد دومین استان برتر کشور هستیم.

 سرانه تعداد نانوایی در مازندران از میانگین کشوری بالاتر است

ساری| مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور با تاکید بر اقتصادی کردن نانوایی‌های استان، گفت: سرانه تعداد نانوایی در مازندران از متوسط کشوری بالاتر است. سیدمحمد جعفری دیروز در جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان جویبار با بیان اینکه نخستین صادرات آرد از مازندران و از گندم تولیدی شهرستان جویبار صورت پذیرفت، اظهار داشت: کارخانه آرد نمونه جویبار آغازگر صادرات آرد از مازندران به کشور عراق بوده است. وی با بیان اینکه اولویت نخست کارگروه آرد و نان شهرستان جویبار باید ارتقای درجه واحدهای نانوایی، باشد گفت: آموزش نانوایان و نوسازی و بهسازی واحدهای خبازی سهم مهمی در ارتقای درجه واحدهای خبازی دارد. وی افزود: متاسفانه 50‌درصد نانوایی‌ها در مازندران مازاد بوده که به اقتصاد نانوایی‌ها آسیب وارد می‌سازد. هر نانوایی جدید 2 نانوایی دیگر را از مدار اقتصادی خارج می‌کند.

 شکوفایی صنعت نساجی با تلاش متخصصان یزدی

یزد| متخصصان و کارآفرینان یزدی برای نخستین‌بار در کشور موفق به ساخت و تولید ماشین‌آلات تولید الیاف مصنوعی و نخ پیوسته (BCF) در کشور شدند. طراحی، ساخت و اجرای بیش از ۱۰دستگاه خط کامل تولید نخ BCF در داخل و خارج از کشور و طراحی و فروش بیش از ۱۰دستگاه سیستم تزریق مواد و رنگدانه به کارخانجات مختلف تولید‌کننده نخ و صنایع پلاستیک از طرح‌های انجام شده این واحد تولیدی است. مدیرعامل این واحد صنعتی با بیان اینکه از ویژگی‌های محصولات تولیدی کیفیت بالا در مقایسه با مشابه خارجی و قیمت مناسب است افزود: تولیدات این مجموعه در مقایسه با محصول مشابه خارجی 60 درصد ارزان‌تر است. زارع افزود: کسب رتبه3، بیست‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی، صادرات قسمت‌های اصلی دستگاه به کشور‌های چین و ازبکستان و فناور برتر استانی در سال۹۴ از افتخارات این شرکت دانش‌بنیان به شمار می‌رود. مدیرعامل این واحد صنعتی عنوان کرد: این طرح تاکنون موفق به اشتغال ۱۵نفر به صورت مستقیم و بالغ بر ۱۰۰نفر به صورت غیرمستقیم در داخل کشور شده است.

 کمیته امداد استان مرکزی ۲هزار فرصت شغلی ‌ایجاد کرد

اراک| مدیرکل کمیته امداد ‌استان مرکزی گفت: کمیته امداد استان امسال تاکنون ۲هزار و ۵۶ فرصت شغلی جدید با اعتبار بیش از ۳۰ میلیارد تومان ایجاد کرده است. قنبر موسی‌نژاد دیروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مهم‌ترین ماموریت کمیته امداد تبیین و ترویج فرهنگ کار و تلاش قبل از ایجاد اشتغال است و کمیته امداد استان امسال تاکنون 2هزار و 56 فرصت شغلی جدید با اعتبار بیش از 30 میلیارد تومان ایجاد کرده است. وی افزود‌: از جمله اقدامات کمیته امداد در راستای ایجاد مشاغل پایدار و جلوگیری از هدررفت سرمایه مددجویان می‌توان به بسترسازی مناسب برای ورود به عرصه اشتغال، برگزاری دوره‌های آموزشی قبل و حین اجرای طرح و نظارت مستمر بر طرح‌های اشتغال مددجویی اشاره کرد.

 جمعیت سالمند استان همدان 1.1‌درصد بیش از میانگین کشوری است

همدان| مدیرکل ثبت احوال استان همدان با بیان اینکه جمعیت سالمند این استان بیش از میانگین کشوری است، گفت: جمعیت سالمند استان همدان 1.1‌درصد بیش از میانگین کشوری است. محمد علیپور درباره ترکیب جمعیتی در استان، اظهار کرد: میانگین کودکان 3 تا 14سال در استان 22.6‌درصد و کشور 24‌درصد و جمعیت 30 تا 64 سال استان معادل میانگین کشوری است اما جمعیت سالمند استان 1.1‌درصد از جمعیت سالمند کشور بیشتر است. وی بیان کرد: در سال 95 بیشترین جمعیت سنی استان در محدوده سنی 30 و بالای 30 سال بوده که در واقع هرم سنی جوان استان به سمت میانسالی پیش می‌رود.

 

ارسال نظر