اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۱۰/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۵۲۲

 یکپارچه شدن خط لوله 42 اینچ دامغان-کیاسر-نکا؛ ساری  مدیر منطقه 9 گفت: خط لوله 42 اینچ دامغان- کیاسر-ساری یکپارچه شد.   رسول داودی‌نژاد با اعلام این خبر اظهار کرد:

در راستای پایداری و انتقال مستمر گاز در استان‌های شمالی خط لوله 42 اینچ دامغان-کیاسر-ساری یکپارچه شد.   وی با بیان اینکه با هماهنگی‌های انجام شده با مرکز دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران تخلیه گاز در قطعات آخر این خط لوله در پنبه چوله ساری انجام شد، افزود: به‌صورت همزمان عملیات حفاری محل نشتی و برشکاری کپ با سه دستگاه کلد کاتر انجام شد. مدیر منطقه 9 عملیات انتقال گاز ادامه داد: 2 اکیپ مجزا پیمانکار اجرایی خط شرکت مهندسی توسعه در این عملیات حضور داشتند. وی افزود: این عملیات اجرایی با تلاش و همت پرسنل منطقه 9، حضور و همکاری واحد خط لوله، حراست، شیرهای خودکار، بازرسی و حمل و نقل منطقه با موفقیت انجام شد.  لازم به ذکر است به‌دنبال اتصال خط لوله دامغان-نکا در محل قاجارخیل و تاسیسات نکا عملیات فشارگیری انجام و تاسیسات نکا برای انتقال گاز از خط 42 اینچ به خط 30 اینچ سرخس-رشت آماده بهره‌برداری گردید. با اتصال تاسیسات نکا به خط 42 اینچ ضریب تاب‌آوری خطوط انتقال گاز استان‌های شمالی افزایش خواهد یافت.

 گره‌گشایی حدود 5 هزار میلیارد ریالی دولت از مشکلات بخش خصوصی؛ ساری   دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی مازندران گفت: دولت تدبیر و امید در سال گذشته

 4 هزار و 700 میلیارد ریال تسهیلات در قالب رونق تولید به واحدهای صنعتی استان پرداخت کرد. عبدالله مهاجر دیروز در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی مازندران در ساری با قدردانی از پرداخت این میزان تسهیلات بسته رونق تولید در دولت تدبیر و امید در مازندران، زمان یک ساله بازپرداخت این تسهیلات را ناکافی دانست و خواستار افزایش آن شد.

 ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری رویکرد بودجه 97 است؛ بوشهر  استاندار بوشهر گفت: لایحه پیشنهادی بودجه سال 1397 که توسط رییس‌جمهوری به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد، با رویکرد ایجاد اشتغال برای جوانان و کاهش نرخ بیکاری است.  عبدالکریم گراوند دیروز در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استانداری بوشهر افزود: دولت در تنظیم لایحه بودجه سال 1397، بهترین راه را برای نجات کشور انتخاب کرده و همه باید دولت را در این راه بزرگ کمک کنند.  وی تاکید کرد: دولت برای رفع مشکل اشتغال از همه توان و ظرفیت‌های موجود بهره می‌برد.  گراوند اظهار کرد: در لایحه بودجه 1397 دولت فقر مطلق را هدف قرار داده و در رفع آن تلاش می‌کند.

 برداشت 700 کیلوگرم زعفران در یک روستای گلستان؛ گرگان  معاون حوزه باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: باغداران روستای وامنان در شرق استان در سال زراعی جاری 700 کیلوگرم زعفران برداشت کردند.  محمد باقری اظهار کرد: این مقدار زعفران خشک از 140 هکتار باغ بارده روستای وامنان شهرستان آزادشهر به دست آمده است.  به گفته وی، به‌طور میانگین از هر هکتار زیرکشت زعفران در این روستا، باغداران 5 کیلوگرم محصول برداشت کردند.  وی زعفران تولیدی وامنان را جزو باکیفیت‌ترین‌های این محصول در کشور برشمرد و افزود: این زعفران نسبت به زعفران‌های تولیدی در سایر مناطق کشور از کیفیت بالاتری برخوردار است.  باقری گفت: روستای وامنان به لحاظ برخورداری از آب و هوا و خاک مساعد از مناطق مستعد تولید زعفران در گلستان است.

 نقش بخش خصوصی در برنامه‌های رویداد تبریز ۲۰۱۸؛ تبریز   رییس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با اشاره به نقش بخش خصوصی در برنامه‌های رویداد تبریز ۲۰۱۸ گفت: جلسات مستمر و متعدد با مدیران بخش خصوصی استان ازجمله واحدهای صنعتی و صنفی در جهت پیشبرد اهداف و برنامه‌های رویداد تبریز 2018 در حال برگزاری است. حسین نجاتی در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب اظهار کرد: بزرگ‌ترین نقش بخش خصوصی در عرصه‌های تبلیغی، تبیینی و اجرایی برنامه‌های تبریز ۲۰۱۸ است که در این مدت 4 جلسه با حضور روسای انجمن‌های صنعتی و اتحادیه‌های صنفی و مدیران دولتی نظیر سازمان میراث فرهنگی و شهرداری برگزار شده است. وی نحوه مشارکت در برنامه‌ها و پیش‌نیاز ورود این بخش به برنامه‌های تبریز ۲۰۱۸ را ازجمله اهداف این جلسات دانست و گفت: گام نخست درج لوگوی تبریز ۲۰۱۸ روی محصولات تولیدی برای مصرف داخل یا ویژه صادرات است که این اقدام باعث خواهد شد فاز تبلیغی موضوع به نحو شایسته‌یی انجام شود.  نجاتی تصریح کرد: در گام‌های بعد مشارکت اتحادیه‌های صنفی در اجرای جشنواره‌های مختلف ضروری است.

 پرداخت ۳۰۰ میلیارد تومان برای احیای واحدهای صنعتی راکد در کهگیلویه‌وبویراحمد: ؛ یاسوج   رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: طی سال جاری در راستای احیای واحدهای راکد ۳۰۰میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.  داریوش دیودیده افزود: این تسهیلات از محل طرح رونق تولید به ۳۹ واحد تولیدی پرداخت شد. تا پایان سال جاری نیز 7 واحد دیگر با ظرفیت۱۰۰ فرصت شغلی به چرخه تولید بازگردانده می‌شود.  رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه‌وبویراحمد خاطرنشان کرد: ۲۴۰ مصوبه در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید صادر شده که از این تعداد ۵۰درصد اجرایی شده است. در این راستا

 5 واحد تولیدی با ظرفیت ۷۰ شغل در شهرک‌های صنعتی و خارج از شهرک‌ها احیا شده است.

 مرکز تخصصی قلب در مراغه افتتاح می‌شود؛ تبریز  ‌ رییس دانشکده علوم پزشکی مراغه گفت: مرکز تخصصی قلب و آنژیوگرافی بیمارستان امیرالمومنین(ع) مراغه با اعتباری بالغ بر

 ۱۰۰ میلیارد ریال بهمن ماه سال جاری افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.  علی جنتی در جریان بازدید استاندار آذربایجان‌شرقی از طرح‌های عمرانی و درمانی این شهرستان در گفت‌وگو با خبرنگاران، از افتتاح مرکز تخصصی قلب و آنژیوگرافی بیمارستان امیرالمومنین(ع) مراغه تا پایان بهمن ماه سال جاری خبر داد.  وی افزود: این مرکز با صد میلیارد ریال اعتبار دولتی در راستای ارائه خدمات مطلوب درمانی به بیماران قلبی در این شهرستان افتتاح می‌شود.

 

 

ارسال نظر